AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
207.216

Första bilderna på F30

Sida 3 av 53
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Märkligt att säljarna åker på utbildning men inte mekanikerna. :)
Grodan:
Mekanikerna skickar dom till nått vandrarhem i förorten och drar det viktigaste...
335i blir den enda sexan i nya 3-serien man har ju fruktat att det skulle bli så när nu femman blir av med sina sexor...
Clubsport, inte kul att läsa det du skriver ovan. :-/

mvh/ Anders
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det måste väl ändå komma en diesel 6a

//Stefan

Mina bilar:Länk
StefanL:
Jag står bara för att 335i blir den enda bensin sexan.
Åf hade blivit informerade om det när dom var och kollade in F20.
Ang. dieseln så vet jag icke.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ok. Vet du vad det blir för effekt i bensinaren?

//Stefan

Dom hade sagt 300 men det ligger ju nära till hands att det blir samma effekt som i 6-serien och i 5-serien, 320 hk.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det låter troligt.
Jag hade hoppats på 340 hk

//Stefan

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Så BMW gör inte som med femman till modellår 2012, dvs återinför 530i som ytterliggare ett sexcylindrigt alternativ?

Ang effektnivå för 335i så skulle jag inte blir förvånad om man väljer att använda N55 i 306 hk-utförande precis som i femman.
December släpps dom officiella bilderna iaf.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
När kommer M-sport paketet tror ni.

//Stefan

Gissar på fr.o.m. 2013 produktion, dvs samtidigt som kombin kommer.
328i kommer garanterat få den nya fyrcylindriga N20 motorn på 245hk precis som 528i, men jag funderar på vad som kommer hända med 323i. Kommer den få en likadan sexcylindrig motor på 204hk som nuvarande 523i eller ersätts den också av N20? Någon som hört något om motorn i 523i?
Otroligt tråkig utveckling om man börjar fasa ut dom sexcylindriga motorerna... =(
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
N20 finns hittills med antingen 184 hk (20i) eller 245 hk (28i). Ett glapp på 60 hk är mycket och ger definitivt utrymme för en motor därimellan. En sexcylindrig "instegare" skulle inte vara en dum idé (behåll motorn från 523i) men jag är rädd för att det istället dyker upp ytterligare en effektnivå av N20 (typisk BMW effektnivå 150 eller 160 kW dvs 204 el 218 hk).
Länk här kommer lite spionbilder på kombin.. håller med om att det är tråkigt att 6:orna försvinner men vi får hoppas att det kommer nya i framtiden
Haft ett till långt givande samtal med en annan säljare om F30.
Och det handlar ju om tuffa nya utsläppskrav. Så för att BMW ska kunna tillverka miljömonster som X5M och X6M så får sexorna stryka på foten i svenssonbilarna för att snittet sett över hela modellprogrammet måste hålla en viss nivå.
Det som sägs är ju att dom nya turbofyrorna som kommer till F10 också kommer till F30. Så den enda bensinsexan i nuläget är 335i.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Sedan nya fyrcylindriga 28i presenterades så har jag förstått att risken var stor att första och kanske enda sexcylindriga motor i F30 kan bli 35i (bortsett från dieslarna 30 och 35d). Men sen BMW återinförde 30i till femserien så har man förstått att det behövs fler sexcylindriga alternativ till de kunder som värdesätter gångkultur mm. Kan dock tänka mig att införandet av 30i är viktigare för femman än trean. Strunt samma, det är 35i som jag skulle vilja ha som motor i en kommande F30/31. 28i ser också spännande ut men jag är rädd att för mycket av varvvilligheten har försakats till förmån av max vridmoment strax över tomgång. Rent ekonomiskt kontra prestanda så lär 28i vara förmånlig.
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Någon som vet om det kommer någon x-drive modell i början på nya 3:an?

/R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.