|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
And here we go again! Är fortfarande billös och nu till 99,5% inriktad på att personligen åka ner till de dubbade filmernas mecka och hämta hem ett åk. Nu önskar jag panelens synpunkter på denna bil: Länk Enligt säljaren i exemplariskt skick och med i mitt tycke hög utrustningsnivå. Ser ni något som saknas på den förutom dragkrok? Tror ni man törs göra affär på den osedd, och bara åka ner och hämta? Ös på med synpunkter och åsikter tack. |
|
| Köp! Läs noga igenom garantivillkoren. | |
|
Hade jag fått välja själv hade min bil sett ut precis så :) Mycket snygg kombo. Utrustningsmässigt har den väl det mesta man kan önska, jag har röststyrning på min bil, vilket jag tycker är trevligt, men något jag knappt använder... Comfort access är grymt skönt, men såg inte om denna bil hade det eller ej. Men Premium Selection är ju samma i Tyskland som i Sverige så det borde bara vara att köpa. Det enda som jag kan få ut av bilderna är att ratten kanske är lite "skavd" på sidorna, precis så är min ratt lite skavd. tråkigt om det är så för utseendet, men inget som man kanske egentligen inte kan leva utan... Lycka till :) /andreas. |
|
|
Dock så har den ju också USB interface som gör livet enklare :) Sen står det "voice Control" men jag ser ingen knapp till det vid menyknappen bakom växelspaken... Kanske något dom "faceliftat" bort på 08:an? |
|
|
turbo4ever: "Köp! Läs noga igenom garantivillkoren." Haha, jodu. Lättare sagt än gjort. Förbannade tyskar, vad är de för fel på engelska? @scheller: Comfort access kan jag tänka mig är mycket trevligt, men inget jag haft tidigare så förmodligen inget jag av den anledningen kommer sakna heller. Ingen dealbreaker. Röststyrning är ju också en frän funktion som ger ett antal nördpoäng, men inte heller någonting jag ser som nödvändigt och inte kan leva utan. Men precis som du säger så stor det "voice control" i specen, och jag saknar också knappen bredvid menyknappen vid växelspaken. Någon som vet? Enligt utrustningslistan så har den "0620 Spracheingabesystem", så nån typ av röststyrning verkar ju finnas iaf. |
|
|
Kanske svårsåld senare med den inredningen? |
|
|
Kanske, men jag ska inte köpa en bil åt någon annan. :) Jag gillar den. Man kan inte tänka tre steg framåt hela tiden, för då borde jag ju strunta i att använda bilen också vid ett ev. köp eftersom den blir mer svårsåld med mer mil senare osv osv. Ja, jag tror du fattar vad jag menar. :) En ny bil köper jag i framförallt för att jag gillar den och för att jag vill ha den. (Sen måste man ju ta hänsyn till regeringen också, eftersom det är där alla beslut tas i slutändan ;)) |
|
| Ja, viktigast vad man själv tycker. Viktigt att förankra med sitt fruntimmer... De är ju en intressent, och ofta med och betalar | |
|
Sjukt snygg |
|
|
instämmer! sjukt läcker, kollade på en vit innan jag hittade min LM blå :) på med ett par blackline-lysen, så är den fulländad :) eller förlåt, steg ett chip från ess eller v-tech, och voila! du har en kvickare bil än 330d, som kostar mindre, och har lägre skatt ;) DÅ är den fulländad :) |
|
| Då var kontraktet påkletat och handpenning inbetalad. Återstår att se vad de blir av det här spektaklet i slutändan. Men jag är iaf lite hoppfull att det kommer bli bra. =) | |
|
Grattis snyggare bil får man leta efter hör av dig om du vill byta dina svarta listor mot mina titanline eller vad dem heter? Mvh |
|
|
Om 1,5h bär det av för att hämta hem bilen. Wish me luck! Hoppas kunna återkomma med glädjande info om något dygn igen. Nåt sista tips som jag ska tänka på väl på plats i Berlin? |
|
|
Nu borde du allt ha kommit hem :) Dags för en rapport. |
|
|
Haha, vilken optimist! ;) Jodå, hemma är jag allt, men sitter på jobbet nu efter att ha sovit 1½ timme de senaste dygnen, så en detaljerad rapport får dröja. Men hittills har iaf allt gått bra. |
|
|
Det räcker för stunden, sov ut och kör en sväng, sen kan du fundera på rapporter. Grattis till nya bilen :) |
|
|
nu måste du både ha sovit och hunnit köra en liten sväng :), kanske rent av hunnit fota lite också :) |
|
| Sorry att det dröjt grabbar. Har varit en hektisk vecka. Imorgon ska jag sätta mig ner och skriva ner mina tankar och upplevelser, förmodligen kommer det även ett par foton. Så håll till godo ett par timmar så ska ni nog bli nöjda sen. :-) | |
|
Då ska vi se då. Efter många om och men, turer fram och tillbaka och ett intensivt sökande efter bil så har vi numer en 325d -08 Alpinvit stående på parkeringen. Allt började för ett par månader sedan, i samband med att jag startade den här tråden. Sålde den gamla bilen och behövde en ny. Letade febrilt i hela landet efter objekt, men det var alltid någonting som inte passade in i kravspecen, även om vi var beredda att tumma lite här och var för att kunna hitta objekt. Köper man begagnat får man ju oftast vara beredd på att kompromissa någonstans när det gäller färg/utrustning/motor/miltal. Till slut bestämde jag mig för att vidga vyerna söderut, och efter att ha sonderat mobile.de dagligen så dök till sist en intressant bil upp på Bmw Niederlassung i Berlin. Specen på bilen kan fortfarande ses här: Länk Ringde deras begagnatavdelning och efter att ha blivit runtskickad ett par gånger så fick jag slutligen prata med en Mr Pigorsch. Detta var den 2/9. Maken till servicevänlig säljare har jag ALDRIG varit med om förut. Här har hans svenska kollegor otroligt mycket att lära. För att göra en lång historia kort: Otaliga telefonsamtal och mail fram och tillbaka med bilder, information, kontrakt och betalningsanvisningar senare så var affären i hamn onsdagen den 7/9 genom att jag gjorde den slutgiltiga överföringen av pengar, och vi bestämde ett datum för att hämta bilen, vilket blev den 12/9. Jag hade gärna hämtat den redan fredagen den 9/9 men de skulle inte hinna få bilen leveransklar tills dess med tanke på att närliggande servicear och rekond m.m skulle göras. Nu blev det att försöka lösa resa till Berlin på ett smidigt sätt. Bor i Karlstad. Lösningen blev följade. Buss från Karlstad natten mellan söndag och måndag till Arlanda, flyg från Arlanda 06.30 måndag morgon till Berlin Tegel, taxi från Berlin Tegel till Bmw Niederlassung Berlin. Vi anlände till Bmw vid 08.45 på måndag morgon, och Mr Pigorsch mötte upp. Vi blev visade bilen, fick göra inspektion så att allt motsvarade våra förväntningar och sedan lite mer pappersarbete. När allt var klart så tog Mr Pigorsch mitt pass och ringde ett samtal för att få exportplåtarna fixade. Detta hade vi redan gjort upp i förväg så det var inga konstigheter. Han hade också redan förvarnat om att han behöve ett par timmar för att fixa allt så vi fick helt enkelt bege oss ut på en seightseeing i Berlin under några timmar tills han ringde och sa att allt var fixat. Strax före kl 14 påbörjade vi vår färd från Berlin hem till Karlstad igen. Rutten blev Berlin-Putgarden-Rödby-Köpenhamn-Malmö-Jönköping-Karlstad. Valde östra sidan om Vänern för att slippa den förbannade E45an från Göteborg och norrut. Allting gick relativt smidigt, bortsett från ett par vägarbeten, pissväder och lite annat. Vår förhoppningar var att klara av resan hem på 12 timmar, eftersom jag bara hade fått ledigt från jobbet på måndagen och var tvungen att jobba tisdag. Detta visade sig vara väl optimistiskt. Ganska exakt 04.30 tisdag morgon parkerades bilen, så drygt 1 timmes sömn hann jag med innan det var dags att gå upp igen för jobbet. Eftersom bilen kördes dryga 110 mil hem så hann vi ju skaffa oss en bra uppfattning om vad den går för. Kort slutsats: Fantastisk! Vi kunde inte vara mer nöjda. Kraft, komfort, kontroll, körglädje. Allt i en underbar kombination. Jag tror jag nöjer mig så så länge så kan ni ju ställa några följdfrågor om ni känner för det. Jag har förmodligen glömt en massa saker, så fråga på så ska jag svara efter bästa förmåga. Här finns några bilder i mitt picasaalbum: Länk Inte så många men alltid nåt iaf. |
|
|
Länken fungerade tydligen inte. Vi provar den här istället. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.