|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Visst, byt ut "alla" mot "en överväldigande majoritet av de som färdas på vägarna" då. Men det är intressant att så många på detta forumet känner sig träffade när någon ska klaga på förare som kör stressigt och gör dumma omkörningar. Man kan köra aktivt och roligt utan att störa andra och få dessa känna sig pressade. Folk som kör fort brukar inte stressa eller störa andra förrän dessa kommer ifatt någon och då gör fel saker. Bloggen som trådskaparen länka till gnällde inte på fortkörare i första hand, utan folk som har korta avstånd och gör farliga omkörningar. Och jag tar för givet att ingen här tycker att det är okej att köra så. Köra lugnt innebär inte automatiskt att man ska köra långsamt. Vilket verkar vara vad de flesta tror. Om någon här länkar till en blogg där någon är sur för att någon knivhuggit hans polare, så tror jag inte folk här börjar försvara knivhuggaren med att han kanske hade ett bra skäl att trycka kniven i magen på någon. |
|
|
Det som genomsyrar hela Fredriks inlägg är hans kärlek till sitt barn. Att man kan få en sådan reaktion är nog ganska vanligt och normalt. Att tänka rationellt är nog inte något som är på förstaplats i detta fallet. Sen är det möjligt att det finns en annan sida av historien. Men att någon överhuvudtaget ska vara tvingade att släppa förbi någon annan när man kör högsta tillåtna hastighet, förutom räddningspersonal, är helt banalt enligt min mening. Att med(mot)trafiken i detta ärendet hade brått råder det väl ingen tvekan om men att det skulle ge någon rätt att få framförvarande bilar att svänga åt sidan så att man själv kan komma fram lite tidigare är väl bara idioti. Om det sen stämmer att hon körde om på högersidan i en bussfil så kan man ju bara önska att Fabror Blå stod och såg det så hennes kort kunde klippas på plats. /Bellamy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.