|
Sida 15 av 53
|
|
|---|---|
| Notera att jag avser funktionen i comfort access med fotsvepningen för att öppna skuffluckan, och inte comfort access i sig. Det var det jag avsåg med att det kom i F11. Jag kanske uttryckte mig lite fel, my bad. | |
| Tomas: Jag syftade på det andra och inte fotsvepningen, för den har aldrig funnits till E9x. | |
|
mig veterligen har inte BMW haft "fotsvepningen" i Comfort access, som Audi kom med på nya A6, rätta mig om jag har fel? /Anders |
|
|
Lite bilder från torsdagens VIP-visning finns nu ute. Gå till bmwcs (punkt) com och besök Stockholmssektionens sida så finns lite text och bilder från eventet. 328i i mörkblått med Luxury Line var läcker:) Mvh Asken |
|
|
Anders> Sidan 54 i senaste broschyren över 5-serie Touring. "Comfort Access...blaha...blaha...inkl öppning av bakluckan utan beröring". |
|
|
Stockholm har sin VIP-visning denna vecka men där var det fullsatt! Får nog köpa lite fler bilar av min säljare i Solna för att komma ifråga på fullsatta event.. Demobilarna ska iaf komma till handlarna v. 3 och v. 4 |
|
| Snabbaste F30? Om (när) motorn från 550d xDrive på 381hk/över 700Nm kommer i F30 blir den sannolikt den snabbaste versionen om nu inte M3an hinner före. Kombinationen extremt låg förbrukning - extrema prestanda lär dock denna raka dieselsexa med triturbo kunna leverera, troligen blir xDrive obligatorisk (liksom på 550d) i och med det enorma momentet på över 700Nm. Frågan är hur många som slår den upp till 100km/h, även då underlaget inte är det bästa | |
|
332> när du skriver "xxxx troligen xxx xxxx xdrive" eller "xdrive xxx xxx guds gåva xxx 0-100 2,5 sek xdrive" så får du vara tydlig med att det är rena spekulationer. fakta urvattnas lite om alla spekulerar fritt, inget illa menat. eller om du har insidekällor i utvecklingsavdelningarna hos BMW tyskland, i så fall ber jag om ursäkt. mvh |
|
|
..såg den andra tråden i 5-serieforumet om M550d. My bad |
|
|
När man skriver "om" betyder det att det föreligger en osäkerhet. Sedan måste poängteras att detta forum aldrig kommer att tjäna som en kanal för fabrikens tillkännagivanden, mig veterligen så har inget biltillverkare för vana att nyttja sådana informella kanaler. Jag utgår från att de flesta som deltar här är tekniskt intresserade av BMW. Kombinationen F30 och BMWs allra senaste sexcylindriga dieselteknlogi är av mycket central betydelse för märkets kärnvärden. De värden 550d kommer att uppvisa är världsledande. Lite intressant är även att 550d ej verkar komma med tvåhjulsdrift. För F30 låter det för mig speciellt spännande, men jag har absolut inga invändningar mot att andra uppfattar en 381hk/över 700Nm F30 som helt ovidkommande. Billig lär den knappast bli och vissa kanske ser mer fram mot en trecylindrig variant! |
|
| Har BMW presenterat 550d? Jag kan inte hitta några data eller artiklar. | |
|
Kampen mellan Audi och BMW kommer aldrig att avta så det råder nog inga tvivel om att F30 kommer med en riktig dieselraket för att kunna hålla Audi stången. Jag skulle kunna tänka mig minst 350 hk och xdrive. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| 550d xDrive presenterades officiellt vid ett återförsäljarmöte i Nederländerna nyligen. Motorn på 381hk/över 700 Nm är även aktuell för X6 och X5. Sannolikt gäller detta även för nya 3-serien, 7-serien efter kommande face lift. Man vill givetvis få upp volymerna för denna motor och kommande F32, F33, F36, X4 samt nuvarande X3 ligger nära till hands liksom givetvis F12, F13, F14. BMW slår just nu alla sina försäljningsrekord så att man har produktionskapacitet att snabbt få ut motorn i så många modeller är inte troligt så F10, F11 blir tydligen först ut. Har inte settt några förbrukningsvärden ännu, men de påstås bli extremt låga. Extrema prestanda med någorlunda miljösamvete är väl en bra rubrik på temat. | |
|
-> 332 Finns en tråd här på Autopower om den där 550d: Länk |
|
|
Jag har svårt att tro att motorn i 550 skulle leta sig ner i nya 3-serien. Topp motorn från 5-serien har aldrig tidigare placerats i en 3-serie, varför skulle det ändra sig nu? Det börjar kännas som alldeles för många spekulationer just nu. |
|
|
Chris87: Den största dieselmotorn från 5-serie har väl alltid varit tillgänglig i 3-serie, M57 fanns i 330d och 530d. 35d fanns i både E6x och E9x (Samt F1x numera) och så vidare. Så rent historiskt borde även 50d hamna i bägge karosserna, det tycker jag låter rimligt så länge den baseras på samma dieselsexa som 335d/535d? //Bjersér |
|
|
Provkörning 328i Auto Motor & Sport Länk /Anders |
|
|
lite lustigt i provkörningen "MMI-systemet" ...verkar vara en Audiförare som testat :-) /Anders |
|
|
Verkar inte vara någon som tipsat om TV's provkörning som är mycket matigare än AMS: Länk |
|
| Bjerser: I fallet om 335d finns det en bensinare som motsvarar den, dvs 335i. Att det skulle komma en 350i, som skulle motsvara 350d, har jag svårt att se. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.