|
Sida 23 av 53
|
|
|---|---|
|
Var förresten och kollade på den nya 3-serien idag hos min handlare i Umeå. De har just fått in 3 bilar, en i varje "line". Mitt första intryck är att de ser snyggare ut i verkligheten än på bild. Mitt andra intryck är att jag kommer att vänta på M-paket. Mitt tredje intryck är att bilarna snabbt blir ganska dyra. Nu hade alla tre bilar visserligen läder och navigation, men långt ifrån extra allt -- och vem kommer att betala 470k för en 320d och över 550k för en 335? |
|
|
AMS testade en 328i med blandat resultat i senaste numret den vart x-tra utrustad för 238000:- hua |
|
| En 335i touring med m-sport vore drömmen. Lär dock kosta 550' med bra spec, dock ej överdådig.. Måste säga att 335:an låter och går riktigt fint i filmerna på förra sidan. Tyvärr så är det nog så stor skillnad mellan 328 och 335 som jag fruktat. Blir till att prova i sommar. | |
|
En röd 335i F30 stod och tankade på Statoil i Mölndal idag, första gången jag ser den i verkligheten. Snygg är den, även om jag även i verkligheten har svårt för fronten som känns väl asiatiskt, en uppfattnng jag fick redan på dom första bilderna jag såg. Såg att det även stod flera F30 undangömda på Bilia Group Göteborg i väntan på premiären, måste säga att jag är ganska sugen på att provköra en 320d BMW CS #5139 |
|
| Jag var och tittade på den idag. Snygg bil. Men vad hände med inredningen, mycket hårdplast i materialen. Inte den kvalite känsla jag hoppades på. | |
|
Även jag var och kollade på den idag, mycket fin och jag tror den blir klockren med m-sport eller helt utan lines. Nått jag tyckte var lite synd var att man, till skilnad från F10, och trots prislappen märker ett visst mått av insparande av kostnader i interiören. Lite hårdplast och lite simpelt designade lösningar på vissa ställen. OBS att jag tycker F30 är skitfin och totalt klassledande, men när allt håller så hög standard så märker man ännu tydligare insparningarna. Stod F20, F30 och F10 precis bredvid varandra som man kunde hoppa emellan. F20 och F30 kändes i princip identiska interiört. Jag förstår att man måste spara nånstans, men jag tycker det märks mer på F20 och F30 än deras föregångare. E90 kändes som en liten E60 kvalitetsmässigt. |
|
| Ytan runt växelspaken känns lite plastig. F10 har över lag högre klass på inredningen, men då är det ju å andra sidan en dyrare bil också, MEN det krävs å andra sidan inte lika många tillval för att den ska kännas ok. Kanske blir en F10 ändå när 1:an ska penioneras, hrmmm... | |
| HFR: fick samma känsla av E90 när den kom - kändes plastig jmf med min E46 jag hade på den tiden. Får hoppas på att den faktiska kvaliteten inte är sämre. | |
| Någon som vet vad fälgarna till F30 har för offset, navhål, osv? | |
|
Kolla f30post.com, där har dom börjat modda redan. Tror jag läste ET34, kan det stämma? Denna tråden Länk är en av de första jag sett med en bil med eftermarknadsfälgar. |
|
| Ni som sett den röda, är det varmt mustigt röd eller mer klarröd med tendens till lite orange i färgen? Vissa bilder ser den varmt röd ut och bland lite åt det orangeröda hållet. | |
|
Mer åt orangeröd i solljus, den ser tyvärr bättre ut på bild! Det syns knappt att det är metallic, man får gå riktigt nära för att se det. |
|
|
Börjar dyka upp lite annonser på blocket på visningsbilar. Bland annat två 335:or med prislapp på 600'+! Ska åka och titta på en bil i verkligheten när det "lugnat" ned sig lite i hallarna. Någon som varit på "premiären" idag? Undrar om det är tryck på försäljningen? |
|
|
Jag var till Novation igår och idag och tittade. De hade en bil vardera med sport, luxury och modern line (den sistnämnda stod i tvätthallen i verkstaden) samt en "icke line". Tyvärr visade det sig att BMW har varit dumma i överkant när saker och ting inte går att köpa utan paket. Jag hade en förhands-PDF på priser för extrautrustning, där det bland annat gick att välja till adaptivt chassi för 7450:-, men nu har tydligen någon avdelning bestämt att man endast kan få det i adaptive drive paketet, vilket betyder att man måste få med variabel styrning, vilket jag kanske inte vill ha. I praktiken betyder det att jag inte kan lägga en beställning förrän jag provkört en bil med variabel styrning med sommardäck på torr asfalt, alltså i april. Har någon sett en bil med oysterläder hos en återförsäljare inom c:a tio mils radie från Uppsala? |
|
|
Nockenwelle: Åfn, då fick du en väldigt tidig lista. Fick den officeilla listan samma dag som den släpptes och där gick det bara att få adaptivedrive-pkt för 14900. Måste dubbelkolla men det såg ut som att en av M-bilars hade oyster läder ska in o kika nu kl. 14.00 så jag återkommer om det |
|
|
DLC: M-Bilar har en 320d för 511.300, känns som att den kommer att få stå där ett tag.. |
|
|
Provkörde en 320d idag vet inte om jag är så nöjd, Den gick ju bra o så, tycker den är skitful framifrån Bak rikitgt snygg Men vill fortfarande ha en F10 någon gång |
|
| Den är för dyr, en 320d med vettig utrustning kostar 450-500.000kr. Haha, det går inte att motivera! | |
|
Stanic, backa in bilen på din parkeringsplats, så behöver du inte titta på fronten. När du väl sitter i bilen så ser du ändå inte fronten. Jag tycker för övrigt inte alls att fronten är ful, tvärtom. |
|
|
Körde 328i idag och kör man en 3-serie idag så kommer man känna sig hemma i nya trean också. Lite rymligare kändes den också. Röd och vit sportline är riktigt snyggt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.