|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Då så :) Det var något av stiften. Alla var ner gängade och dragna utom två som hade ca 1-2 varv ner till botten av någon anledning. Tog bort alla stift och gjorde rent och sög upp smuts och kollade alla gängor så gott det gick. Alla stift kändes som det skulle när jag gängade ner och drog fast. Nu låter den så här: Länk Tur att autopower och såna som ni finns så såna som jag inte skruvar isär hela motorn pga. ett löst tändstift :D Jag tänkte så här nu när det gick så bra att förklara med ljud, att dom andra missljuden som kan höras nu när det första försvann, att någon kanske vill ha en tanke om dom med :) Dom är inte lika livsviktiga som det första ljudet men vem vet, jag kanske plockar ur motorn imorgon pga. ett spänn-hjul. Här har vi avgassidan: Länk under insprut: Länk under oljetråget: Länk STORT TACK FÖR HJÄLPEN! mvh/ Patrik |
|
| AKN är inte så dum ;) Jag får skylla på att jag inte har något ljud på denna dator. Du skulle ju skämmas om det var ett stift. Nu slipper du ju det eftersom det var två. Bara o tuta o köra! | |
|
Verkligen inte men jag är bara glad att folk försöker hjälpa och lite extra om det löser problemet också :) Skäms gör jag väl inte direkt för tändstiften fast det var två :P Jag kan inte riktigt greppa att det kunde låta så illa om så lite. Har försökt visualiserat att brickorna på stiften kastas upp och dras ner med en himla kraft den ynka 2mm med sånt ljud. Stiften var ändå stumma i sina gängor. Som du sa "bara tuta och köra" den har dock rullat 23000 mil. Lite ljud får man väl stå ut med. |
|
| deejaywasp: Löst stift och lagerknack låter inte alls likadant. Lyssna på AKNs klipp och sen stukads så hörs skillnaden mycket tydligt. | |
|
Hej på er! Följde den här tråden för min motor hade också börja att knacka......blev pissnervös!!! Läste o lyssnade...ut o kollade stiftena...o tamme fan satt inte 5ans stift lite löst!!! ...drog åt så tystnade de!!!!! Tack som fan för alla bra tips här på AP... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.