|
Sida 11 av 53
|
|
|---|---|
| Nu har dom svenska priserna kommit för paketen o extrautrustningen! | |
|
Clubsport: Vart hittar man dem, hittar inget på bmw.se... Hur ser det ut? /R |
|
| Trevligt! Inget man hittar på nätet än, eller? Eller är jag bara kass på att leta? :) | |
| Hämtade hos åf, den kom igår em. Så den är ganska färsk! Adaptive drive pkt är ju ett måste för 14.900 inkl adaptivt M-sportchassi o variabel sportstyrning | |
| Bra priser på grejerna jmf med E9 men man får lägga till mer pkt för att få det som ingår i E90 pkt. Orionsilver kommer i juli 2012, det gäller att vara ute i tid.. Backkamera för 4300 är brottsligt billigt för att vara BMW. | |
| Vad finns det för fler paket? | |
| Drive comfort, Adaptive drive, Funktionspkt, Siktpkt. | |
| Fordonsskatten på F30 335i är en trevlig läsning, 1680 kr. Jag betalar 2355 på min 335:a | |
|
Clubsport, Har du även priserna för de olika paketen? |
|
| Och innehållet i dem? Liknar de, de tyska paketen? | |
|
Drive Comfort paket: 9900 kr Farthållare med bromsfunktion PDC bak Bluetooth förberedelse Business samt USB anslutning Adaptive Drive paket: 14900 kr Variabel sportstyrning Adaptivt M-sportchassie Funktions paket: 7900 kr Uppvärmd läderratt Genomlastningssystem Förvaringspkt Belysningspkt Siktpaket: 4900 kr Aut avbländbar innerspegel Dimstrålkastare Regnsensor Bakre nackstöd fällbara |
|
| Det går o bygga ihop sin F30 på bmw.se nu. Dock lite knackigt. | |
| Ingår inte xenon i ngt paket? Eller är det standard? | |
|
Xenon är inte standard vad jag förstår. Om man väljer till adaptiva lyktor så kryssas även xenon, helljusassistent, regnsensor och avbländbar innerbackspegel. Detta motsvarar Tyskarnas siktpaket och kanske kommer även här? 12600 verkar det i så fall kosta. |
|
| En skapligt utrustad 335:a går loss på strax över en femhundring, dvs ungefär som tidigare. Den ser riktigt trevlig ut i sportlineutförande! | |
| Varför kan inte jag bygga min egen F30 på bmw.se kan inte se F30 bara E9 | |
| Jag valde att bygga en treserie sedan och då fanns bara F30 som alternativ. | |
|
Om det är tillåtet att vara lite motvallskärring så gillar jag inte utseendet alls. Det är fronten som är ful, framför allt motorhuven med en mycket kraftigt böjd form i profil och med fula längsgående veck, det ser inte bra ut. Den ser så nedtryckt ut och framljusens form mot grillen är inte heller snygg. Bakifrån syns det knappt någon skillnad alls jämfört med E90. Inredningen är inte heller bra, den där delade listen eller plasten från övre delen av instrumentbrädan som rinner över halva listen är avancerat i överkant. Lite för mycket surrealism typ Salvador Dalí eller LSD-tripp för min smak. |
|
| Jag kan till viss del tycka att fronten är lite knepig i vissa vinklar. Med m-sport blir det bättre rakt framifrån. Sen så brukar en form som uppfattas som knepig från början ofta hålla i längden. Som helhet så tycker jag bilen känns lyckad och modern. | |
|
henke lexus; du kommer nog snart att få höra att du inte får tycka så, då du inte kör BMW.. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.