|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Kunde inte hitta någon tråd om denna: Länk TBE 520 Här är lite från en som kikat på bilen: Länk | |
| Länk | |
| Hur i hela friden kunde Bilia byta in den? | |
| Någon som informerat dom om det ? | |
|
Verkar ju vara ännu en krockad USA-bil som kommit hit via öststaterna, men denna hade ju iallafall inte MPH mätare. Vore intressant att se en carfax. |
|
|
Jag gjorde en carfax koll... Där var många röda trianglar. Det brann tex i bilen 18 juni 2009 och därefter fick den titeln TOTAL LOSS VEHICLE. Sen står det att mätarställningen inte kan garanteras då instrumenten förmodligen brann upp... Men den hade gått ca 11000 km 6 månader före branden. dec 2009 var sista noteringen i USA hos en , sen kom den till Sverige feb 2011 från ett EU-land så den har nog varit en vända i baltikum på uppfräschning:-) MVH Peter |
|
|
Hur kan en stor bilhandlare missa det med tanke på allt man hört om USA importerade nyare bilar senaste året!? Ligger väldigt många BMW på blocket nu med MPH på mätarna har sett endel 335or på mobile.de också. Har jag tråkigt i helgen ska jag investera 99kr och kolla upp 5 av dom :) |
|
|
Kikade i Bilregistret, bilen kom till Sverige på följande skyltar: LV/XB7137 LV = Lettland... |
|
| Att såna bilar kommer via Lettland beror ju åxå på att dom inte går att rega i Sverige direkt med skrottitel från USA. | |
| Ingen härifrån som varit där och pratat med säljarna? Den som bytte in den blir nog av med bonusen den här månaden. | |
|
peddan/Peter: Du borde nog kontakta Bilia och ge dem en kopia på dokumentet från Carfax - så att de kan starta en process mot den som bytte in bilen... Mvh /Robert |
|
|
Risken är väl väldigt liten att tidigare ägaren åker dit för det eller? BMW M-POWER |
|
|
Väldigt liten. Det är Bilias skyldighet att undersöka det som de byter in. Så länge inte förra bilägaren medvetet försökt dölja någonting eller förhindra Bilias undersökning av bilen kommer han gå helt skadelös från det här. ------- //Lövet |
|
|
Jag läste här av en slump och bestämde mig för att snoka lite och enligt fabriksspecen var denna bil utrustad med inredningen "Leder Novillo/H2 Fuchsrot (NCH2), alltså en RÖD klädsel (populärt i USA), så med säkerhet vet man att klädseln kommer från en annan bil åtminstone. Vidare ska den ha lamptvätt, stolsvärme, EDC och PDC, men det verkar väl bilen i annonsen ha. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
| Alltså...det är väl ingen hemlighet att det enda som är kvar på den där bilen som står hos Bilia från den man läser om i Carfax osv är chassienumret... | |
|
Fy faan vilka folk det finns! Man blir ju mörkrädd. Men om nu Bilia skulle få reda på historiken,är dem inte skylldiga att berätta hela sanningen i annonsen angående historiken? Och dem lär ju få sänka priset något kopiöst. Personligen tror jag dem försöker hålla historiken hemlig tyvärr! Jag hade inte köpt bilen för mer än vad motor,drivlina och chassi är värt! Vad skulle ni värdera denna bil till? /// |
|
| Så, då är frågan vad den som står hos bilia nu varit med om? | |
| Hemskt om någon köper denna :( | |
| bjuda 250´ och göra om till en trackday bil.. :) | |
| HD91: Vad var den lackad i för färg från fabrik? | |
| Verkar som några tror det är den bilen som brann som är repad i öst och nu befinna sig på Bilia i Sverige.. Jag tror det handlar om en stulen bil som fått ursprungsbilens papper och chassinummer från den utbrända bilen.. Spontant känns det som om skurkarna gör bättre pengar på att göra dom stulna bilarna gångbara på marknaden genom att köpa skrot från USA och fixa över chassinummer samt papper. Den skadade bilen ligger nog på botten av Östersjön:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.