|
Sida 17 av 53
|
|
|---|---|
|
Nu finns en provkörning av 320D F30 i nya Teknikens Värld nr 26. "Försäljningsstart i februari.. Bilda kö!" /Anders |
|
| Länk vad har merca och audi att komma med egentligen?? | |
|
Det hör numera till sakens natur att den sista premiumbilen in i klassen är den bästa Jerry, produktutveckling fungerar så :) Så att BMW vinner över flera år gamla M-B & Audi är inte konstigt, det är självskrivet redan innan bilen lanseras. |
|
|
Med känsla: Skönt att läsa att dom erkänner att det bara är för att dom är svenskar som dom låter en S60 duellera mot den... |
|
|
Sani, i de flesta Engelska testerna, så spöade 320d E90 jämförbara C Klass och A4 ända tills den lades ned. Autocar och de flesta andra Engelska biltidningarna är rätt kallssinniga till Audi A4. Senast jag läste en sådan duell, var när S60 presenterades. Då rankade de så här: 1.320d 2.C220 CDi 3.S60 4.A4 2.0 TDi |
|
| Står det någon F30 undangömd hos någon handlare redan nu måntro? Vet att man hade någon visning i 08-området för några veckor sedan... | |
|
Tycker att nya 3:an ser fantastisk ut i videon. 328:an verkar dessutom riktigt trevlig. Låter bra och verkar inte alltför tråkig på högre varv. Känns som om det blir svårt att motivera 90 tkr mer för 335:an med nästan identiska prestanda. Man ska komma ihåg att 335:an är ca 100 kilo tyngre. Jag har ca 1,5 år kvar innan det är dax för ny bil, så jag har gott om tid att jämföra 328:an och 335:an. Älskar motorn i min 535:a, så vi får se! Länk |
|
|
@M.A. OK, det stämmer säkert - England är ett intressant land med många bilentusiaster (+ Top Gear...), BMW med sina dynamiska köregenskaper är därför helt rätt där. Dock har både Mercan och Audin blivit faceliftade sedan S60-introt, inte för att det räcker mot en helt ny bil (F30) dock! |
|
| sani: jo vet hur produktutveckling funkar då jag pluggar till civilingenjör inom produktutveckling.. som tidigare läsare sagt så var e90 i toppen även i slutet av dess livscykel.. bmw 3-serie är alltid en måttstock för de andra modellerna och de har varit så ett bra tag nu.. vet att detta är ett bmw forum och många här är partiska men bmw har verkligen lyckats med 3-serien och det gäller alla generationer | |
| Varför går det inte att bygga F30 i konfiguratorn? Har inte funkat på någon vecka nu? | |
| Nog har väl E90 betraktats som "gammal" i dom flesta testerna i ett par års tid nu? Jag tycker Audi A4 har varit vinnaren i dom flesta mellanklasstesterna sedan den kom för 3 år sedan! I samma tester så har man ansett att 3'an åldrats och inte legat i topp längre. E90 har ju trots allt 9-10 år på nacken, utvecklingstid osv. inräknat. Det händer saker i bilbranschen hela tiden. Precis som nån skrev, när nästa nya C-klass kommer, eller nästa A4, så kommer 3'an känns lite passé. Men NU är den såklart klassledande, och personligen så väntar jag ivrigt på 328iaxt. (vet inte om bokstäverna sitter i rätt ordning men ni fattar;-) | |
| Även f10/f11 har ju spöat nya A6'an i dem flesta testerna, även fast 5an är lite äldre. | |
|
hur många är det som lagt order på F30? Isåfall på vilken modell och spec? *nyfiken* /Anders |
|
| Tomas; 328TAxi..? ;) | |
| Läste en positiv provkörning i Automobil. De verkade gilla bilen i stort och lyfte särskilt fram nya fyrcylindriga motorn som en höjdpunkt. Bra med vrid och enligt dem varvvillig. | |
| Fick broschyren idag. Häftig feature att kunna se momentaneffekt och vrid på navin. Det har ju enbart varit sportbilar som typ Nissan GT-R förunnat innan. Nu väntar man bara på "taxi"-modellen:-) | |
|
Med Känsla: 330d M-Sport med comfortpaket och stora HiFi-paketet....... Men den beställningen får väl vänta tills dess att den ens går att beställa :) Själv då? Nån F30 på G? |
|
|
jag väntar också på att beställa men det blir först och främst Touring och sen antagligen 335d eller motsvarande. Det är ju nästan ett år dit så man får väl se vad ekonomin tål :-) /Anders |
|
| Väntar också på touring. Sen får vi se om det blir all in eller en kompromiss. | |
| Kryper nog tillbaka till 3:an när touringen dyker upp. Gillar min nya 520d men saknar den tajtare känslan i 3-serien. Det mesta är ju lite lägre prissatt i 3-serien och då har man råd att få lite mer maskin för samma sura förmånsskatt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.