AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.357

Nya RS4an har endast Mercedes som konkurrent, eller?

Sida 2 av 2
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Sant, men jag kan tänka mig att RS4 skulle kunnat säljas i större volymer än 1M (pga dess stora användningsområde) - om man börjat tidigare.

Inget bekräftat om nästa A4, men dagens känns ju något daterad trots senaste fejsliften..
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Riktigt trevlig kombi:-) Som parentes finns S4an med GIAC programvara: 467 hk 0-100 på 4,4s om man nu behöver utrymme.

Det som alltid är trevligt med RS-modellerna är skärmbreddarna som ger bilen en helt annan tyngd visuellt.

Annars är V8an grym med låg förbrukning och en fantastisk respons, samt underbart ljud:-)

Sani;
RS4an landar på ca 820 tkr brutto med den nödvändigaste utrustningen.
Nav, Audi drive select, B&O-ljud, Med rabatt
720 tkr netto.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag kan inte undvika att tycka att RS4/RS5an är för motorsvaga - jag har blivit lite bortskämd efter 997 Turbon, men ändå.. Kan man inte få iaf 550hk i RSarna - RS6an är ju brutal.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Trevlig vagn. Tycker både RS och S-modellerna är något för anonyma. Gamla RS4:an var betydligt brutalare i sin utstrålning. Åttan har ett trevligt ljud, men annars gillar jag åttan i M3:an bättre.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag tycker nog att rs5an är lite mulligare ljudmässigt. Men M3an är absolut en favorit.

acey; hur trivs du med s4an f.ö?
Andreas: Jag har jämfört rs5an med rs4an och det skiljer endast en billängd upp till 100km/h. Rs5an skulle må bra av 100 extra kusar. Med programvara kan du komma upp i 480hk. I annat fall är det kompressor som gäller.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Grymt läcker! All cred till Audi att fortfarande stoppa ner V8an, de är klart utrotningshotade i mellanklassen numera.

Stefan
Din Rs5 har oem sportavgas eller? Är ljudet i samma härad som tex c63 amg? Youtubemikrofonerna ger ju långt ifrån en sanningsenlig bild
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.