AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
21.333

Letar efter 330d E91, vad har ni för råd och synpunkter om denna?

Sida 4 av 4
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Grattis till nya bilen med rätt utrustning, ser skitfin ut! Jag var själv riktigt sugen på en vit e91 men till slut så blev det en e36 M3 för mig istället:) Blir Kanske en e91 om ett år eller två istället.

Mvh. Richard
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Mkt snygg grattis igen

Mvh

mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Råd: Lacka el. byt njurarna mot sidenmattsvarta. Kromade njurar passar bara till väldigt mörka bilar. Lacka även fälgarna sidenmattsvarta, grymt rått och stilrent på en vit bil. Men helst byt ut dem till 17" 194 M fälgar. Tycker dom är de som passar bäst på en e91 med M-paket. Sen kan man ju alltid byta ut bakljusen mot lite mörkare variant, men det är inte lika akut som fälgar och njurar.

Synpunkter: Bilen ser jättefin ut med den rätta färgen! Hade personligen valt en vit bil om jag hade fått välja:-) Enbart svart o vitt blir en oehört läcker kombination. Blandar man in chrome, silver etc. så blir det lite mer pannkaka av det hela..
Grattis till en trevlig herrgårdsvagn.
Po
33
Polobyxa
325dAT -08 Alpinvit M-sport
@richo: Tack. Ja den har väl de mesta nödvändiga i utrustningsväg +lite onödigt lull lull som också det är kul. Personligen tycker jag vit är den färg som gör sig bäst på E91an, men som så mycket annat är ju smaken som baken. Kul att du gillade den.

@M34ever: Tack!

@mr.ozz: Nya njurar är redan påtänkta, frågan är bara om det blir sidenmatta eller blanksvarta. Inbillar mig ust nu att blanksvart skulle passa bäst eftersom det är shadowline på den, men mattsvort vore kanske inte heller helt tokigt. Har du någon länk till ev. inköpsställe av mattsvarta njurar?

Fälgarna får vi se vad de kan bli av. Relativt nöjd i dagsläget då jag anser att 193M är en riktigt läcker fälg, som gör sig väldigt bra på E91. 194M tilltalar mig inte alls lika mycket, men skulle möjligen kunna duga som vinterfälgar.
Det jag funderat lite på är de "nya" 193M i Ferritgrått. Tror jag skulle kunna bli fint mot den vita bilen. Men det är inget jag kommer fixa nu direkt, utan det får bli ett senare projekt isf.

Kul förresten att du gillar den.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Schmiedmann har njrurar. jag beställde och monterade en uppsättning blanksvarta till min just för att det skulle matcha min "shadowline" Men passformen och kvaliten vart ett skämt så jag lämnade tillbaks dem och beställde svarta BMW Performance av schmiedmann istället, har dock inte fått dem än.

Angående fälgar tycker jag också style 193 är mkt snygga jag kommer dock att montera vinterdäck på mina och sedan köpa något annat roligt till våren. Skulle helst vilja ha 19" men då blir ju mina mkt fina Däck över och jag lider inte av att dem är RFT? Så det blir nog en uppsättning 18" att kränga däcken på till våren.

Länk

Mvh

Da
94
Daniel_k3
BMW 325d Touring M-sport -07
Sådär ja! då va kärran besiktigad och klar :) tog exakt 20 dagar från det att den rullad av färgan i Sverige :) Importkostnaden blev totalt 5400:-, hoppas det går lika smidigt för dig!

/ Daniel
Po
33
Polobyxa
Kul att höra att allt gick bra för dig Daniel. Hoppas du är och förblir nöjd med bilen för lång tid framöver.

Själv väntar jag på att ursprungskontrollen på vår bil ska bli klar. Ser ut som att vi får vänta en vecka till ungefär. Hur länge fick du vänta på tid för registreringsbesiktning?

De är ju inte så lite drygt att ha bilen stående och inte kunna använda den. De drar ju liksom ganska bra i tarmen. )
Da
94
Daniel_k3
BMW 325d Touring M-sport -07
ja det är skitjobbigt att bara ha den stående, va en riktigt härlig känsla att köra den till bilprovningen idag :) Min ursprungskontrl blev färdig i måndags, så det gick snabbt att få bes tid, egentligen hade jag nästa måndag, men tjejen i bokningen sa att man skulle ringa varje dag och höra om det hade blivit lediga tider, och vips! idag fanns en! nu väntar jag bara på skyltarna :)

Bilen känns lite som ett kinderägg, den har lixom allt, den är snygg att titta på, bra att lasta i, god komfort, bra väghållning, bra med kraft, och har låg förbrukning.
Har haft endel olika kärror genom åren, men denhär är den mest multifunktionella :)

Nu är det bara frågon om det blir chip från V-tech eller ESS ;)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Grattis till en läcker bil och alltid kul att läsa om lyckade importresor. Har själv gjort fyra stycken och fler blir det säkert.

Behåll M193-fälgarna! Bland de snyggaste originalfälgar du hittar till E9x, M194 är också ok men inte i närheten av M193.

___
//Ulf
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Det låter som en bra bil du hämtat hem :) Grattis till bilen. Skönt att allt gått smidigt. Mattsvarta njurar och original 18" låter som en bra kombination. Blackline bakljus är ju snyggt till vit bil och svarta detaljer, men inget måste :)
Po
33
Polobyxa
@Daniel_k3: Ja, det tär på psyket och självdisiplinen att ha bilen stående utan att få använda den. Suget är ju ganska påtagligt kan man säga. =) Hoppas att min ursprungskontroll går igenom under den kommande veckan nu och att jag får tid för regbesiktning relativt snart. Det är väl här min största oro ligger, att man kommer få vänta ytterligare ett par veckor för regbesiktningstid..

När det gäller kinderäggsliknelsen kan jag bara hålla med. Man upptäcker trevliga nya övverraskningar hela tiden.

Har också tänkt stoppa i en annan mapp i min så småningom, men förmodligen inte förrän efter vintern. Finns andra hål att stoppa pengarna i just nu som känns mer relevanta. Vinterdäck t.ex. =) Men jag lutar åt samma håll som dig, V-tech, ESS eller eventuellt en liten outsider i form av Evolve. Får se i slutänden vart man hamnar. Om du bestämmer dig för att mappa din så får du väldigt gärna återkomma med feedback.

@programmer: Tack! Ja än så länge har allt gått smidigt. Får hoppas att det fortsätter så. M193:orna får sitta kvar, gillar också dom skarpt.

@scheller: Tackar. Blackline bakljus har har jag glömt bort att nämna, men de finns också med som en tilltänkt åtgärd när ekonomin tillåter. Är som du säger inget måste eller brådskande, men jag tycker de höjer utseendet ett par snäpp för en relativt liten kostnad. Kommer inte tokstyla bilen, men några diskreta småsaker här och var som höjer helhetsintrycket på bilen kommer jag försöka få dit. Vi får se hur långt visionerna räcker. =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.