AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.557

hur många här äger coupe eller cab?

Sida 1 av 2
hur många här äger en coupe eller cab och vad har ni för åsikter?? har alltid varit sugen på en coupe men såg en cab idag och även den var riktigt fin.. berätta gärna lite positiva och negativa grejjer om dem
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Är lycklig ägare till en 1-cab. Toppenbil Somalia borde få äga!
Re
15
Reine w
Bmw 120d coupe -08
Bmw 330d cab -09
Har en 120 coupe, och ja är helnöjd mede. Den är en 08 och den har fungerat väl, det ända jag kan klaga på som jag vet fler bmw har haft problem med är klarlacksläpp. Hade det på en liten bit på fronten, men det gick på Bmw's garanti.

ar
457
argungu
118i -20
Somalia? Postat från din iPhone eller?

/Erik
mo
12
molsson72
123d Coupé -09
Coupé :)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag är sugen på att byta min nuvarande 530 mot en 123d eller 135 coupe.
Är såklart 2 olika bilar en snål diesel o en lite sportigare.

Dock undrar jag om det är någon som bytt från en större bekväm bil till en 1a coupe som har några synpunkter på komfort osv ?
Egenltigen är en 1-serie, bortsett från fjädringskomfort kanske och utrymme bak, en väldig komfortabel bil. Sköna stolar med bra sitt(in)ställning(ar), all utrymme man behöver för att köra, och tyst som många större bilar. Tycker själv att, så länge man sitter bra, så kan fjädringen vara lite hårdare, det går bra att köra 100mil+ på en dag ändå i full komfort.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Coupe.. Med barnstol bak, funkar perfekt - men jag har ju en annan bil om det krisar.
captainoats: jag bytte från e39 dvs gamla 5-serien till en 1-serie.. 523 till 116 och visst är det stor skillnad.. 5-serien var utan tvekan överlägsen när det gick fortare och på större väg och det är den ju byggd för men på små krokiga vägar och inne i stan är 1-serien överlägsen.. den är dessutom väldigt komfortabel på motorväg men som sagt inte i 5-serie klass men ändå bra..körglädjen är på topp det är darför jag är sugen på en coupe och denna gång med större motor
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
bmw_jerry, tack den inputen.
Jag åker mest motorväg därför jag är osäker, men kupen känns ganska rymlig inuti ändå tycker jag antar att om man köper en med sportchassi så borde den ligga tight på vägen.

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
120d Cab - den roligaste bilen jag ägt!

Alexander
captainoats: med rätt motor tror jag 1:an blir oslagbar även på motorväg om nu utrymmena inte spelar roll vill säga för en 5-serie kommer alltid vara mycket rymligare.. är man 2 vuxna så passar nog en coupe perfekt
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Ok, jo jag åker ju själv i bilen 95 % av tiden, är ruskigt sugen på 135 an =)
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej Captain.

Från o äga 5 serien till 1 serien är stoooor skillnad

Hade själv en 525-03 med M-pkt, tänkte att det är väl samma komfort i
1 serien också tänkte jag.

Men icke, köpte mig en 130 med M-pkt o det är i stötigaste laget om man värdesätter lite komfort.

Så det bästa är att provkör ordentligt på olika sorters vägar så känner du skillnaden rätt snabbt.

Att de nyare bilarna har RFT däck, gör inte saken bättre ang komfort.

Hade jag köpt bil, så kanske jag hade köpt utan M-pkt men ack så "ful" ;-)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Självklart är det olika saker man prioriterar, men om man vill ha en liten och körglad bil så är Coupén grym! Jag hade min 135:a i nästan två år och jag saknar den... :(

Tvivlar på att jag kommer äga en roligare bil på bra länge! (och då kör jag ändå en M5:a idag...)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Knepigt detta, har ju inte provat något än men ska göra det, då slipper jag spekulera.

Problemet är att jag kan tycka 5 serien är onödigt stor o klumpig o mindre rolig i kurvorna ibland, skön på motorvägen förvisso men ändå.

Jag undrar dock hur funkar coupen på vintern ? har den fina egenskaper ?

captainoats: tycker definitivt du ska åka o provköra en coupe och är den för liten så är ju 3-serien nästa steg
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Problemet är att jag har svårt för 3 serien, tycker iof caben är snygg
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej Jerry,

Har en 120d Cab och är hur nöjd som helst. Visst - den kan ha problem med att sidorutorna fryser fast på vintern men det gör de ju på en coupe också så det är ju egalt ändå.

Det finns inga som helst problem med comforten i en cab på vintern, den är precis lika skön och behaglig som en annan bil. Dessutom är den så grymt skön på sommaren när det är fint väder. Jag och tjejen åkte till Göteborg i helgen, ner-cabbat hela vägen.

Köper du dessutom en 120 eller 125:a så får du oftast lite extrautrustad stereo så det är bra ljud även i 150 km/h.

En BMW-cab är dessutom en bil som drar blickarna till sig. Vad du gör, så köp dock en diesel! Lycka till!

Alexander
MrsK
120d coupé som jag är jättenöjd med!!! :D Perfekt storlek, trots att jag har barn i åldrarna 5 och 7 år. :)
We
37
WeeBe
BMW 123d Coupé -08
Subaru Outback 2,0D -08
123d coupé har jag.

Vad ska man säga, snyggaste 1 serie bilen. Fick in en 46 tums platt tv (i kartongen) i bakluckan då jag fällde sätena.

Har 2 barn 5 och 8 år och de sitter bra bak förutom att de klagar på att de inte ser ut genom rutorna. Så det är ingen bra familjebil om man var ute efter det.

Man åker som prinsessan på ärten, känner varje gruskorn på vägen (18 tums fälgar och M chassi, RFT däck).

Hängde på en M3 hyfsat häromdagen 70-140 km/h, sedan ville jag inte pressa den stackarn nåt mer (red anm: fegade ur).

Ska man vara lite negativ så slits stolslädret på vänster sida där man tar i så fort man gliiider ner i sätet och ut igen. Sedan är den ganska låg, så insteget är inte bra om man har ont i knän eller höft. Svart är snyggt men man får ju tvätta ihjäl sig. Har inte upplevt det ännu men det skulle kunna vara bra med 3 platser i baksätet. Känns som en smörklick i en varm stekpanna då man sätter på de dubbfria vinterdäcken (för nordiskt klimat).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.