|
Sida 10 av 53
|
|
|---|---|
|
catch_me: Nej det gör den inte, du får gå till bmw.com om du vill kolla in den och konfigurera mm. |
|
| Jo jag vet, menade på att den finns nu på Svenska BMw hemsidan..Kanske borde vara tydligare | |
|
m3 f30 sedan fångad på bild visserligen maskerad men nu är det i alla fall bekräftat att den kommer Länk |
|
|
Kommer säkert bli riktigt snygg men fan vad jag ogillar speglarna på nya 3 serien att dom flytta blinkersen på speglarna får mig att tycka att bmw börjar bli som alla andra bilar |
|
| Länk tror att den kommer att se rätt så aggressiv ut..Kolla in bak skärmarna | |
| catch_me: det är ju nån ny Eu-regel om att speglarna måste ha en viss storlek(läs stora) så tror bmw sätter dit blinkers för att maskera det lite.. men håller med dem är riktigt fula.. kolla bara på hur det blev med den nuvarande 3-serien.. tror 2009 årsmodell fortfarande har de "gamla" speglarna medans den som är 2011 har de "nya" stora speglarna. kan ha varit 2010 också hehe.. man får väl byta ut själv i efterhand :D | |
| Ja kan nog stämma 2009 nån gång hade plötsligt alla bilar stora speglar bmw,merca,audi osv.. | |
|
Ser ju rätt snygg ut. Inredningen är väl lite väl lik 1-serien kanske? Tråkigt att man går samma väg som alla andra när det gäller motorerna. Speciellt som 3-liters sexorna utan turbo presterat mycket bra i förbrukningsronden i verkliga biltester i tidningarna, alltså inga EU-cykel siffror. För min del är det bara bakhjulsdriften kvar som BMW-köpskäl snart. Blir det samma typ av motorer som hos alla andra så kan jag lika gärna ta en Ådi eller MB. Just det faktum att man förut kunde få en sexa till ett ändå relativt hyggligt pris hos BMW var iaf för mig ett starkt köpskäl. |
|
|
Från och med 2008-09 fick E90/91 de större speglarna. Personligen gillar jag dem bättre än den äldre mindre varianten då de nya större speglarna erbjuder avsevärt mycket bättre sikt bakåt. Sen är det väl EU som kräver att sidoblinkersen ska placeras på de yttre backspeglarna vilket inte jag heller är så förtjust i. På vissa bilar går det inte att se blinkersen på backspeglarna i dagsljus när man så att säga i förarsätet sitter snett bakom den andra bilens backspeglar och samtidigt går det inte att se de bakre eller främre blinkersen heller, dvs. man ser inte att bilen blinkar. |
|
|
Vad tror panelen om värdeminskning för nya treserien med en stor bensinmotor? Typ 328 eller 335i. Är det så att man "måste" köpa en diesel för att kunna få vettigt betalt för bilen i andra hand? |
|
| Ang värdeminskning på stora bensinare är det nog ingen fara spec 335 som redan nu och säkerligen även framöver kommer säljas i relativt begränsat antal och blir lite av en entusiastbil. Med reservation för att inte ha kört 328 så framstår ju 335 som enda alternativet för den som har råd med inköpspriset | |
|
nån som vet om F30 kommer att ha komfortstolar som tillval? Antagligen inte... /Anders |
|
|
Anledningen till att jag ställer frågan om värdeminskning är pga att jag fick ta del av ett hårresande exempel igår. Case: E91 330i -08, 5000 mil, välutrustad (>100 tkr) och i mycket fint skick. BMW erbjuder inbytespris 33 % av nybilslistpris vid köp av en annan ny BMW! Vi talar alltså om en värdeminskning inte långt ifrån 8 tkr i månaden utslaget sedan bilen togs i bruk. Har BMW verkligen så uselt andrahandsvärde? Självklart så kan man sälja själv och få ett bättre bud men jag personligen vill slippa hålla på med sådant och är bereddpå att ta ett visst straff men detta är ju helt orimligt. |
|
|
Med känsla>> Enligt den katalog jag har sett så finns inte komfortstolar som tillval, tyvärr. Länk |
|
| lutar nog åt 320D automat eller 335 automat, antar att 320D, har tänkt att ha bilen ca 2 år så tänker försöka välja en modell som kan tänkas ha bäst andrahands marknad.. ska kika in hos bmw när tillfälle ges och se vad de kan tänkas byta in min för, antaglingen inte så mycket.. | |
| Länk lite livebilder.. lookin good :D | |
| Länk jämförelse mellan den faceliftade a4:an och f30 | |
|
Jag tycker F30 är verkligt lyckad utseendemässigt, men andra egenskaper väger givetvis tyngre. Att man varit så försiktig när det gäller formgivningen beror dels på att E 90 blivit så väl mottagen och lyckad, men också på att F 35 blir mycket mer "vågad" som 4dr Coupé. Det ska synas att det handlar om en annan bil, lägre taklinje osv. Soltaket på F35 blir inte skjutbart, utan går endast att öppna i bakkant pga bibehållande av inre takhöjd. Bilarna är ju annars nära släkt, precis som F 10 och F 14. När vi får se M4 Gran Coupé hamnar den nära M3 men troligen blir den förra tillgänglig med xDrive till skillnad från den senare just för att ge M4 ett prestandaförsprång. Samma tankegång figurerar när det gäller M5 och M6 Gran Coupé. Allt detta går ju lätt att ändra, men distinktionen M5/M6 respektive M3/M4 blir viktig eftersom det hela tiden handlar om 4-dörrarsbilar. 2-dörrarsversionerna i 4- och 6-serien avviker ju mer i sig själva. När det gäller 2-serien kanske en 4-dr Gran Coupé blir svårare att tänka sig. Dock kommer säkert en 1-serie sedan vilken förklarar att F 30 tillåts växa lite jämfört med E 90. 1-serie sedan blir ca 440 cm lång, alltså ganska nära E 36 vilket många välkomnar som alternativ. Det lär bli trångt i återförsäljarnas utställningshallar. Det kommer ju även en 3 GT dvs en kombikupé på 3-seriebasis mm. |
|
|
det känns nästan som att man borde ha blivit BMW åf för ett antal år sedan då man med det ständigt utökade programmet bara tjänar mera och mera pengar som kan fördelas på de fasta kostnaderna, imponerande! Men 332 du som verkar ha full koll, F30 kommer ej med komfortstolar? /Anders |
|
| Med känsla: Wiberg har redan svarat på din fråga i sitt inlägg längre upp på denna sida. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.