|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Blocket-annons finns även det! | |
Roffa1 |
Ursäkta, jag såg ej det. Har ingen hört utav sig för att försöka pruta? |
|
Lugnt! Jo de är en del som hört av sig, o nån som varit här, men knappt några bud. |
|
Roffa1 |
Tror du tjänar mer på att sänka priset med 11.000kr och kanske få bilen såld, istället för att senare tvingas byta in den på bilfirma för ca 45.000kr. Försök med 69.500kr |
|
Jag tror tyvärr att Roffa1 har relativt rätt om priset. Fundera ut vad din lägsta prisnivå är och sätt ut den till det priset och var hård på prutandet sen istället om det kommer en spekulant. Personligen gillar jag inte dom röda pilarna på blocket, dom ger dåliga vibbar på nåt sätt så försök undvika en sån om du sänker priset. Egentligen borde inte begagnatmarknaden var "svag för tillfället" utan den här tiden är väl den då det är som roligast att byta bil så jag tror inte att det kommer att bli enklare att sälja en gammal E46 vid nån annan tidpunkt heller. |
|
|
Det verkar ha skett en generell sättning i bilpriserna när det gäller lite äldre modeller med större motor tyvärr. Märkte det när jag hade V70:n ute... Köparna överskattar bensinförbrukningen på 6:or ungefär i samma utsträckning som ägarna underskattar den ;-) och ett bensinpris på styvt 14:- skojjar man inte bort hursomhelst... Bilar med lite mer mil och div. udda specar/färger sågas obarmhärtigt, Roffa1 nämner inbytespris på runt 45", du vill ha ut en bit över 70. Tror tyvärr den kommer gå under 70" om du inte har lite flyt, vilket jag sannerligen unnar dig :-) min affär slutade med att jag bytte min bil privat mot en nyare men "fattigare" modell, det kanske är en variant? |
|
| En vara är aldrig värd mer än vad köparna är villiga att betala. Som exempel sålde jag en motorcykel nyligen. La mig i nederkant av prisbilden på Blocket (sett till modell, mil, utr.) Fick ändå sänka lite till + lite prut innan jag blev av med den. Man ska självklart inte "ge bort" grejerna men vill man verkligen sälja måste man vara realist och sätta priset efter vad köparna är beredda att betala. Jag tror att du får va nöjd om du får 70´. Allt däröver är det bara att gratulera till. | |
|
Vill flika in att 60% av alla som försöker sälja sina bilar på blocket övervärderar sina bilar. Det finns en 5-6 st olika bilar som jag följt på blocket under flera års tid och anser mig ha bra koll på vad dessa ska kosta. Ändå ser man "idioter" som lägger ut sin bil 20-25% för högt. Länk Exempel på en bil som ligger ca 35-40 tusen för högt. |
|
|
Trenden är tydlig. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.