|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
| Länk | |
| GE MIG!!!!!!!!!!!!!!! Nu ska man bara vinna på lotto så är saken klar. Denna M5:a ser mycket bättre ut en M5 e60/e61. | |
|
Fantastiskt grym!! 560hk är inte dåligt på nått vis och det kommer täcka dom flestas behov...men jag förväntade mig närmare 600 med tanke på att utgående RS6 har 580! I den här ligan är siffrorna i broschyren extremt viktiga. //Marin |
|
|
Den såg faktiskt fin ut. Bra utseende rakt framifrån. Karaktärsmässigt borde den kännas som en E39 M5 på steroider. Skönt att någon vågar bromsa galenskaperna och lägga effekten lägre än väntat. Den lär gå mer än tillräckligt med detta ändå. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
| Viktigare med xDrive! Mer effekt är ju inte intressant utan prestandaförbättringar kräver xDrive (0-100 på 3,8 sek istället för 4,4 sek för nya M5an). xDrive ger även mer neutralt uppträdande, inga infantila "powerslides" samt ingen tråkig Audi-understyrning. Ett chassie för dem som verkligen vet vad kinetik handlar om. | |
| min absoluta drömbil | |
|
Jag läste att de nu (äntligen) sitter 6-kolvsok istället för glidande enkolvs som på standardbilarna. Om det bara fanns ett tillval "turbolader entfall" och jag hade råd så vore det bara att slå till! |
|
| riktigt fin ..det bådar verkligen gott för kommande m6:an.. en m5 f10 i rött och ett sportavgassystem monterat= en absolut drömbil | |
NeZaN |
Så jävla vacker! Men vilka priser. Man blir ju mörkrädd. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Fantastikt snygg! "Vill ha" -känslan är påtaglig! |
|
|
Nästan mest imponerande är ju förbrukningen på 0,99L/10km (!) Det är ju faktiskt helt otroligt hur det kan gå till, även om man naturligtvis kommer att få vakta högerfoten för att komma ens i närheten av det :-) Jag har dock lite svårt för baby blue-färgen |
|
|
Personligen blir jag ledsen, argsint och purken bara jag tänker på M5 med xdrive, "bara" 560hk och auto start/stop?? Det är ju för fan inte en Lupo!! Mvh Mathias |
|
|
Och som lök på laxen: Låg bränsleförbrukning, måste ju va en kioskvältare på en högprestanda bil!! Otroligt!! Mvh Mathias |
|
| Du vill hellre att den ska dra 4L/milen i alla lägen då eller? ^^ | |
|
Nej iof inte, men att låg bränsleförbrukning skulle bli ett säljargument på en M5 kunde man ju inte drömma om. Problemet med E60 M5 är ju inte förbrukningen, det är ju tanken som är på tok för liten. Mvh Mathias |
|
|
Ser ut som en faceliftad M3:a.. Typ samma frontspoiler, hjälar på sidorna mm... BMW CS #07491 |
|
|
M5 F10 har 80liters tank precis som M5 E39 skönt att trenden med allt mindre tank vänt. (M5 E34 har dock 90liters). Monte Carloblau är snygg, äntligen en snygg M5färg (fanns ingen på M5 E60, annat än ovanliga Carbonschwarz och Moonstone). Priset är väl väntat, kommer sälja utmärkt ändå. Vill ha känslan är stor. Stephan |
|
|
Varför skulle den dra mer soppa? Det är ju en modern standard (ej M) motor på 4,4 liter med valvetronic som dessutom är avstängd under en stor del av EU-körcykeln (start stopp). Start-stopp är nog ett av de mest effektiva sätten att få en felvisande förbrukning i EU-testet som består av rätt mycket stillestånd. |
|
|
0,99 i förbrukning kommer inte att finnas på kartan. Man köper inte en M5a för förbrukningens skull. Då kan du lika gärna köpa en 535d Bra att fronten ser mer brutal ut. Ska bli kul att provköra när den väl kommer, tror att effekten kommer räcka mer än väl. Dessutom är det en förutsättning med x-Drive om den ska kunna ge Audi en match. 332: S4an liden inte av någon tråkig understyrning kan jag meddela. Kanske inte samma fina styrning som i de senaste M-bilarna men ljusår bättre än de tidigare Audis jag har ägt. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Fronten blev bra. Den är det största problemet med standard-F10-an (där profilen ser delfinkonstig ut) och M-paketet (som inte blev 100 och känns oharmoniskt på något sätt). Downsizing kan man ju tycka vad man vill om och onekligen känns M5:an nu mer som 5-serien-med-bäst-motor än något-helt-annat. Blir nog svårt för en del hardcore-M-fan att acceptera turbon, men det är väl egentligen mest en eftergift till de stora marknaderna för M5 (främst USA) där bensinpriset numera är en faktor. |
|
|
Dessutom tror jag V8an kommer sjunga betydligt mycket bättre i M5 kostym. Jag tror som helhet att detta är den bästa M-bil BMW har byggt om den kommer med xDrive. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.