|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Iwarsson> Jag tänkte faktiskt på det du säger! La först oljedunken i ganska varmt vatten c:a 30 min innan jag fyllde på. Lät också motorn gå på tomgång ett tag innan jag fyllde på, för att oljan i lådan skulle få rätt arbetstempratur. Sen tog jag en genväg! Jag fyllde på oljan genom röret för lådans oljesticka! Gick superbt bra. Fyllde på försiktigt och kollade mellan varven. Till slut hade jag rätt nivå. Körde sen igenom växlarna några gånger i E-, M- och S-läge. Lådan funkade helt suveränt bra efter att den fått rätt mängd olja! Är verkligen nöjd! :D Skulle det visa sig att jag har för hög nivå så har jag en vaccumpump med ett långt plaströr som jag kör ner i oljestickans rör och suger upp överflödig olja! $Marten> Är lite less på mek nu och har ingen lust att gå in i tanken igen och meka med pumparna, inte nu iallafall! Pumparna klarar 3 Bar och det räcker gott och väl för att förse båda motorhalvorna med soppa. Får väl testa, men det är naturligtvis ingen permanent lösning. Måste försöka skaffa en hel tank först. Synd jag inte norpade din innan du skrotade din gamla E32:a. "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
|
Har nu kopplat bägge bensinledningarna till den fungerande pumpen. Verkar inte vara några problem utan motorn går som den ska ändå (förutom de vanliga vibrationerna)! Tog även bort säkringen till den defekta pumpen ifall den skulle få för sig att börja pumpa soppa igen. Så måste (nån gång) fixa bensintanken först innan jag byter ut den trasiga bensinpumpen! Antingen buckla ut den här tanken eller skaffa nytt / beg.! "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.