|
Sida 35 av 53
|
|
|---|---|
|
328i M Sport på Genéve Länk |
|
| Trist färg på M Sporten, hoppas det finns annat att välja på när den väl dyker upp.... | |
| Så där ja nu pratar vi stil,kul med oken oxå..Men fan va trist med reflexerna bak till inte på M pkt kom igen BMW | |
| Har larm på den ena BMW:n men vad är meningen? Igår falsklarmade den och det känns som ungefär vad den kan åstadkomma. Det är ju startspärren som är den viktiga delen. Skulle aldrig betala extra för et larm. På F10/11 ingår det ju sedan ett år tillbaka i Comfort. | |
| Vilken färg blev det? Har spacegrå nu och skulle jag tvingas välja nu på stående fot skulle det nu bli mineralgrå, men mineralvit och sparkling bronze skulle jag vilja se i verkligheten. | |
|
Haha, vilken fail. Skrev mina två inlägg ovan baserat på inlägg på sidan 33... Går fort här om man inte resfreshat tråden och insett att det skrivits en del sedan man kollade sist :) Men vilka färger tycker ni är snyggast? |
|
|
Micleg: Det var svårt med färgen för mig också. Innan jag kollat IRL, hade jag bestämt mig för den mörkblå metallicen. Men väl på plats i hallen tyckte jag silvermetallic var mycket snyggare och efter x antal timmar och då också efter att ha sett olika färger i dagsljus, kom jag fram till mineralgrå metallic. Det är nog den som jag kan leva med bäst i det långa loppet. |
|
| Luxury line, imperialblå, beige skinn, antracittak och grått trä tycker jag är läckrast. Men linesskyltarna måste väljas bort. Det är olyxigt att det står luxury på stänkskärmen och instegslisterna. Iaf skrattretande. | |
| Nya V40! Wow säger jag bara! Blir nog en tuff konkurrent till både 1'an och nya 3'an. Maffigt med 254hk's femma i den lilla bilen. Lite massage av BSR och den kan på allvar bli ett hot mot 335, med en betydligt trevligare prislapp. Sedan är ju dubbelkopplingslåda en grej som idag väl ses som mer eller mindre självklar om man vill hålla förbrukning nere, speciellt vintertid. Körmässigt skiljer det ju ljusår mot en traditionell seg automat. | |
Verdi |
S/V60 är väl konkurrenten till 3-serien. Och T6 är konkurrenten till 335... |
| Tyvärr är ju T5:an fyrcylindrig numer. Sen är det det där med framjhulsdrift och Powershift lådan är inte särskillt sportig, ganska seg och inte speciellt snål. | |
| T5'an är femcylindrig om man väljer den starkare motorn. Fyrhjulsdrift kommer garanterat senare. | |
|
Varför pratas det Volvo här helt plötsligt? För min del kan de som vill prata volvo skapa en egen tråd. Denna behandlar ju nya F30 BMW och jag tycker det är nog med inlägg ändå och jobbigt nog att bläddra igenom alla intressanta kommentarer om just f30 modellen. I all ödmjukhet: skapa en ny tråd alla Volvo-fans :-) |
|
| Håller med, Volvo och andra asiatiska budgetmärken slipper vi helst här! | |
| AMS har kört en manuell 335i på vinterföre. Jag hann inte lusläsa artikeln igår men vid en snabb anblick så var de ganska nöjda. Motorn hyllas som vanligt. Stark, ingen lag, varvvillig och med riktigt fint ljud. Den manuella växellådan delade däremot lägret. En del tyckte den hade fin mekanisk känsla medan andra tyckte den var kärv samt hade för långt slag. Hoppas inte Bmw börjar slarva med manuella lådorna. För mig är det självklart att en sportig Bmw ska ha manuell låda. Hoppas det går att provköra en sådan variant i sommar hos en handlare. | |
| Apropå manuell låda, med reservation för att dom har en annan variant i de kraftfullare motorerna, är att jag var missnöjd med den upp till kanske 1500 mil eller lite mindre, sedan blev den fantastisk. Smidig och tydlig, snabbväxlad. Kopplingen däremot blir jag nog aldrig nöjd med, vibrationer i pedalen, knarrig och svår dragpunkt. Nej, det blir automat nästa gång. E60/61 har dock mycket finare koppling. | |
| De flesta kan väl köra mer effektivt med automat, speciellt komma iväg från stillastående kräver väl en del misshandel av kopplingen på en manuell bil? Nu när automaterna är så bra också. Annat var det väl förr? Har själv manuell med tar gärna aut nästa gång. | |
Verdi |
Automat är underbart för det mesta, utom lite mer aktiv körning på kurviga vägar där den ibland inte riktigt gör som man vill. I stan är det enormt skönt och på motorvägar växlar man ändå inte så... |
|
Solna kommer att ta ut sin vita 335 visningsbil som demo i mitten på april. Jag hade också stora problem med färgvalet. Jag tycker att Imperialblå egentligen är för mörk alternativet var för mig Mineralgrå men jag misstänker att dom flesta väljer den så den föll bort pga det, lite egen vill jag ju bli med färgvalet. Melbourneröd var jag också sugen på då det är snyggt med svarta detaljer på en röd bil. Men dom har en M3 i den färgen hos min åf och det syns inte att det är metallic plus att i starkt solljus så får den en orange nyans som inte passar min smak. |
|
|
Tror också att mineralgrå blir vanligast. Den är otroligt snygg, så jag förstår i så fall varför. :) Men det är ju trist om man vill sticka ut. Det kommer väl två nya lacker nu i mars, bland annat den ljusblå metallic som finns till E9X (som jag givetvis inte minns namnet på). Har inte kört nån bil med sportautomaten än, men baserat på filmer som visar växlingarna med paddlarna så känns det som en bra medelväg med möjlighet att ha rätt bra kontroll även vid aktiv körning. Problemet är väl i det fallet att det blir väldigt många växlar att dra igenom. Ingen som ska hämta sin bil på BMW Welt? Inte lika attraktivt som för amerikanarna återigen, de får rabatt om de hämtar bilen där och vi får betala för det. Men det verkar vara en rätt häftig upplevelse ändå, och det är ju en bra start på en bilsemester genom Europa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.