AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
11.250

Köpråd BMW 335 CAB el. Coupé

Sida 2 av 2
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Roffa1,

Den behöver bara torkas av och smörjas in lite oftare än den vanliga inredningen. Har svart läder och har inte märkt några tendenser till blekning varken på den eller nån annan del av inredningen.

Smörjer ofta in med Meguiars inredningsmedel som innehåller UV-skydd. Beror på hur man är lagd men jag tycker det är skönt att fixa bilen så det tycker jag inte är nåt jobbigt merarbete att ta hand om bilen lite oftare.

Oftast räcker det med en fuktig trasa över det hele så blir den så fin igen :-)

Inget som borde avskräcka. Tror att BMW kollar upp den biten innan dom väljer vilka plaster och annat som hamnar i en bil så det inte blir blekt. Tror inte en vindruta skyddar nämnvärt mot blekning heller.... Det blir ju förresten grymt varmt i en bil som står med stängda rutor i solen. Man skulle kunna använda den som rullande bastu idag :-)

Regn vet jag inget om, kör inte nercabbat (eller öht) när det regnar.

Niklas

Fransosen
Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Tycker det är enkelt att hålla cabben ren. Bara torka av när det blivit lite dammigt. Skinnet i E93 har dessutom sun reflective teknik som gör att det inte blir så varmt. Dock är nackdelen med detta att skinnet känns lite mer onaturligt än utan denna behandling. Som helhet tycker jag inte det är jobbigare att underhålla cabben än vår vanliga familjebil.
Jo
48
JoAx
320xd F31 -14
435i F33 -16 mppk

En bil blir lättstädad när man kan ta bort taget ;)
pe
100
perreeeee
Bmw 320da touring -13
Gick själv och velade mellan om man skulle ha cab lr coupe. Valet föll tillslut på caben. Jag har inte ångrat en sekund att jag gjorde det valet. Jag har ägt bilen i 1,5 problemfria år nu och kör den året om.
Vi har haft den på ett par semesterlångkörningar med ungarna(2st 7,10år) och all packning där bak. Ett par gånger har jag dock fått tömma gummans väska på lite onödigheter bara för att kunna Cabba ner:) Men om man har lite översyn med att man inte alltid kan cabba så rymms det rätt mycket mer i bagaget+ att om man är orolig över lastutrymmet ska man kanske titta på kombi istället?
När det kommer till chassit så är jag själv riktigt imponerad. Tycker att den upplevs som styvare än min gamla e46 coupe i jämförelse, den hade dock inte m-paketet som caben har. Faktum är att man måste pressa den rätt mycket hårdare än vad lagen tillåter för att känna bilens svagheter. Man kan säga att man behöver inte vara orolig för att den inte håller måttet när man ska raca ifrån grannen och hans V70t5..... Men en cab ska man väl glida i?
Som familjebil så är det den optimala glassarbilen för mig som verkligen funkar året runt.
Co
61
Cove
BMW 335Ci -09
2 kompetenta bilar, själv valde jag coupen, tycker den är snyggare.

Var sugen på en cab med, fast nyaste z4:an, men denna gång blev det ändå 335i coupe :)

läs gärna provkörningen här på autopower för lite mer intryck om både diesel/bensin/coupe/cab
Länk

utrustningsmässigt så ett måste för mig är: m-ratt, läder, sportstolar och m-paket.

något som är värt att tänka på ifall du köper en bil med navi professional är att den uppgraderas till hårddiskversionen i 2009 modellen, så den är snabbare och har har mycket mer snabbknappar vid navin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.