|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Försäkringsbolagens olycksstatistik är inte offentlig så den vägen är svår. Det mest sannolika, tror jag, är att köparen drog sig ur och/eller inte fick fram pengarna. Händer säkert hundratals gånger i veckan hos BMW-handlarna. Denna gång var det bara en klumpfot till säljare som inte vet hur man hanterar det per telefon. ------- //Lövet |
|
| Facit.... :) | |
| Som sagt.. Det ÄR jag som är facit i detta. Det var mig du pratade med på telefon. Känner du att jag uttryckte mig dåligt är jag den första att be om ursäkt. Det skall inte ske hos oss och jag ber om överseende med detta. Ibland ligger det på mer i telefonen visa dagar än andra och just denna dag ver en sådan. Men du skall aldrig känna dig missvisad som kund. Förlåt för det. Varför denna affär aldrig blev av är är något mellan oss och den första, tilltänkta köparen. Jag kan meddela att det inte hade att göra med bilen och jag har svårt att förstå hur du kan "varna" någon för en bil. Har du varit upp till oss och tittat på den? Bilen har aldrig lämnat oss och är hann aldrig registreras på den tilltänkta kunden. Som säljare skulle jag aldrig komentera någons möjlighet/omöjlighet att genomföra en affär. Det hör liksom inte till i en ev. kommande affär varför en affär inte blev av. Av erfarenhet är det oftast, tyvärr av personliga och privata anledningar till att en affär går i stöpet. Detta är ju inte helt ovanligt heller. Vi har årligen xx affärer som inte blir av pga av lika många anledningar. Jag hoppas att vårt tidigare relativt goda rykte består och att jag klargjort lite. Ni vet att ni alltdi är välkomna till oss på Novation!! :-) | |
| Handlarn?! Köparen?! ;) | |
| Handlaren såklart | |
| Jo, såklart. Bara första inlägget med "Facit" hade kommit när jag postade. Tempot lågt ute i obygden ;) | |
|
Hehe skulle haft en smiley i mitt inlägg så i efterhand att det kunde verka lite "drygt" =) |
|
|
@X6, tack för att du skriver i tråden! Du och flera andra måste ändå se det från en köpares perspektiv. Det är inte lite pengar det handlar om och när man får ett sådant luddigt svar så känner man sig självklart osäker och misstänksam. Det gick faktiskt ett par dagar tills jag kände mig skyldig till att skapa denna tråd för tänk OM det skulle vara så att det var fel på bilen? Jag har sett, läst och hört för mycket om hur folk blivit lurade. Hellre att jag varnar och har fel än att jag skiter i det och någon oskyldig person får gå igenom massa onödig huvudvärk. Det är synd att det kan bli såhär för som jag skrivit så vet jag att Novation har mycket bra rykte. Det var lite det som gjorde mig besviken och ilsken också att bli bemött med det svaret. Din ursäkt godtas, vi är alla människor och gör våra misstag. Jag skulle dock uppskatta om du X6 eller någon annan som känner sig manad att förklara lite bättre varför man inte bara kan säga "Kunden drog sig ur av personliga skäl.". I detta fall så fick jag varken bu eller bä. Det som störde mig. |
|
|
BlackEagle: känns som du kan släppa det nu. Säljaren erkänner att han hade mycket den dagen, många telefonsamtal, stressad eller vad som och att det kom ut fel. Han har också nu redogjort, utan att gå in på detaljer, varför bilen inte såldes. Alla kan ha en dålig dag, hade du ringt upp igen (istället för lagt en massa energi på forumet) så kanske det hade varit löst direkt. Bra agerat av säljaren och novation. |
|
|
Acey, håller inte med dig helt där. Ett bra agerande, i mina ögon, är när sånna här situationer aldrig uppkommer. Det höjs däremot från underkänt till godkänt om man ursäktar sitt beteende och försöker lösa situationen i efterhand. __________ Mvh Grelle |
|
| En duktig säljare är en säljare som tål stress oavsett, klarar man inte av det då är man kanske i fel bransch. Skulle en säljare säga så till mig hade jag kontaktat hans chef på direkten. | |
Jesper von Wowern |
I min ( kanske yrkesskadade jurist-)värld faller hela den här diskussionen, vilken jag ändock följt, på att jag inte har en aning om vad som faktiskt sagts. Det är en väldig skillnad på om tonfall och sammanhang innebar att säljaren (oavsett ordagrann formulering) sa; "Tja... jag är ledsen men eftersom det inte har med bilen att göra så behöver vi nog inte prata om det." eller "Vill Du köpa bilen så fram med kulorna, det finns ingen lag som tvingar mig att berätta något för Dig!" Hursomhelst har ju nu X6 förklarat sin sida av saken och BlackEagle ursäktat honom/henne... så... :) /Jesper von Wowern |
|
TS är en pajas, så ser jag det. |
|
|
Att "X6" jobbar på Novation, det tror jag så mycket jag vill på :-) Men det spelar egentligen ingen roll, budskapet torde vara tydligt vid det här laget. |
|
|
det här är väl ett utmärkt exempel på när någon berättar en historia för någon och sen berättar den i sin tur "samma" historia för nästa... med skillnaden att ett antal punkter ändras i berättelsen och sen fortsätter det hela och till slut har innehållet förändrats radikalt... känns det inte som att ämnet nu kunde bordläggas... /Anders |
|
| Robert L, lätt att kalla folk man inte känner för pajas när man sitter framför en skärm. =) Väx upp! 48 år är du. Pinsamt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.