AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
57.153

Ihoplappad M3 Cab -08

Sida 5 av 7
Ba
328
Basilika
E39 530im
att vissa bara orkar... suck*
r1
195
r1tobbe
325(kompressor) coupe e36
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
tackar för där finns folk som orkar.vem fan vill ta kanske alla sin hårt besparade pengar och köpa en usa krockad skitbil.bättre skriva en ärlig annons vilket inte många gör.
Ba
328
Basilika
E39 530im
Det är just det jag menar... Att vissa bara har den orken att göra såna fulingar. Att vissa lever på att blåsa folk. Har hänt många gånger att nån stackare som tagit ut sina hårt besparade stålar o går i fällan. Riktigt TRIST!

Han exempelvis: Länk

(sen kan man heller inte förstår/låta bli, att undra, dom som köper dessa bilar/generellt "prestanda/dyrare/exklusivare bilar", att de köper först o tänker sen).

da
2
daass94a
X6M-10
M3 cab -08
hej
jag har nu fått syn på detta när jag googlade min m3 a som jag fick bytt mot en nyare mb som jag hade på blocket, jag har aldrig sett annonsen på bilen utan fick ett samtal och frågades om jag ville byta.

den har stått mig i nästan marknadsvärde av en normal sådan bil:(

detta känns ju helt åt helvete faktist, vad gör jag med denna bilen nu??
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hm trist, ja det gäller och göra sin läxa när man handlar bil, går det att bevisa på nåt vis att säljaren visste om bilens historik om inte upplyste dig om det vid affären så borde det ju gå att "häva" köpet rent juridiskt. Jag hade börjat med att kontakta förra ägaren iaf. Går det inte att komma överens om nåt där så får man väl ta ställning om det är värt en rättslig process.
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Jag ringde den tidigare ägaren och var intresserad av att köpa den men han ville tydligen hellre åka Mercedes.
Tråkigt för dig att han inte berättade något för dig om bilens historia.

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Sjukt vad tråkigt att höra daass94a. Jag skulle gissa på att föregående ägare hade full koll på vad bilen hade för tveksamheter. Dock tror jag detta kan bli svårt för dig att bevisa. Är nog bara att bita i det sura äpplet och se det som läropengar inför framtida bilaffärer.

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Sjukt vad tråkigt att höra daass94a. Jag skulle gissa på att föregående ägare hade full koll på vad bilen hade för tveksamheter. Dock tror jag detta kan bli svårt för dig att bevisa. Är nog bara att bita i det sura äpplet och se det som läropengar inför framtida bilaffärer.

ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Fan vad tråkigt för dig. Jag såg blocket-annonsen i våras och annonsen försvann på bara några dagar, om jag inte minns fel. Det var väl killen som hade köpt den av Bilia för ca två år sedan som då annonserade den för typ 199 000 kr.

I annonsen så nämnde han att priset är "satt lågt pga tveksam historik", eller liknande, vilket gladde mig att han var ärlig med. Det var ju dock synd att han inte gav dig samma information (om det nu inte har varit någon ägare mellan er?).

Vid en ev tvist med säljaren skulle det kanske kunna vara värt för dig om någon har en skärmdump från annonsen, eller via rätt kanaler få tag på originalannonsen direkt från Blocket? Detta skulle ju kanske kunna bevisa att han uppenbarligen var medveten om att allt inte stod rätt till med bilen...

/Arvid
Detta visar ju tyvärr igen att man måste verkligen vara på sin vakt om man har en bil på annons och någon vill lämna en bil i byte. Ofta får man ju tyvärr bytesobjekt som nån bara vill bli av med. Ofta vill man få en svensksåld bil och byta bort en import osv. Detta är ju rent tragiskt när man följt denna tråden sen den stod på Bilia i Uppsala.

/Anders
da
2
daass94a
X6M-10
M3 cab -08
Jag får väll se vad jag gör, men tack för tipsen!
Länk

Då var det dags igen.
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Hur kan man ha firma och lägga ut så dåliga bilder.. taget med första kameramobilen på marknaden?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Ja, det är fascinerande att inte handlare anstränger sig lite mer för bra bilder. Undras om det är någon som på fullt allvar tror att mätarställningen stämmer.
skit in skit ut brukar man ju säga...

/Anders
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Jag mailade säljaren och "upplyste".

de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
...och nu är den borttagen.

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
Länk

Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Känns som det är daass94a (han bor ju i Falköping enligt profilen) Då har man ju svart på vitt i efterhand i den här tråden att han hade infon ang historiken på bilen. I fall någon köper och får reda på detta i efterhand.
Ty
93
Tyng
320da F30 2012
M3 E36 Cab 1997
Ja det är daass94a, han ringde och försökte byta in den mot en bil jag hade utannonserad, han nämde inget om historiken då iaf, enligt honom var allt schysst, men jag var ej så sugen på USA-import, men värderade ändå en till 300, tur att det ej blev affär.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.