AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.798

Råd och Tips kring köp av denna BMW 335i

Sida 3 av 3
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Sen att tilltala en vuxen man med "lilla ponken" och sen påpeka att motparten befinner sig på dagisnivå är nog själva definitionen på att kasta sten i glashus...

joxgbg
M3 CP -17
Haha... som vanligt så spårar såna här trådar ur direkt.

Roffa1: Min VW1303S som jag hade för femton år sen är den enda bil jag har åkta fast för fortkörning i. 54Hk är tydligen i överkant enligt ditt sätt att se det!

Sen dess har jag lärt mig att gasa på rätt ställen och körkortet mår bättre än någonsin...

Svensk avundsjuka är fanimej den roligaste avundsjukan! :)
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Clubsport: jag vet precis vad du menar, hörde samma slammer på tomgång från min bil nyligen. Har läst allt jag kunde hitta om det oljudet på e90post, n54tech och här på AP och det är ett helt normalt ljud från insprutningen som vissa bilar har och andra inte. Alltså inget att oroa sig för men jag håller med om att det låter illa.

...Då har man iallafall bidragit med nånting matnyttigt till denna tråd.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Vad vore livet utan lite extra krydda i form av nyupptäckta hästkrafter.
Trimma hör till:) 330 eller liknande står still efter att man känt kraften i överladdade motorer. OT fick hem mitt Airintake kit till S4an i går, ska enligt utsago ge ca 15hk.

Jag kommer nog aldrig köpa en sugmotor om det inte är en Ferrari eller Lamborghini.

Mina 335or är det bästa allroundbilar jag ägt, bra med kraft, billiga i drift i förhållande till många andra bilar i samma klass.

Skulle jag köpa en begagnad 335a bör den vara från 09 och framåt med max 5000 mil på mätaren. Gärna facelift.

//Stefan

Mina bilar:Länk
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Här har det hänt mycket det sista...
Har varit inne och läst via mobilen men inte hunnit svara. Tack för all info och tips. En del till större nytta än andra. Personliga åsikter är uppskattade men kanske inte alltid viktigast. Dock så har jag varit fullt medveten om hur man skall köpa en begagnad bil osv. Jag visste att det var en Tyskimport när jag började kolla, jag känner till tickande och turbosar osv. Dock så efter att ha pratat med ägaren som sagt så verkade det som att alla papper eventuellt inte fanns och då blir bilen iskall i mina ögon så därför blev det inget köp. 335 kommer jag nog dock kanske att äga i framtiden då det är en väldigt lockande bil, ekonomiskt och prestandamässigt. Mycket kul för pengarna.
Denna gången blir det dock en Touring som jag kanse egentligen mest av allt ville ha, dock en 330. LeMans blå 8200 mil, svensksåld, M-Sport och förmodligen all utrustning som gick att få vid köptillfället... Navi Prof, Aktiv styrning, Xenon, Läder, kurvljus osv. Skall hämta bilen en kväll i veckan och det känns oerhört bra.

Stort tack för alla tips och alla förslag och engagemang. Jag återkommer med en ny tråd och lite bilder efter köpet.

Mvh
/andreas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.