|
Sida 14 av 53
|
|
|---|---|
|
Topgear verkar inte speciellt imponerade av 328'an! Länk "Look, it’s an impressive engine for its combination of power and efficiency (44.1mpg), but it’s not especially memorable or lovable." |
|
| Jag tror att F30 kommer att sälja mycket bra..Mycket fina bilar kul att idrive är standart oxå | |
|
Jag är då inte förvånad över Topgears uttalande. BMW har med all säkerhet gjort en toppenmotor med tanke på målet - en stark snål fyra. Men motorn kan inte ersätta en rak sexa i ALLA avseenden. mvh/ Anders |
|
|
Åsikter från Top Gear tar jag med en smula salt. Mest subjektivt tyckande och gärna lite överdrifter för att skapa underhållningsvärde. Som sagt, blir till att testa själv till våren och bilda sig en uppfattning. Jag tron F30 är en kanonbil med samtliga drivlinor. |
|
| Kom just hem från en förhandsvisning. Mkt snyggare i verkligheten än på bild måste jag säga. De visade en sportline och en luxury line. Stolarna i sportline kändes mkt fina :) | |
| newman: vilka var det som hade förhandsvisning?? | |
| Newman: var det skinn eller tygklädsel i sportline? | |
|
Håller med Newman, mkt finare i real life än på bild. |
|
|
DLC: Tygklädsel i sportline. |
|
|
bmw_jerry: BMW Sverige körde en visning på piren i Eriksberg i Göteborg. Inbjudna gäster från olika ÅF i Västsverige. Flott var det :) DLC: Tyg som standard i sportline (som Clubsport säger) men den modell de visade i går hade skinn. Riktigt läckra stolar. Det var svart skinn med röda sömmar. |
|
| Mmm. Blir svårt att låta bli att klippa till på ett ex när touring och m-sport finns. Kanske möta våren 2013 med en ny bil.. | |
| Någon som sett bilen live, sportstolarna, hur är de i bredd, smala som bl a e9x o nya x3 eller lite bredare o riktigt bra som i f30? Mvh | |
| EDIT: Menar ju självklart F10 / F11 !! Mvh | |
| Jag ratade E91 för jag tyckte den var för trång. Håller tummarna att F30 Touring kommer att växa något så den kan konkurrera med Audi B8. | |
|
Passo222: Det är ju samma sportstolar som i nya ettan så kolla in den så får du känna själv. Jag tycker att dom nya är något skönare än nuvarande och i samma storlek som i E90. |
|
|
Några saker som jag noterade var att ledringarna i framlyktorna inte var helt runda utan platta i över och underkant. Verktygen hittar man numera inte under bakluckan utan i kofferten samt blinkers i backspeglarna (gillas inte av mig). Vet inte om detta är detaljer som nu redan kan märkas på nya 1-serien t ex. En kul detalj var att du med nyckeln i fickan och två tunga kassar i handen kan svepa med foten under bilen i bak så öppnades bakluckan. |
|
| Är det någon som lagt en order ännu? | |
| Comfort Acess kom väl med F11 förra året. | |
| Tomas: Nja, det fanns till E90 när den kom men kostade extra. | |
| Chris87> Jag läser i min rykande färska 3-serie touring-broschyr som kom med posten i fredags under "Comfort Access", dock står det inget om öppning av bagageluckan med fotsvepningen. Jag tolkar det som en form av i dagligt tal kallat för "keyless entry". Men jag betvivlar inte att du har rätt, broschyren kanske inte beskriver det hela så utförligt:-( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.