|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
nej! Jag har inte gjort ett piss med den Motorn jag har extra den satt i en 325i 94a ägaren innan bytte till en 323 motor men hade kvar insug, avgas, box, tändspolar, och även ventilkåpan. Enligt några i England som gjort precis samma sak fick ut 200häst på bakhjulen med denna setup, och jag har kört original 325i 2st innan och dom va slöa jämfört med min. Och den Motorn som sitter i är en standard m52b20 med spridare som flödar 359cc/3bar, så om denna håller länge med laddet jag kör med men rasar när jag höjer byter jag motor, men kompsänker och får den mappad. |
|
|
Kan lova att den inte kommer att hålla länge. Speciellt inte om du kör på vanlig soppa För de spridarna räcker till 450hk. Den går garanterat så fett att det kommer att trycka ner soppa förbi kolvringarna o späda ut oljan. Du måste ha en linjär btr som följer laddtrycket. eftersom din 325 kunde spinna på asfalt med enbart gaspådrag på 2:an så lär din går bättre än en m3e46 nu ///Jörgen |
|
| jag ska Skaffa en annan btr och köra på e85, nja 2litaren med turbo går inte som en m3 Hehe. Men riktigt bra iaf när det laddar har läckage i tryckrören så laddar inte riktigt. Och ett litet tillägg 325an spann på torrt i vintras när det inte va snö så asfalten va kall och däcken va ju kalla. Men alla som åkte med i den tyckte den gick jävligt bra iaf. Men Motorn tror inte jag håller så länge på högt ladd då inget är gjort med den. Men jag testar iaf eftersom jag ändå har en bra fräsch motor till som gått ca 10tusen mil bara. | |
|
När man menar att m52 inte håller för överladdning så menar man inte småpysa med 0,5 bar mm. även om man nu mot förmodan med ett riktigt eftermarknadssprut så är riktigt mappat o laddar 1bar med en liten snurra så är det en tidsfråga o när det går åt helvete. kvittar om man sätter i smidda delar o kompsäker så går ju blocket ändå. Fattar inte saken med att göra saker som uppenbarligen inte funkar. Speciellt när man inte har koll på allt ///Jörgen |
|
| om jag lägger fram det så här då. Det är min bil och mina motorer om jag vill köra turbo på dom även om det i forum står att dom inte håller så får jag göra det, jätte kul att du tipsar att dom inte håller så jag ska tänka om och byta motor. men när jag fått höra att dom håller också från firmor. Om nu min motor skulle hålla för 1bar va säger du då? Har du självtestat på en m52? Jag kommer testa Vilket jag redan gjort. Så gör jag det är ju min huvudvärk om det går åt helvete. Men tack ändå för åsikterna från alla som skrivit men varför inte bara skriva: kul ännu en i bmwturbo träsket hoppas Motorn håller för dig vore roligt med ännu en lyckad turbokonvertering av bmw motor. | |
|
jag har tom kört skrot på original m52 motorer. Ärtan på ppf den i landet som hör överlägset mappat mest turbo matade bmw. tom han säger att det är max 0,8 som gäller i ladd på en m52. över det så blir det väldigt farligt. Frågade tidigare vilka firmor o mappare som du har pratat med som påstår att det går bra att överladda en m52 men har inte fått något svar ///Jörgen |
|
|
o ja det är dina motorer o du får överladda dom så mycket du vill men kom inte o påstå att hela bilvärlden har fel ///Jörgen |
|
| Okay.. Jo jag har skrivit skr-ab även fekzen har jag pratat med? Det har jag inte skrivit däremot. Skr skrev 0,9 går utan att öppna Motorn när dom laddar över kilot kompsänker dom och sätter i arpbult. Men som sagt jag ska testa så jag får ta reda på det på egen hand. | |
| Hur går det med turbo byggandet? | |
|
Yes m52b25 sitter i 323 och 523 från 95 tills dom bytte till m52b25tu tror det va 98 sen till m54 någon gång. Det va tidigare ägare av min vinterbil. Som bytte motor i den det va en 325 med 323 block och topp resten m50delar som ventilkåpa, insug och avgassystem. Nu sitter den Motorn i min 320, då vattenpumpen skar och bilen koka så topplockspackningen gick. Hade inget med turbon att göra då jag körde lugnt eftersom jag hade för dåligt Bränsletryck (ingen Ställbar btr) hade bara störrespridare, och det läckte i grenröret. Så typ Ja jag har satt dit en turbo på en m52b25 med m50b25vanos sprut, det funka klockrent i vinterbilen dock utan turbo. Ska bara ladda 0,5 tills jag har fått mappat den och kompsänkt på något vis antingen tjockare packning eller på annat sätt men det blir i vinter troligtvis. /Alex |
|
|
på varje bil med m50 o m52 som jag har ägt o det inte finns papper på om vattenpumpen är bytt så har jag rivit bort o kollat. är det plast impeller så är det en tidsfråga före den går sönder ///Jörgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.