|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Funderar skarpt på att inhandla en beg. 335 CAB el. Coupé -07 -08. Behöver köpråd från Er! Vad ska man tänka på, kontrollera? | |
|
Kör själv E93 -10, visserligen en 325 men samma bil för övrigt. Tycker helt klart du ska ta cabben trots merpriset. Du får två bilar i en + att cabben har en i mitt tycke snyggare profil över bakpartiet än coupen. I övrigt funkar den grymt bra. Dock stort minus för att det inte går att öppna/stänga taket ens vid det minsta rull, bilen måste stå helt stilla. Vet inte om det går att låsa upp denna spärr via ngn mjukvara? En kul grej är även att bilen faktiskt känns som tightast och bäst att köra med taket nere. Antar att det har med den lägre tyngdpunkten när taket är nere att göra. Min bil har inte sportchassie vilket jag tycker är bra och även är ngt min säljare rekommenderade att avstå från, eftersom cabben trots allt har lite sämre vridstyvhet vilket kan märkas med hårdare fjädring mm. så mitt råd är att hitta en bil med standardfjädring om du väljer cab. |
|
| Jag håller med om att caben har en snyggare sluttning vid bakrutan, lite retro på något sätt. | |
| Självklart Coupé. Vad skall du med en cab i sverige till ?? | |
|
+1. Sverige + Cab = Fail. |
|
| Är ju knappst tygcab så då spelar det ju ingen roll ? | |
|
Skulle jag köpa en 3-serie skulle det klart bli en cab. Tycker 325an är optimal som cab. Silkesmjuk 6a och bra prisnivå. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Beror nog helt på dig själv. Om du bara prioriterar fart så är det nog coupén som gäller då det finns en mindre viktskillnad. Tror nog inte det är något som märks om man inte kör mot andra väldigt mycket. Har hört ett väldigt bra argument för att ha cab JUST i Sverige: Sommaren är ju så kort så man måste verkligen njuta 100% de gånger man kan! Dessutom, i riktigt varma länder vill man ändå bara ha AC:n på fullt stånk, inte tänkte jag mer än 2 sekunder på Cab när jag bodde på varmare breddgrader iaf. Men, det är nog dina prioriteringar som skall avgöra. |
|
| Man kan tycka att det är kallt klimat i Sverige osv. Men under det dryga år vi har haft E93 har vi kört betydligt mer nedcabbat än vi trodde innan. Över 12-13 grader och soligt så är det inga som helst problem att åka utan tak. Faktum är att är det 25 - 30 grader så är det nästa jobbigt med nedcabbat i stadstrafik eftersom det blir så varmt. Jag tycker cabben, speciellt plåtcab gör sig riktigt bra i Sverige. | |
| jag skulle ta coupen då jag tycker att caben väger för mycket plus att jag gillar coupen mer.. gillar annars cabar väldigt mycket men då ska det vara z4:a :D | |
| Givetvis cab, då får du ju 2 för 1! Men dom är också minst 70k dyrare än motsvarande coupe | |
| Cabben är klart snyggare men har betydligt mindre bagageutrymme. I coupen får du ju in 2 golfbagar med vagnar. Glöm det i cabben. | |
| Jag tycker att cab:en INTE är snyggare från någon vinkel, men det är min åsikt. Men andra orsaker till att caben går bort är fler rörliga delar = bekymmer/kostnader. | |
|
Har ju beställt en cab så jag är inte direkt neutral. Men personligen skulle jag råda dig att välja coupén om du vill ha accelerationen och bättre väghållning generellt. Cabben är dyrare, ger mindre bagageutrymme, är mer opraktisk och väger mer (även om jag personligen tycker det är sak samma, sätt två vuxna i baksätena på en coupé så är det liknande viktförhållanden typ). Jag tycker cabben är snyggare med nedfällt tak än coupén är med tak. Coupén är snyggare än cabben om cabben har uppfällt tak. Men det är en smaksak. Det som talar för cabben är väl just att det är en cab. Cab väljer du med hjärtat, inte hjärnan som jag läste någonstans... ' Till syvene och sist är det du som ska leva med bilen och inte vi. Så ta tid på dig att tänka genom det hela och väg fördelar med nackdelar. |
|
| Förresten Gittarjohan, sök efter Smarttop. Tror att den ska kunna programmeras så att du kan öppna/fälla taket med krypfart. Vet dock inte hur det är med garantier o dyl med den. | |
|
Gitarrjohan: Länk Länk Mvh |
|
| någon som har erfarenhet av bilbolaget i uppsala? | |
| Cab alla soliga dagar i veckan! ;) | |
|
Nu har jag iofs en e46:a så det är inte samma bil egentligen men en cab är en cab... Jag skulle säga att du ska välja en cab! Jag skulle inte kunna vara utan min!! Att fälla taket och ta en tur en tidig sommarmorgon när solen skiner och det är lite trafik ute på en fin landsväg där man hör fåglarna kvittra och känner dofter, det är kvalité det :-) Sen beror det ju även på hur många ni är i familjen, men eftersom valet står mellan cab och coupé så är det inte en massa barn med i bilden som jag tolkar det. Själv har jag två, 11 och 13, och dom åker med utan bekymmer. Det blir inga höga hastigheter när dom sitter bak för dragets skull men det går. Har du däremot bara kärestan att transportera runt sätter du upp windshoten och sen är det "lugnt" i 210 i varje fall. Så är det på min då men kan inte tänka att en e93 skulle vara sämre i det avseendet. Att man inte skulle kunna ha en cab i Sverige är bara dumheter, det går alldeles utmärkt. Har haft min i snart 5 år och jag kör väldigt ofta nercabbat. 13-14 grader och lite sol så är det hur skönt som helst. Betänk att med taket nere, rutorna uppe och solen uppifrån blir det lätt varmt nere i sittbrunnen och i modesta hastigheter inget drag från vinden att tala om = en mysig färd :-) I övrigt vet jag inte så mycket om e93 men kan bara säga att 335 motorn är godis! Önskar att jag kunde få den motorn i min! Personligen kan jag dock inte med kombinationen cab och plåttak. Jag tycker det ska vara tygtrasa på en cab men för själva åkupplevelsen att åka öppet kvittar det ju hårt om det är tyg eller plåt. Och så jäkla sladdrigare är dom inte, jag har M-chassie och lite annat gott på min och inte kvider den i varje gathörn inte. Så länge du inte har för avsikt att åka bana duger en cab rätt långt skulle jag säga. Om valet står mellan coupé och cab och allt annat inte har någon betydelse skulle jag rekommendera en cab alla dagar i veckan!! Drar nog ut på den där tidiga turen nu, solen skiner och fåglarna kvittrar :-) och bilen står där ute och blänker. Kan det bli bättre?? Niklas Fransosen |
|
Roffa1 |
Jag har alltid undrat hur man bevarar interiören i en cab? den bör ju utsättas för ett enormt slitage i form av stendamm, pollen, trädsav, regn,osv. Dessutom ligger ju solen på och bleker hela inredningen utan minsta skydd. |
|
Roffa lilla, Man har fäller upp suffletten om det regnar, eller om man måste parkera under ett träd som man savar. Det största problemet är allt damm/pollen som finns,men det är bara att torka av då och då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.