|
Sida 21 av 53
|
|
|---|---|
| Det är lägre kompression på 328i. Jag gissar på annat topplock. | |
| BMW uppger olika komp, precis som Tomas säger. För övrigt skulle jag bli förvånad om det skiljer mellan motorerna. Sen så är det vanliga viset att justera komp genom annan kolvgrop då det är dyrare att ha olika topplock än kolvar. | |
| Länk alla generationer av 3-serie på rad.. bmw:s mest lyckade serie utan tvekan | |
| Håller med om att den är snygg. Det är även E21, E30 och E46. | |
| bmw_jerry utan tvekan är den snygg antar att du syftar på design när du skriver mest lyckade serie,,Jag tycker personligen E46 Facelift är den mest lyckade serien..Men men smaken e som a du vet | |
| Jag kommer ihåg när E36 M3an kom va folk diggade den bilen,Tyckte den var världens coolaste bil tils E46 M3an kom..Har/fick tyvär aldrig den känslan med E92an | |
|
323-E21 var något speciellt att ratta när en annan var ung. Sedan kom M3-E30 SE med sina röda säkerhetsbälten, mumma, speciellt om Lennart Köhler fick hetsa den lite också:-). Idag tycker jag dom flesta bilarna ser likadana ut. Tar man t.ex. en vanlig sedanmodell i mellanklass så skiljer det inte så där tokmycket emellan modellerna. Samma sak med modellsyskon, där sticker speciellt Volvo ut, alla ser likadana ut fast det skiljer bara lite i storlek mellan t.ex. S40, S60, S80 eller dom olika V-modellerna. |
|
| Ja e36 m3 är superfin. Forfarande | |
| catch_me: tycker att 3-serien är väldigt lyckad överlag och inte bara gällande designen... den har alltid varit klassledande och sålt väldigt bra världen över.. den har alltid varit väldigt snygg och körglad och de flesta gillar dem | |
| blir helt klart en 328 med m paket och xdrive om 2år | |
| 11-12 feb är det dax att kolla in nya 3-serien... | |
|
Nedomansky: Är det allmän visning av nya 3-serien hos ÅF 11-12 feb eller? |
|
|
Ujujuj vad läcker den är med M-sport! Ska bli riktigt kul att se touringen, måste klämma på 328i med automatlådan :-) Kanske läge att byta ut kryssettan lite tidigare än tänkt?! Ja varför inte! mvh Anders |
|
|
ricopet: Ja, premiären är 11-12 februari. |
|
| Nu finns fler motoralternativ i konfiguratorn! | |
|
Nån som har hört nåt mer specifikt när M-pkt är tillgängligt annat än till sommaren? |
|
Karl-Hilding |
Man blir ju äldre och bekvämare och därmed kräver lite mer var gång man byter till en nyare BMW. Men mina favoriter är E30 som vi hade 3 st av. 318Is, 318iS 16v och 320i. Ångrar fortfarande att jag inte köpte den delfingrå 325iM -90 med shadowline som jag var sugen på. Vågade inte ens provköra när jag precis inhandlat ytterligare en BMW. Mycket roliga bilar som bara gick och gick! |
|
Rätt tyst om M-paketet faktiskt, hoppas att de visar något kring det till Geneve-mässan i början på mars. Kanske visar touringen F31 också då? /R |
|
| Enligt en säljare jag pratade med skulle man kunna lägga order på touring med M-paket i maj för leverans under sensommaren. | |
|
Lite info från kring lines-paketen samt kommande M-sport: Mest intressant att notera är att sportline har högre fartspärr än modern, luxury. Sport: Unique 18” wheels & key fob Raised speed limiter to 155 mph Black & red detailing trim Luxury: Unique 18” wheels & key fob Speed limiter to 130 mph Several colors & wood trims Modern: Unique 18” wheels & key fob Speed limiter to 130 mph Black/white & aluminum trim & colored IP M-sport package Lower 0,4 inch harder chassis Shorter shift-throws on Manuel Sport seats & blue trim detailing M Unique tuning of chassis/ Powertrain Bucket seats Alcan Tara trim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.