|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
bor i halmstad. får nog åka och göra ett diagnos test, va och skulle göra de på en verkstad, men dom kunde inte göra de på min bil tydligen :S kan man så ska man :D |
|
|
om man har bränt en ventil elr kolv, hur kollar man upp de då kan man kompmäta och se vilken cylinder de är fel på ? hört att den kan har kuggatöver en kugg på kedian med kan de va troligt? kan man så ska man :D |
|
| kollade stift och spolar idag^^ de va inget fel där heller :S var sitter vev och kam givade då på en 50b25 | |
|
Kanske den här sidan kan hjälpa dig Länk |
|
|
eller de här Länk Länk Länk Är du med i BMW klubben? Länk |
|
|
nej jag är ju inte de kan man så ska man :D |
|
|
okej. nu gör jag en sammanfattning här. min bil går dåligt som fan, stabil på tomgång men vid gaspådrag blöddrar den och är helt kraftlös. jag har gjort följande: bytt lmm bytt bränslefilter kollat bränsletryck kollat gnista kollat överslag kollat tjuvluft vid insuget. inget resultat, drag ur kontakten till vevaxel/trigger givaren då startade inte bilen så bör inte va fel på den väl ? drog ut kontakten till kamaxelgivaren då går bilen precis lika dåligt som vanligt.. betyder detta att de är den det är fel på för den borde väl gå sämre om man kopplar ur den annas? tacksam för svar vill få ordning på detta nu. kan man så ska man :D |
|
|
hej. jag har haft samma problem som du på min bmw 523 -98. totalt orkeslös men inga misständningar eller så, jag bytte impulsgivaren till kamaxeln på chans och fick en helt ny bil. hoppas det hjälper dej. mvh Mathias |
|
Lurre1 |
Hej hur går den utan lmm inkopplad,Vanligt fel är dåliga tändspolar, kan vara svårt att mäta.ang kamgivare ska bilen gå skapligt utan. Mvh |
Lurre1 |
Edit Läste nu att bilen gick bättre utan lmm,finns en del trasiga lmm i omlopp. har för mig att Utan lmm änvänder inte dme insignalen fr lambdan. prova att koppla ur Lambdan Mvh |
| Fått ording på de nu bytte lmm så gick de fint | |
| Så du behövde bara byta lmm så gick den som den ska? Isåfall måste jag bara göra detsamma! | |
|
japp de va felet på min. :D kan man så ska man :D |
|
| Jag måste också testa det. Plockade du en lmm från skroten? | |
|
japp de gjorde jag, sen kollade jag med sån diagnos data om de fanns fler felkoder efter de , oh tog bort alla gamla som låg där dom kan störa med sägs de. kan man så ska man :D |
|
| Fixade du diagnosen på verkstad eller hur funkar det? | |
|
ah åkte till en mekonomen verkstad och bad dom kolla felkoder på bilen, och radera dom , kostade inte en spän , men de kan jag ju inte lova överallt xD kan man så ska man :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.