AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.664

Krutcontainer?

Sida 1 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jahapp då är frågan. Vad kan denna betinga? Är ju rätt så speciell, alla fakta finns under galleriet, BMWPowerbilar. Bilen är klockren och det finns inte ett fel på den. Är i X5 tankar:)
Min tanke är 360-370tkr. Vad tror forumet?
Mvh
Asken
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ouch, det var ingen enkel fråga! :) Finns det någon förutom du som kan ge bilen en rättvis värdering? Jag vet väl att jag själv skulle vara busbenägen att köpa den för de pengarna, om det inte vore för att... tja, jag inte har pengarna.

Jag tycker inte 360-370 tkr låter för mycket, inte om man vet hur seriöst och väl omhändertagen bilen är. Nu VET ju inte jag, men av dig själv, hasso och övriga att dömma så.

Det handlar nog till 110% om att göra en riktigt seriös och ordentlig försäljning, mao, se till att köparen verkligen vet vad det är han/hon får för pengarna och inser att det är en väldigt speciell bil.

Jag tror att risken vid denna försäljning är att folk som inte läser forumet eller känner till din bil sedan tidigare, kan lura sig själva att tro att det ju "bara" är en 540 Touring med ett garageskruvat kompressorkit.

Lämna med referenser på folk som känner till bilen och vänta ut en seriös köpare, så kommer nog de 360-370 tkr som ett brev på posten (gamla posten då, inte den nya, o-riktiga posten :).

Fast det där visste du ju såklart redan... men jag tycker ju det är sååå roligt att skriva små inlägg och stolla mig... stoll, stoll! :) :) :)

Undrar hur krutcontainern skulle gå mot BiTurbon?? ;D ;D

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Finns 9 st 540T 96 -99 på börsen 143-275 tusen som är en svensk 99 med 8-tusen mil på mätaren.
men det är nästan 100 papp kvar upp till ASKoppens tänkta pris.60 för komp. fortfarande ca 40 kvar.
Men med rätt köpare så kanske.

MVH
Hasso
li
1.959
liste
535i -89
Men Asken - du ska väl inte SÄLJA bilen nu när den precis är inkörd?? Eller...? Nytt projekt, kanske?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Stolliga kryssarkaptenen: Det roliga är att bilen var redan visad för en spekulant utan att jag visste om det fick jag reda på ikväll:) Lång historia som jag flinar åt nu. 20 minuter efter inlägget kom den informationen till min kännedom. Faxar iväg lite info så får vi se. Har ju ingen brådska men tankarna går åt kryss:) Får väl köra storannons i DI:))
Borde nog rocka (_!_) av herr B:s Biturbo:D
hasso: Kompen har gått upp til 75 samt finns lite annat nedstuvat. som sagt ingen brådska men vi får se vad som händer.
liste: Nyhetens behag:) Och kryssfem finns i tankarna.
Asken
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lutar lite åt hassos resonemang finns bilar från 209->339 för bilar som gått mellan 6500->9000mil. Sen vet jag också att det finns ganska många bilar man kan stryka ganska fort pga ganska dåligt skick.

Alltid svårvärderat med trim osv. Hos handlare blir det nog inte många plus kronor för "kittet" men hittar man som övriga talare säger rätt köpare så ska man nog kunna pressa ut några extra kronor.

Bara att önska lycka till och hålla tummarna :)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hörrududu... jag ska nog rocka din (_!_) när du skaffar ett-kryss-fem. Svetsar trippla kromade DTM på min Suzuki 413 Pickup, med stripes och blandade sjösignalflaggor bör jag komma upp i 70-80 okattade hk. Där snackar vi manlig SUV! ;D

Det är inte en 4,6iS det lutar åt va?

Det här är ju egentligen ganska personligt... men, jag tycker inredning och utrustningsstandard i din bil käkar upp de 40 som kommer emellan i hassos kalkyl. Tycker kombinationen av det mörka träet och det nötfärgade skinnet gör att man skulle vilja äta upp dörrsidorna!

Jaja, det är bara att önska lycka till, kanske är det så att visningen ikväll redan sått fröet som gror och blir en ett-kryss-fem?! :D

ps. Jaja, visst, men på nordslingan, då får du på tafsen! Som tur är lär vi väl aldrig behöva leva upp till det... ds. :P

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
acey: JAg åker till Dinbil och byter in krutis mot en A4 1.9 tdi:D, skämt åpsido är nog enda chansen att få ut 360-75 är nog privat till en person som uppskattar det hela. Tänker definitvt inte sälja bilen till en tjomme utan intresse för vad som är gjort med bilen.
Tackar.
Kryssningskapten: Bara så du vet jag rockar din (_!_) både med 540n och med kryssfemman. Har precis satt upp specen, byggplaner:)
Tackar för uppskattningen på Individualinredningen;)
På Nordslingan kommer du inte ha någon (_!_) kvar, tid och plats from April nästa år ill be there:)
Mvh
Asken
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Asken: Hehe varför skulle det vara något fel på dinbil nudå? Jag har hört att 1.9tdirna är väldigt trimvänliga så det kan vara något trots allt. Kanske jämt byte? :)

Jag blädrar i bmw katalogen. Funderar på att beställa en m3a. Om vi beställer två kanske vi får rabatt! Perfekt vapen för att attackera ringen med :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
acey: Jo inge fel där de byter säkert jämt upp:) JAg har redan beställt bil och rabatten är helt klart godkänd!:) Jag besparar min ring från attacker med dina påtänkta vapen tack, du vet only exit no entrance:D
Annons ute:)
Asken
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Det är mycket(_!_) i den här tråden just nu tycker jag! :D

Jag antar att den rockning du syftar på med ett-kryss-femman är de elektriska (_!_) massörerna i stolarna? Ha, du kan vara lugn för att jag kommer ha (_!_) i behåll i april, det är ju bara att hålla sig från att provsitta din bil innan vi kör??

På fullaste allvar (nästan), är det en 4,6iS du har beställt? Tokhäftigt i sådana fall... det är en ganska extrem bil... fast bara ganska. Rätt (_!_) mesig egentligen faktiskt... när jag tänker på saken. ;D ;D ;D

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ajajaj, såg just att din bil fått en ofördelaktig position i standardbillistan i BMWBörsen!

Precis under ligger en riktig demonbil, ingen frisk människa skulle ju gå och köpa din bil när de har chansen att vila sin (_!_) i ett sådant åk! :D

För att inte tala om priset, wosh, där snackar vi bil för pengarna!

Bäst att ringa in och uppdatera annonsen så att den hamnar bredvid någon M5:a eller andra riskokare som den tål att jämföras med.

Hehehehe... ;D ;D ;D

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Asken: Sälj din 540 utan kompressorkitet och släng på dina 16" fälgar så köper jag kompressorn och 18" fälgarna separat. Ska vi säga 50' papp? :D :D :D
Allvarligt talat så kanske du har lite "lull lull" som passar E39 som inte följer med i bilförsäljningen?

roadZter
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Stollen: Rectum riders?:D
Det kommer att sitta sportstolar i bilskrället så inga rektala vibbar här inte:)) Det blir en brutal bil det är klart:) #st E30 M3 inom loppet av 12 timmar måste vara rekord för börsen:)
Dnne: Det är dom grejorna som gör bilen extra och får man betalt är man glad. bilen säljs med prularna på. Du kan få köpa 18" och kompressor för 130k:)) det som inte följer med är kylbag och reservdunk de behåller jag.
Asken
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
ÜberstollASK: Rekord må så vara, men det är ju inte de jag menar... utan den underbara 728:an från 1985.. såklaaart! :D :D :D

370 kkr för en 98:a med över 10000 mil på mätaren skulle aldrig jag betala. Bilen må vara jättefin och vara utrustad med den så omtalade kompressorn men 370 kkr är ett saftigt pris. Det finns idag flertalet M5:or hos BMW-handlarna som ligger runt 400 kkr. Dessa bilar är rejält utrustade och har rullat runt sextusen mil. Betänk även att en spillrans 530 kvalar in på 400 kkr. Dock ej med samma utrustningsnivå men ändå ny.

Den monterade kompressorn skulle jag plocka bort och sälja separat istället! Marknaden begränsas kraftigt av så kraftigta modifieringar som en kompressor innebär. Jag skulle aldrig våga köpa en bil som inte med säkerhet går igenom bilprovningens argusöga. Hur som helst är det en fin bil och jag önskar lycka till med försäljningen. Vi väntar med spänning på en X5 med ett vinande ljud under huven!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
En M5-99 mkt. utr. 352.000 i dagens lokalblaska privatannons som exempel.

MVH
Hasso
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jo tyvärr finns den dock inte som touring.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Psycadelic Line Cruises: Du ska nog inte titta åt ytterligare en bil. du har ju redan halva mellansveriges bestånd av BMW före 1993:DDD
bjoerck: Det är du det:) Har just visat bilen får se vad det kan ge.
hasso: Är du riktigt nykter eller håller du att försöka dränka en geting i ditt vinglas?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Asken, eller rättare sagt EKEN ;)), tror att du kan få ut närmare 300' av rätt köpare.
//Marin
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Big Daddy pimp: Jag visade den igårkväll för en herre från Vallentuna som mailade mig. Bud på 325 som jag sovit på. Tackar nej till det idag.
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.