AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.531

Hur många har missat att armstödet fram i E90/91 är justerbart?

Sida 1 av 2
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag är inne på min andra E9* och har kommit på det nu att armstödet fram går att flytta fram. Körde den förra E90:n i 2 år utan att veta det. Så för er som missat det, testa att flytta fram den korta armstödet/närmast föraren så ska ni se vad som händer. Mycket bekvämare nu. :)

Nja, det luskade jag ut på en gång, det utskjutna läget borde vara utgångsläget för att passa min smak...
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag råkade även en dag komma åt en knapp på nyckeln tror jag det var, då åkte alla rutor ner halvvägs och stannade där. Vad kom jag åt då? :)
Grodan
Om du håller låsupp knappen länge så öppnas alla fönster. Omvänt om du håller låsknappen intryckt en längre stund
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Ok, tack. :)
Står att min bil ska ha justerbart armstöd men har heller inte provat/fattat =)
Ska genast prova det!!!
Ri
40
RicardoB
330D F30 -13
Ja det är inte standard utan det måste beställas...

4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Haha jag upptäckte det också efter ett år så man är ju lite off, det var helt av misstag då jag skulle trycka på en annan sak:D

Det med rutorna har också inträffat för mig men då måste man ha "convinience" aktiverad.
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Det lönar sig att läsa manualen :)

Surf Or Die!!!
Det var som fa...
Det hade jag missat, nu blev min bil ännu skönare att köra =)
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
"convinience" aktiverad?

BMW CS #07491
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Precis annars fungerar det inte,det är rätt soft att ha på sommaren då man kommer till bilen och vill ha "nercabbat". Tackluckan åker ju också upp:D

Klart man läser manualen...ibland....:D
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag undrar också vad convinience är. På den E91 jag mest kör har ägaren nog inte aktiverat något men det fungerar i alla fall.

Det är väl en ganska vanlig funktion det där med rutorna, finns ju på förra Golfen bland annat.

Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
jag tror att det även är att om man går hem så kan man ha lysena som visar vägen i 30 sekunder eller så... kan ha fel.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Rutgrejen fanns även på E46 :)
Och på min Golf från -95...
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Försöker ni dissa BMW;)
Li
14
LinuxSde
BMW 440 GC xDrive -18, 320 ci cab -06.
Och på min E39 -02. Kan vara lite lurigt när man har nyckel i fickan. Råkade köra ner alla rutor + öppna luckan när jag böjde mig ner för att ta på slalompjäxorna. Som tur var påpekade en "granne" det när jag började traska iväg. Lätt snöfall i några timmar förbättrar nog inte inredningen.....:)
Ri
21
Rico01
F33 430i -17
Haha, ska byta in min bil på måndag och idag kom jag på det där med rutorna. Ska nog trycka ner och upp rutorna som en galning nu i helgen.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Det är ju inte så ofta man utnyttjar det men idag gjorde jag faktiskt det då jag lämnade bilen och jag hade rutorna och tackluckan öppna och då det just precis började regna....det var rätt skönt.
Rut-grejen är nog den bästa finessen på bilen såhär på sommarhalvåret. Det tar ju ett bra tag att få kyla i bilen med alla rutor stängda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.