AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.294

Dålig lukt i kupén 320D -10

Sida 2 av 2
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
När jag köpte min bil 2009 kom doften alltid om mastängde av acn. Jag botade det med Virkon S i två omgångar och har inte fått tillbaka doften sen dess, men jag stänger alltid av ACn exakt 103,8 sekunder före stopp så att förångaren hinner värmas upp till utomshustemp medan man fortfarande har luftcirkulation där. Parkerar man med iskall=blöt förångare och ingen ventilation så har man en fin liten doftodling. :)
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Hur använder ni dessa medel? Jag menar, hur får man in VirkonS eller SONAX car AC cleaner i systemet?
J-
534
J-A
325i T -08
Sonax ställs i bilen och sugs in i systemet via recirkulation av kupéluften 15 min. Tycker att den lite "tandkrämslika" doften efter behandlingen redan börjar försvinna och övergå till den vanliga stanken.

Andra metoden (vatten med virkonpulver) sprayas i utifrån efter att microfiltret tagits bort. Antagligen effektivare.

Mina årstider med BMW.....
Sommar = AC-lukt
Vinter = Batteri och andra elproblem

Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Ja det är ju otrevligt om en doft ersätts av en annan. Man vill ju bara få bort den som är där. På Saabarna blev det ofta en rätt sunkig lukt precis när jag startade men det var ju egentligen bara den luft som stod i systemet och som sedan snabbt försvann. Har inte märkt något i BMW:arna än men dom har ju inte gått i sommarklimat än. Men jag ska lägga VirkonS på minnet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.