AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.329

Körde sönder ett RFT däck!

Sida 2 av 2
Grodan:
Ja, det var en demobil från Porsche Center i Segeltorp.
Grodan : 959 är en superspecialare från 80-talet... Jag tänkte nog snarare på nya bilar då. Det finns inget i det du länkar till som säger att Porsche använder sig av RFT på nya bilar idag.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
GE:

Det jag skrev var att RFT var ingenting som var unikt för BMW, eftersom Porsche började med det tidigare och det är ju sant oavsett modell. Jag vet även att Corvette har också använt sig av RFT långt innan BMW.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Nu har jag kollat upp det, porsche levereras utan rft, de finns dock tillval. :)
Det som är unikt med BMW är ju att dom är det enda märket som kör med RFT över hela programmet, M-bilarna undantaget vad jag har förstått.
Bridgestone säger att det går att reparera om det sker i slitbanan, lite beroende på hur fort och hur långt man har kört med däcket. Läge att puttra direkt till verkstad så sakta det går mao.
Samtidigt säger dom att man ska rådfråga sin biltilverkare först...
BMW:s ståndpunkt känner vi ju till.
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Har lagat 2 st utan problem och tycker faktiskt de ¨nyare¨ RFT är helt ok vad gäller stötighet och spårning. Hade vanliga Conti sport på min förra bil och den spårade som f*n jämfört med nu. Mvh
DI
31
DIRAVI
740iA -95
Fördelem med RFT är ju snarast om man får punka i "fel" område, där man kanske inte kan räkna med att komma ifrån med alla kroppsdelar i behåll om man stannar och kliver ur bilen.

Nu är ju de områdena extremt ovanliga runtikring där jag bor, så jag ser ingen större fördel med RFT.
Det finns nog många .välgrundade orsaker till varför BMW Motorsport vägrar att utrusta sina modeller med dessa skitdäck. Knappast priset./ Tacka vetja riktugt reservhjul.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
RFT är "optimerat" för om man får punka på autobahn i 200km/h+ (då är man nog j*****t tacksam ;)) eller i en lång tunnel utan möjlighet att stanna/svänga undan...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.