|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Nu finns Performance ljuddämparsystem även till dieselbilar såg jag i senaste reklamkatalogen från BMW. Någon som monterat det på en 320d? Info, synpynkter angående utseende, ljud och pris tas tacksamt emot. | |
|
Kostar runt 8000 till en 325 bensinare vet jag iaf. Det låter riktigt maffigt på en 330i. |
|
|
Vet inte om en dieselljud är ett ljud man vill höra mera tydligt? BMW CS #07491 |
|
|
Precis min tanke, ännu tydligare knatter vid tomgång kanske inte är prio 1 om jag hade haft en diesel. |
|
| Självklart låter en bensin BMW fantastiskt, men tror ni inte att BMW-folket tänkt till när dom tog fram dessa system till dieselbilarna? Tror ni att det är ljudet från dieselknatter som är förstärkt? Eller kan det vara så att det går att få ett gott ljud även från en dieselbil? Hade varit kul att höra från någon som har erfarenhet från detta system på en dieselbil. | |
|
Må så vara men håll med om att det är lite ovanligt och jag är iaf intresserad av att höra hur det låter. Speciellt på en fyra. Sexorna låter ju lite annorlunda. |
|
|
Skulle vara väldigt intressant att höra vad bmw:s tekniker har lyckats med. Tror inte dem släpper ut något på marknaden som bara gör ljudet lite högre. When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| Beolab undrar om du någon gång hört en diesel sexa med sportavgas inget knatter där iaf . dock lite i 320 tyvärr . men prestandan väger för bra vrid och snabb i alla farter. en 320 bensinare med eller utan allt jox du har så är dom obotligt trötta . | |
|
Absolut har jag det Burt! En dieselsexa kan låta mustigt, men nu pratade vi 320d med sportsystem. O vart kommer min motor in i disskutionen?? Skumt? Min bil går och låter i princip som en M3 E30 idag om det duger.. BMW CS #07491 |
|
|
sök på 530/35 diesel och eisenmann på youtube. det låter riktigt najs tycker jag :) Länk |
|
singato |
Vet inte hur BMWs system låter men sök på Milltek 120d så får du höra att det kan låta rätt gött även på en diesel. Kan tänka mig att BMWs låter åt det hållet. |
|
Nu är Performance systemet monterat. Ser mycket bra ut. På låga varv hörs ingen skillnad mot original. Men när man gasar på lite så är det en mycket stor, positiv skillnad. |
|
| Har prestandan förbättrats? | |
| Kollade Milltek, låter mkt rejsigt. Vad är det för pucko som designat originalsystemet? Vilken skillnad! | |
| Hur ser performancesystemet ut för 20d, ovalt eller två rör? | |
|
Här får man hör en 120D original och med Milltek Länk |
|
|
Ser väldigt gärna en liten film och bilder på det hela:) When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| Ska fixa bilder imorgon. | |
|
Nu har jag tagit några bilder. Länk Länk |
|
| Fint, låter det som milltek och ge det någon effektskillnad i kraft? | |
| Har varit ute och lyssnat idag och är riktigt nöjd med ljudet. Det låter inte lika mycket som Milltek, men har samma karaktär. Känner inte någon direkt effektskillnad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.