AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
57.149

Ihoplappad M3 Cab -08

Sida 3 av 7
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De här bilarna kan vara värt att hålla koll på eftersom de är importerade av samma snubbe enligt bloggen.

BWN758

BXW948

CEP449

BWH259

REK019

CFR978

DER778

BXY458

BUD756

BWP968

CFH459

CEG549

CFK269

CHM778

CHN328

DEW479

-------
//Lövet
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Toppen Lövet:-)
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Ska vi köra lite betting på hur många av ovan 16 st bilar som är en "Total Loss Vehicle" om man gör en Carfax sökning på dem?

Jag bettar minst 15 av 16 ;)

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
haha ja det var den största idiot jag läst om på länge, bloggen var verkligen ren humor. Hoppas han åker dit riktigt ordentligt. Sen är det nog en person att hålla koll på framöver, hur många tror han går över till den ärliga banan när han väl börjar igen?!
Det märkligaste av allt i denna soppa är att bilfifflaren (milt uttryckt..) verkar tro att han skall få sympatier för sin "kamp" mot Skatteverket.. För en gång skull håller jag tummarna för att Skatteverket skall fortsätta jobba på i liknande mål.

Gissar att det finns ett antal bilköpare som inte hyser några varmare känslor och tankar om Herr Blogger..

Hoppas det finns bilspekulanter som läser och lär sig. Oavsett hur sugen man är på en bil så är det bättre att kontrollera den noga på olika sätt och riskera att bilan säljs till någon annan under tiden, än att hasta fram och chansa. Exakt hur kul kan det vara att inse att bilen för en årslön är ett krockvrak från USA och som består av en blandning och krockade och stulna delar??

Och att stå där med vraket och fundera på om man skall spela ovetandes och lägga ut en egen annons på Blocket och hoppas på att någon annan stackare vill bli lurad..
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Det är ett litet reportage om killen i senaste Teknikens Värld. En snyfthistoria om att han blivit lurad av killarna i Lettland osv... Han finns med på bild och med namn och allt.

Till och med novisa bilköpare blir ju avvaktande om man får reda på att bilen man tänker köpa är importerad från Lettland.
Och killen här är en bilhandlare och tror att vi ska gå på att han inte visste att bilarna var hopplockade av krockade och stulna bilar/delar!?

Jag skulle då aldrig köpa en bil som varit i Lettland eller annat gammalt öststatsland och vänt.

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..."
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vart ju bara tvungen och köa tidningen och läsa artikeln om fifflaren! Vad är han ute efter? Att man ska tycka synd om han? Han skulle väl knappast bli skönstaxerad om han skött allt rätt? Och "stackaren" har ju gått in i väggen så han är sjukskriven nu också!!!!

Alpina B8 Länk
zy
147
zyxon
BMW M3 3.0 -93
BMW Alpina B10 4.6 v8 -01
BMW 635CSI manuell - 84
BMW 530i -05
BMW M4 Coupe Competition-17
Om man nu är beredd att köpa en bil med denna historik, hur mycket kan t.ex. denna bil vara värd? 150k?
Hittade bilder nu på TBE520-Ingen vacker syn: Länk
hemskt!!! hur kan någon ens fundera på att köpa detta lik?

/Anders
Det är nog till 99,9% inte denna bil som har detta regnr i Sverige =)
Stiligt grävt, Murpz!

Noterar att Bilia fortfarande äger bilen. Måste vara en citron av rang att bita i för deras del. Tala om moment 22, vad i hela fridens namn ska de hitta på med den? Att sälja den, om ens till annan handlare som ibland sker med mindre attraktiva inbyten, torde inte finnas på världskartan.

Bilens värde = skrotvärdet på enskilda delar...eller vänta nu, delarna är ju stulna och kan därmed rimligen inte omsättas hur som helst nu när bilens historik är känd! Vad kvarstår då? Noll? Bokstavskombinationen i regnumret kan inte vara en slump ;)
El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

Vad tror ni om man skulle ringa bilia och ge ett riktigt jävla skambud?
Man skullle ju göra dom en tjänst genom att befria dom bilen. Även fast dom skulle göra en brakförlust,men dom lär ju aldrig kunna bli av med den på ett gynnsamt sätt. Men man kanske inte gör något superklipp själv heller!? Leker med tanken bara!
Hoppas du inte är seriös i den dumma kommentaren Elarssen! Vill du verkligen ha ut en sån där totalsmälld bil på vägarna och hur hade du sen tänkt den dagen du vill byta bort den???

/Anders
El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

Dum kommentar,kanske. Bilia har bytt in bilen,förmodligen har dom gjort en väl utförd kontroll på en sportbil runt halvmiljonen. Och vad jag kan förstå inte hittat några allvarliga fel/brister eftersom dom genomfört affären!? Isf hade dom förhoppningsvis tackat nej!? Jag smäller hellre i den än farfars Volvo 142. Den dagen jag ev. skulle vilja byte så kör man väl med öppna kort,eller? Så brukar jag göra affärer....
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
FYI så kan de också ha tittat på bilen i cirka 10 minuter innan de bytte in den. Har hänt förr kan jag lova...

-------
//Lövet
Frågan är väl vad som händer om polisen skulle komma en dag för att kolla igenom bilen efter stulna delar? Då blir man väl blåst på både pengar och bil eller?
När jag bytte in en fyra år gammal bil för hos BraBil så slog säljaren på bilens regnummer för att verifiera ägare + kolla extrautrustning. Därefter tittade han ut genom fönstret, konstaterade att bilen ser fin ut och sen var affären i hamn.

Varför jag bytte in bilen? Jo, en mötande trafikant ville tre månader tidigare hälsa på i min fil och bilen blev sedan felaktigt bedömd som reparerbar av försäkringsbolaget. De bad om ursäkt och medgav att de gjort en felbedömning när slutnotan från verkstaden kom. 183000kr kostade reparationen, det vet jag då verkstaden glömde precis all dokumentation i bilen när jag efter åtta veckor hämtade den. Jag fick 195' vid inbytet, så förstår ni hur skevt det var att välja att reparera den.

Naturligtvis blev den sig aldrig själv igen, fattades ett helt gäng plastkåpor både här och där under motorhuven och i handskfacket hängde isolering ner från instrumentpanelen. Ratten stod heller inte rakt när man körde rakt fram. BraBil sålde senare bilen vidare för 219000kr.
El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

Aja,ber om ursäkt för mitt korkade inlägg. Jag gör om frågan så att den inte trycker på några ömma punkter hos folk.
Hur lågt bud tror ni bilia släpper bilen för? Vad ska dom göra med bilen? OchJ du, med känsla. Jag har väl inte sagt vad jag ska ha bilen till heller. Om jag ville köpa den och dra runt den på trailer till olika firmor och visa upp som ett lärande exempel. Och göra folk en tjänst så är det dumt? Kommentarer som den du precis gav mig gör att man blir lite matt. Tagga ner. Som jag skrev,leker bara med tanken.
Jag förstår ändå vart du vill komma Elarssen - att köpa bilen för en pisspeng strippa den och bygga till banbil till exempel borde ju vara genomförbart. Eftersom bilen går i motor borde man kunna betala värdet för drivlinan - är bilen sedan stulen och därmed i bra chassiskick kan man ju använda hela bilen. Dock får man först begära en utredning från polisen så man inte får det i arcshlet sedan.

100k hade man väl kunnat leva med?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.