|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Vet inte om man skall skratta eller gråta... :) BMW M-POWER |
|
| Lus : Räknar du bilens värde på 3 st av den billigaste årspremien GINO fick så kanske vi kan göra affär? B-) | |
| GE: vi kan byta 993 mot E60 ist, så slipper du det där tråkiga boxersmattret :) | |
| Får fundera lite på det, känner mig inte helt färdig på boxersidan än. =) | |
|
Har vart o provkört en MB E240 (ej den i annonsen) måste bara säga att jag kör hellre min E46:a än mercan. Skall inte vara så negativ men man är nog beroende av märket i blodet. Har haft BMW i snart 10 års tid och det lär väl ha satt sitt spår. E46:an kändes mkt tightare, piggare, vet inte riktigt men det kändes inte som om man hade full kontroll över mercan när jag pressade den ordentligt både på rakan och i kurvor. Till er som skrev att den var slö kan jag bara instämma... Men komfortmässigt är den oslagbar, finns inte mkt att klaga på. BMW M-POWER |
|
| Är inte förvånad att du känner så. E46 är ju en väldigt körglad bil med mycket fina vägegenskaper medans mercan är både betydligt större och mer en komfortkärra. Tror du kommer uppleva samma sak om du prövar en merca med större motor med. | |
|
Gino: Jag skrev ju det, de större Mercorna känns som att åka med i finalndsfärjor. Komfort ja, väggrepp noll. :) |
|
|
GE: Kommer inte att säga emot det du skriver för att jag är rädd att man får samma känsla även om man testar en MB med mer pulver under huven. :) Grodan: Utan att krångla till det kan man sammanfatta det hela så som du beskrev tyvärr :) Jakten får fortsätta på den välvårdade BMW´n med likasinnad ägare som jag... :) BMW M-POWER |
|
|
Gammal debatt, men vad hindrar det mig att lägga mig i? Jag är en gammal E46-fan som blivit Mercedesman på gamla dar. Kör i dag en E 63 AMG som går som en E 220 CDI tills man trampar till lite, då bryter helvetet löst. Helt oslagbar komfort och en motor som framkallar gapskratt så fort man ska någonstans. Jämfört med E46 är E-klassen stor och komfortabel men kanske inte så kul att krama kurvor med. Däremot skulle jag undvika E 240 om jag var ute efter en mer "normal" bil än min AMG. Den är riktigt seg och egentligen inte snabbare än en vanlig E 200. I stället bör man sikta in sig på E 350, gärna efter MOPF (tyska för facelift) dvs. MÅ 2007. En riktigt bra motor som gör bilen rättvisa. Efter 07 är dessutom barnsjukdomarna som w211 brottades med i början åtgärdade. Körmässigt ligger w211 i min mening ljusår från w210 som fortfarande har den där känslan av flodpråm på Elbe. Och i mitt tycke är den en av MB:s mest lyckade modeller designmässigt under de senaste åren. |
|
|
tretretti: En kollega köpte på sig en MB E63 AMG mitten av juli och dem ggr man har vart med honom och rastat kärran på E4:an kan jag bara säga, den bilen är inget annat än en "fullblodad monster". Brutal var ordet rent ut sagt :) BMW M-POWER |
|
| M156-maskinen från AMG är sanslös. Kombinera denna med en SL, cabba ned och bränn på ordentligt genom en tunnel... Fram och tillbaka, fram och tillbaka... Himmelriket :D | |
|
Vi enkla arbetare som kör E-klass får nöja oss med att köra med panoramataket öppet i Södra Länken. Det är musik det också ;-) AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på" |
|
| Jo, tro f-n det räcker en god bit det också :D! Men förresten, är det inte tröttsamt att bli sparkad av en häst i ryggen hela tiden? ;). | |
| jag måste också få säga att efter att ha ägt en bmw 335 och en bmw M5-touring (E61) och 2 st C63 AMG så kommer jag aldrig köra bmw igen :) | |
|
Doktorn; det fina med E 63 är att det går att köra runt en vecka och tro att det är en E 200 CDI. Det är det som gör den, i mina ögon så attraktiv. Helvetet bryter enbart löst på beställning ;-). I den meningen är bilen mer allround än t.ex. M5, som ju naturligtvis är fantastisk på sitt sätt, AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på" |
|
|
Hehe när jag läste det här kunde jag inte låta bli att le en smula. "Körmässigt ligger w211 i min mening ljusår från w210 som fortfarande har den där känslan av flodpråm på Elbe." W210 påminner mycket, som de flesta större bilar gör, om en båt eller tom en flodpråm att köra.:) Den är lite sävlig i reaktionerna men inte seg eller trist (förutom E 220D), bara lugn och värdig. I hög fart på motorväg är den stabil och kör man lugnt är den mycket komfortabel utan att vara gungig. W211 är lite spänstigare men jag uppskattar att köra en W210 före W211, men jag har aldrig kört en AMG vare sig E55 eller E63. Om jag hade en AMG skulle inte bara mitt körkort utan även mitt liv vara i fara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.