|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Testade polarens M5:a med Hr fjädrar och bilstein dämpare. Fan vilken skillnad! Inga problem att ligga i 280 blås längs E18:ons svepande böjar, man va inte ens nervös. Har själv orginalsystemet som e lite slut. Efter denna provtur blir man ju lite sugen på att slänga skiten och sätta dit riktiga grejor. Någon som har renoverat nürburingpaketet? Blir väghållningen lika bra som att byta till typ polarens koncept? | |
| Var på E18? | |
| Från hjulstakorset mot Kungsängen. | |
|
Det är som att ha två bilar med nürburingpaketet, bilen blir som en gocart (på 1800 kg) med sportläget aktiverat, riktigt skönt att ligga och pressa landsväg. /Janne |
|
|
Någon som vet exakt hur man gör för att plugga ledningarna bak till nivåregleringen,har funderingar på att slänga på Bilstein +´HR runt om.. |
|
|
Jag har renoverat mitt nürburingpaketet... DYRT!!!! Men det blev som natt och dag! Satan vad det var nice att känna att bilen ligger som ett strykjärn på vägen! Helt klart pengarna för att behålla orginalet för min del iaf kör i diket eller smaka på (¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸shockvågen ¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯) |
|
| jag monterade hr sänksats på min org edc blev som en gokart !!! | |
|
Ex3mX: Vad kostade det att renovera EDCn? Jag är sugen på det,annars så bygger jag om istället. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Bengan: har hört siffror på runt 10.000 kr / dämpare, om det nu är dom här med nivåregleringen vi snackar, eller om det var Nürnburgringpaketet... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Jag har hört att det kostar 6800kr/st.. Tänkte se vad alla andra som bytt fått betala!! // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
black beemer_1 |
va fick din polare betala för prylarna ivar=? 18tum är ute idag |
|
Jag kan fixa kitt med Koni och K.A.W fjädrar för 9000kr till M5. Men då gäller den 3.6L tror jag. Det är de priset jag fick,måste fråga om det är för 3.8L med nivådämpare. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
black beemer> Tror det va 17-18k inkl. montering. Bengan> Är väldigt intresserad om det går att fixa till 3.8:an. Vad är det för kvalté på dessa prylar? |
|
black beemer_1 |
17-18k me montage va väll inte hela världen,minnsta lilla halv seriösa kitt man börjar titta på startar vi 10 lapp utan montage så vadå 18tum är ute idag |
black beemer_1 |
bengan vad är K.A.W fjädrar för nått? alldrig hört,var finns det att se dom? bra grejjer eller? har bengan kanske kontakter ang väghållning även till andra beemers oxå? i så fall min E39 ac-scnitzer-540? billigt godis som smakar gott är alldrig fel *SMILE* 18tum är ute idag |
|
Hej Killar. Här kommer mailet som jag fick ang fjädrar och dämpare till M5 Ursäkta att det tog lite tid. Vi har nu i alla fall fått ett svar av K.A.W. Performance sats med ställbara gula Koni Pris: 8920.00 kr Gewindefahrwerk (ställbarti höjd) med ställbara gula Koni Pris: 15866.00 kr Hur man kopplar ur EDC:n visste de inte men de har byggt 5 likadana satser till andra kunder med M5 E34. Mvh Manuel Holenstein MH-GTR Sjöbogatan 14 S-553 33 Jönköping Sweden Tel. +46 36 377314 Fax. +46 36 712624 Mobile. +46 705 508770 // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| Bengan> Gällde detta 3.8:an? | |
|
Ivar: Tråkigt att du har problem med väghållningen i M5:an, hoppas att du hittar felet. Tror att man får räkna med denna typen av problem på en 10 år gammal bil. Hade jag vart som du skulle jag nog vilja laga bilen seriöst med originaldelar, annars hade det bara inte kännts rätt.... "Chilla nu, börja inte grina" MVH Ingenjören |
|
|
Ivar Findin M5: Tror det,eftersom att dom sa att dom inte viste hur man kopllar ur EDCn.. Sitter det EDC på alla M5 3.8L eller bara dom med N-paketet...? // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| Jag tror det var tillval på de första 3.8:orna som kom -92, därefter var det standard. | |
black beemer_1 |
ivar lägg dit samma prylar som din polare hade,så e de slut snackat,,dom va grymma ju GOD JUL |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.