AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.518

Är nog ett av de bästa Trafikrelaterade blogginlägg jag läst.

Sida 1 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Ja, det där är klockrent. Jag fick nästan en tår i ögat när jag läste. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Om hon nu hade så fruktansvärt bråttom så undrar jag varför han inte släppte fram henne? Det finns ju ett antal ställen som är lämpliga.
Det vore dessutom intressant att höra hennes version.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Helt fantastiskt bra skrivet, nu väntar vi på blogginlägget där skribenten är på väg till DET mötet - försenad p.g.a en trillskande unge som först måste lämnas på dagis...och där han hamnar bakom en snigelkärring i en Golf under fyra kilometer...
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Gah! Gick ju inte att kommentera på bloggen så man får ju göra det här istället... ;-)

Kan tycka att daltandet med folks ungjävlar går lite överstyr ibland. Ett människoliv är alltid enromt värdefullt och det borde vara varje medborgares/individs största uppgift att förhindra att andra skadas eller dör i onödan men... Att skriva en snyftarhistoria om hur ungen har sin morsas ögonfransar, i syfte att få Aftonbladetläsare med noll kritiskt tänkande, att bli lite fuktiga i ögonvrån och tycka illa om alla som kör, och inte åker, bil (vilket fär fallet i...tja... kanske 85% här i Sverige).

Blä för sånt. Alla ska fram helskinnade och på ett effektivt sätt. It's that simple. Jag hade släppt förbi vederbörande, om hon nu kommit ikapp mig. :)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Väl skrivet men om han är nu rädd om sin kille varför släppte han inte henne förbi???
Ja just det! "Här kör jag" attityden... ;)

BMW - Beroende Med Wilja
Samma sak som med vissa kvinnor och deras barnvagnar - jag har sett dem som kastar sig ut över övergångställen med vagnen före för att markera här kmr jag.
Den brukar ju finnas två sidor av allt och bloggarn har ju tydligen inte en aning om varför kvinnan hade så bråttom. Håller med steaman och Grabber...
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag har svårt att förstå varför man ska köra försiktigare mot medtrafikanter med barn i bilen. Hela vår trafikkultur bygger på att inte skada någon medtrafikant, dvs inte orsaka olyckor, vare sig om det är barn eller vuxna i bilen.

Vägsträckan fråga tillåter inga omkörningar eller rimliga ställen att släppa om medtrafikanter vilket också låter onödigt om man håller hastighetsbegränsingen. När det blir tvåfiligt så är det två ordinarie breda körfält där högra är reserverat för bussar. Om Golf-föraren vill bryta mot lagen och köra om på insidan så bör det kunna ske helt utan risk. Men det är klart att det svider i lagryttarens hjärta och skäl när någon gör så grova överträdelser so m att köra om i bussfilen.

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Blondinen kunde inte tänka ju! därför blev det som det blev??
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Fint skrivet men känns lite som martyrspelande - faktiskt.
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Håller med, fint skrivet, men vad f-n...

Som någon här har som signatur: Det är inte farten som dödar, utan de plötsliga stoppen.

Tycker det är betydligt värre med alla självutnämnda poliser (såsom bloggaren) som ligger och spärrar övrig trafik.

Men det där med barn i bilen, man får försöka lägga band på sig, de suger åt sig som tvättsvampar. Blev av med lappen en gång och grabben som var med var väl 4 år. På kvällen förkunnade han att han inte tyckte om poliser längre... Och en annan gång när jag reflexmässigt vrålat IDIOT åt en just sådan att han tyst länge. Så tittade han på sin mamma och frågade oskyldigt som bara ett barn kan vara: "Mamma, vad är en ELEMENOT"?

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vilken drama queen!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag har läst lite annat av hans alster och de brukar vara humoristiska och träffsäkra iaktagelser, men det här föll inte mig i smaken.

Vissa tycker det är "fint" skrivet men sen inte gillar innehållet? Vad är det då som är fint skrivet? Det är ju ingen normal amatörbloggare utan en arbetande journalist, klart han kan skriva!

Stephan
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att du har rätt Stephan.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag minns när jag skulle tona mina rutor, då sa grannen, "det är ju inte bra, då ser inte trafikanter att du har barn i bilen". Ok tänkte jag, det är väl ändå jag som ska ha koll och inte medtrafikanter!
I mina ögon kvittar det om hon skulle till sin döende man som ligger på golvet hemma och hostar blod eller om hon ville lämna tillbaka en hyrfilm. Som hon körde kommer hon inte fram snabbare, uppenbarligen. Kan garantera att hade hon hållit avstånd hade hon både sett bättre och fått större möjligheter att köra om.

Om hon nu har en jäkla mission att rädda mänskligheten kan hon åtminstone blinka och tuta för att visa att det faktiskt är brått.

På er låter det som ni släpper fram alla som kör som hon, då får jag säga att jag nog får stanna var km en normal dag i rusning för att släppa fram någon som ska ut och desarmera ett kärnvapen. Konstigt nog blinkar dem ofta av i nästa avfart och ska ta en fika på macken...

Alla förare i landet behöver definitivt ta och lugna ner sig ett par snäpp. Inte nog med att stressade förare kör dåligt, dem har ofta en körstil som är direkt kontraproduktivt mot vad dem vill, de kommer ofta fram långsammare eftersom dem hela tiden måste bromsa istället för att hålla tempot uppe genom planerad körning.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Och du är förstås expert med mångårig erfarenhet?
Exakt vad i inlägget motsäger du dig?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om alla, verkligen alla, skulle lugna ner sig ett par snäpp betyder det att Agda 93 år kanske står parkerad på Klarastrandsleden...

Alla och ingen är farliga ord, man kan så lätt bli motbevisad.

Är du redan användare? Logga in i menyn.