AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
57.152

Ihoplappad M3 Cab -08

Sida 6 av 7
dass94a: Är ju värre än de tidigare. Han är fullt medveten om historiken + ljuger om både årsmodell och ljudsystem. Bilen som använder sig av den döda WBSWL93518P331484 chassinummer har inte Individual audio system. Beräknande att inte ha med en enda bild med taket uppe...

Att bilen som rullar med WBSWL93518P331484 papper inte har Individual audio system syns på dessa bilder hittade på al-bazar.com Länk

Borde gå att få fram vilken/vilka bilar som det kan vara under det falska chassinumret. Svart/svart-08 med navi pro, DKG och max hifi pro är grunduppgifterna. Men man får ju gå igenom WL91 LHD, WL92 RHD och WL93 USA. Är det någon som sett den som kan tala om taket är metallic svart eller solid svart?

Mvh Stephan
Ty
93
Tyng
320da F30 2012
M3 E36 Cab 1997
Han vet även om att det ej är en 09a, för att det ska vara en 09a ska den ha nya i-driven, vilket denna bil ej har, detta informerade jag honom om.
Tyng: Att årsmodellen är 2008 på både den verkliga bilen syns som du skriver på Idriven. Att även bilen vars papper används var en 2008 syns på att tionde tecknet i chassinumret är en 8:a. I ägarens profil på autopower skriver han -08. Han kanske bara skrivit fel årsmodell i annonsen:).

Det hade varit smartare av honom att inte ha skrivit här i tråden om man vill dölja historiken.

Mvh Stephan
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Jag tittade på bilen 2011 och vill minnas att den är solidsvart.
Ba
328
Basilika
E39 530im
Ursäkta OT, men kom inte iDriven redan -08 nångång? ...
Ru
22
Rusjor
MB E-klass -13
Nu blir man sugen att bevaka kommande ägarbyte på denna bil och kontakta nya ägaren så snart den blir såld...
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Basilika>> iDrive kom tidigare än så, men uppdaterades på de flesta modeller (alla?) vid modellår -09 till CIC, en ny typ av iDrive med uppdaterad grafik och hårdvara. På annonser brukar enklast skillnaden synas på knappsatsen, man övergav den stora silvriga pucken och satte en liten knappsats tillsammans med vredet (som även blev svart).
Ute igen och omgående prissänkt från 369k till 349k. Med mindre än att säljaren är uppriktig med bilens historik önskar jag vederbörande stora motgångar i affären.

Länk
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Och nu står den markerad som såld på blocket.
Undra om den nya ägaren är medveten om historien.

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
Då är den "fina" bilen ute igen .....

Länk

TBE 520 :)
Exakt min tanke när jag såg annonsen - måste vara lapptäcket! Är det känt huruvida ägaren är medveten om bilens historia?
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Och nu utannonseras den för 299 000 kr och listad som 4000 - 4499 mil.

Intressant är att den som var ägare 2014-08-30 - 2015-06-24 delar efternamn och bostadsadress med den som var ägare 2016-04-10 - 2016-04-14, men däremellan var det två andra ägare.

//Stenback
Visa användare
22
riccardo
BMW M3 COMPETITION 2017
Tyckte den va billig och att det måste va nåt skumt med bilen när jag såg annonsen idag. Det står att milen är kontrollerade kan det stämma??
Han vet allt ..... Mycket väl ... :)

Vaddå reparerad i Litauen .... Ja kan tänka mig att endast 2 st fälgar är av den befintliga bilen :)

Länk
Så här sminkar man upp krockade bilar:(

Av Peppeee´s länk att döma så har jag svårt att se att det skulle vara den aktuella bilen, snarare som Peppeee säger att det är stulet ihopplock eller en helt stulen bil.

Staten borde lösa in denna bil skrota den (igen) och lagföra importören no mather what!

EB
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Det är ju säkert inte så det gör. Min gissning är att man köper ett lik rån USA, sedan går den till Estland. Därefter stjäl man en liknande bil och flyttar över delarna, eller ännu bättre bara flyttar VINnummren. (vid alt 1 fusklagas det så mycket som möjligt)
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
och nu är annonsen borta...

------------------------------
mvh Fredrik
Jo
3
Josjol
323 -00 Cab
Höll nästan på att köpa bilen. Kollade Car fax och då såg jag all historik som beskrivs i tråden. Killen som säljer den sa att han fått den i inbyte mot en Audi R8. Han sa att historiken var ok. Jag messade honom Car fax rapporten osv nu ikväll och jag fick svar, så han vet åtminstone om historiken själv nu.

Josjo
Jo
3
Josjol
323 -00 Cab
Länk

Är detta bilen?
Säljaren sa att taket gick lite trögt men att det bara behövde hydraulik olja. Sen var någon högtalaren ur funktion också...

Josjo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.