|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Sant, men jag kan tänka mig att RS4 skulle kunnat säljas i större volymer än 1M (pga dess stora användningsområde) - om man börjat tidigare. Inget bekräftat om nästa A4, men dagens känns ju något daterad trots senaste fejsliften.. |
|
|
Riktigt trevlig kombi:-) Som parentes finns S4an med GIAC programvara: 467 hk 0-100 på 4,4s om man nu behöver utrymme. Det som alltid är trevligt med RS-modellerna är skärmbreddarna som ger bilen en helt annan tyngd visuellt. Annars är V8an grym med låg förbrukning och en fantastisk respons, samt underbart ljud:-) Sani; RS4an landar på ca 820 tkr brutto med den nödvändigaste utrustningen. Nav, Audi drive select, B&O-ljud, Med rabatt 720 tkr netto. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Jag kan inte undvika att tycka att RS4/RS5an är för motorsvaga - jag har blivit lite bortskämd efter 997 Turbon, men ändå.. Kan man inte få iaf 550hk i RSarna - RS6an är ju brutal. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Trevlig vagn. Tycker både RS och S-modellerna är något för anonyma. Gamla RS4:an var betydligt brutalare i sin utstrålning. Åttan har ett trevligt ljud, men annars gillar jag åttan i M3:an bättre. | |
|
Jag tycker nog att rs5an är lite mulligare ljudmässigt. Men M3an är absolut en favorit. acey; hur trivs du med s4an f.ö? Andreas: Jag har jämfört rs5an med rs4an och det skiljer endast en billängd upp till 100km/h. Rs5an skulle må bra av 100 extra kusar. Med programvara kan du komma upp i 480hk. I annat fall är det kompressor som gäller. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Grymt läcker! All cred till Audi att fortfarande stoppa ner V8an, de är klart utrotningshotade i mellanklassen numera. Stefan Din Rs5 har oem sportavgas eller? Är ljudet i samma härad som tex c63 amg? Youtubemikrofonerna ger ju långt ifrån en sanningsenlig bild |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.