AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
207.224

Första bilderna på F30

Sida 36 av 53
da
280
damaen
M135i xDrive
Wiberg,

Har du några konkreta uppgifter på att som svensk hämta på Welt? Får man verkligen betala extra för det?
Om det blir en ny BMW så är jag sugen på att hämta den där.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
"The price for this unique experience is EUR 555.- incl. VAT (instead of transportation costs, applies to Germany). Automobile collection at BMW Welt is currently possible for customers from Germany, USA, Canada, Austria, France, Spain, Belgium and Italy. Other countries will follow."

Länk
Mi
1.167
Micleg
Uppfattar den lite kryptiska texten som att den som hämtar bilen får detta gratis i stället för hemtransport, men det borde betyda att det inte blir gratis för t ex amerikaner som är där och kör bilen ett par dagar och sedan lämnar den till båttransport.
da
280
damaen
M135i xDrive
Hmm, märkligt.

Det jag läst om amerikaner som gör European Delivery är att de sparar cirka 7% på priset, vilket är mycket!

Men verkar som det inte erbjuds svenskar ännu.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jag ska leta och se var jag hittade prisuppgiften. Har inte pratat med en säljare om det, utan hittat en prisuppgift liknande den som Micleg pekar på, runt 5000 SEK. Men om det sedan dras av pengar för att de slipper transportera bilen (vilket verkar rimligt på sätt och vis) så kanske det jämnar ut sig. Det står med i den svenska 3-seriekatalogen som ett tillval, så det ska gå även som svensk kund.

Amerikanarna får en rejäl rabatt och betalar inget för båttransporten över till USA, om jag förstått det rätt. Så de får en Europaresa på köpet kan man säga. Har läst en del trådar och det verkar som en riktigt kul upplevelse. Extra kul för dom förstås, eftersom Europa och Autobahn är lite extra spännande. Men om det blir nybilsköp för min del så känns det som en kul grej.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
På sidan 70 finns tillvalet "BMW-Welt". Länk

Återstår att hitta prisuppgiften som jag såg "någonstans på internet"...

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hehe, hittade var jag hade läst det i alla fall. Inlägg 3 på sidan 98 i 5-serietråden såklart! :)

Länk

Kanske läge att fråga en säljare och höra om det finns mer aktuell information.
da
280
damaen
M135i xDrive
Frågade min säljare idag och det kostar extra att hämta den i München :-(
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Är det någon mer än jag som inte gillar inredningen i nya trean, tycker designen känns överarbetad, inga rena och snygga linjer längre.

Det är möjligt att några performance prylar kan lätta upp "stämningen" men inredningen känns billigt på något vis. Det som återstår är att se om det kommande M-sportpaketet kan ändra min uppfattning om bilen. Även designen av stolarna är enligt min mening överarbetade med löjliga sömmar och små skinndetaljer under nackstöden. Frågan är vem man vill flörta med, en yngre målgrupp?. Jag tycker om när inredningen är åt det lite stramare hållet. Där har Audi lyckats bättre. Som sagt, jag hade sett fram emot nya 3-serien men just nu känner jag inget ha-begär. Möjligt att coupén kommer att kunna ändra min uppfattning, vi får helt enkelt se. Men till alla er andra önskar jag lycka till med ert val.
PS. 328an var i klenaste laget med för mycket lagg.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Verdi
Är det något som du _inte_ tycker Audi är bättre på, Stefan? ;-)
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
StefanL>Jag skulle tippa på att 328'an är tokslö och har ett lagg utan dess like jämfört med en M3-V8. Men för att vara en mellanklassare med en relativt liten motor så verkar den prestera det man kan förvänta sig av den.
Hur den uppfattas osv. beror väl lite på vilken målgrupp man tillhör. Jag känner inget som hellst ha-begär av en 1-serie som i mina ögon är en fruntimmersbil.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Verdi: Jag har BMW i min själ och hjärta. Jag kommer att köpa en BMW, var så säker.

//Stefan

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tomas: När jag körde vår 1 serie kände jag mig som en kärring:-)
Jag gillar 1 serien, en fantastiskt rolig bil om du har rätt utrustning och rätt motor:-)

//Stefan

Mi
1.167
Micleg
Om någon hittar bra bilder på mineral white kan ni väl lägga till länkar i denna tråd. Sparkling är fet också brist på... Antar att det tar ett tag innan demobilar i dessa nya färger.
Mi
1.167
Micleg
Meeen! Sparkling bronze ska det vara...
Br
59
Braincooler
Porsche Panamera Turbo 2018
För mig är 328:an en kompromiss, men en suverän sådan. Den förenar det bästa av alla viktiga världar, såsom: bränsleekonomi, körglädje, prestanda, komfort, utrymmen samt utrymmen.

Den drar kring 0,5l/mil vid lugn körning.
Den är otroligt välbalanserad och smidig - och som förare är man verkligen i centrum upplever jag
Visst.. klart den inte går att jämföra med en M3:a, men prestanda är fullt tillräckliga för att uppleva sportighet och tjusningen av acceleration.
Den goda komforten överraskade mig och innebär även bekväma långkörningar på landsväg/riksväg.
Sedan sitter man jäkligt bra både fram och bak och min gamla fina BMW e38 740 är faktiskt inte mycket större invändigt.
Utvändigt är den fortfarande att betrakta som en mindre och smidigare kärra att parkera och hantera i stadsmiljö som Stockholm.

Nää.. jag är såld på denna kombination av allt för mig viktigt.
Jag gick ju igenom och provkörde bilar som Audi A4, Merca C220, BMW 520D(f10) och Peugot 508 GT 2,2 HDI. 320 och 328 var för mig det tveklöst bästa alternativet.

Sorry om jag är så entusiastisk - kan inte hjälpa det bara :-)
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Micleg>> Svårt att hitta F30-foton med Mineral white, men denna jämförelsen ger ändå viss input. Färgen jämförs här med alpinvit, fast med E9X-bilar. Länk

Och i denna filmen får man se lite F30 Sparkling bronze: Länk
Den Alpinvita är riktigt läcker.....
Tomas: Jag såg faktiskt ett "fruntimmer" (Frauenzimmer) som körde en 1-serie, Sabine Schmitz hette hon visst. Inget fel på varken bilen eller föraren vad jag kommer ihåg. Som man har jag faktiskt inget emot varken damer eller deras eventuella bilar - tvärtom! Ser fram mot M135i xDrive oavsett förarens genus!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Om en vecka kan man tydligen beställa 330dM-sport touring xDrive med leverans i september. Har inga priser ännu. Någon här som kanske vet?

//Stefan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.