AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.990

Bmw 330 E46 enormt svårsålt?

Sida 1 av 3
Ma
96
Matte_J
Bmw 535dT -09
Har länge försökt sälja min Bmw 330i -01, men har väldiga problem att bli av med den.
Började lite högt i pris men är nu nere på siffror som inte jag tycker är så farliga i alla fall.
Länk

När jag köpte den förra våren var det ett väldigt drag runt Bmw 330 och dom som fanns till salu gick relativt snabbt och för högre priser.

Idag ligger bilarna ute på Blocket hur länge som för som sagt inte helt överdrivna priser.

Så, Vad har hänt på ett år som gör dom så pass svårsålda? Gäller det kanske fler modeller som har blivit svårare?

Vill inte att det ska handla om en värderingstråd utan lite diskussion om intresse runt modellen! (Flytta till värdering om det anses passa bättre där).

Vad tror ni?

MvH Mathias
M Sportpaket I (II kom mars-01) drar ner jämfört med II. Priset känns högt, hade väl varit okej för en maxutrustad med M Sportpaket II och extremt fint skick. Alldeles för få bilder för att kunna få bra betalt.

Antingen lägger du ner ett jättejobb med att utforma annonsen eller så sänker du priset.

Stephan
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Jättefin bil, den bör gå att få iväg. Ta flera, uttömmande bilder! Jag fastnar inte eftersom det inte finns interiörbilder,

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
När man säljer en bil och har bara halv dåliga bilder på bilen är det väl inte så konstigt att intresset ute blir....

Se till att ta ordentliga bilder på en fin plats och lägg till interiör bilder oxå!
Menar inget överdrivet eller photoshoppat alltså :)

Ngt liknande i stil med denna annons typ

Länk

Lycka till!

BMW M-POWER
oftast priset det är fel på när bilen inte blir såld! Eller om man så vill, tålamodet (om du verkligen vill ha det priset och det är motiverat). Snabb koll på blocket gav motsvarande bil med ett pris som börjar på drygt 60', finns flera som verkar väldigt likvärdiga för runt 70'. Då begär du iaf 10' kr mer! Inte helt omöjligt att få ut men, som du märker, iaf svårt. Svårare än så är det nog inte. Vill du ha mer så gäller tålamod och att du kan motivera priset (vilket börjar med en bra annons).
Ma
96
Matte_J
Bmw 535dT -09
Tack, bra svar!

Ligger kanske fortfarande lite högt i pris, men så blir det när man måste ha pengar till ny bil! Men som sagt med tålamod, det har jag haft, men nu börjar det ta slut o då kanske det är priset som gör sitt.

Hade lite fler bilder i min första annons, har blivit lite slö efter den tror jag då intresset ändå inte blev högre. Men När jag hade fler bilder var även priset högre så det tog nog ut varandra. Men lite fler bilder kanske ska fixas ändå!
Zw
110
Zwamp
E30 325 iX -88
Eller så kan du ju ge bort bilen till någon i din klass som bor ute på landet när du blir klar med utbildningen? :)

Just a thought

Live long and prosper
//Zwamp
ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
en kompis köpte en nästan exakt lika dan igår, trodde först det va den när jag läste om den och såg bilderna.

Full stämplad ,samma mil tal, och full stämplad varje år från ditec sen ny.

Han gav 75 000
Ser fin ut och utrustningen verkar helrätt. Men ta lite bättre bilder som sagt.

Jag fick ut drygt 60kkr för min ganska nakna 328 E36 2005 med 16kmil. Jämförslen haltar kanske något men då var den jämngammal med din 330 men hade mindre utrustning. Tycker 70-75 bör vara ett realistiskt slutpris. Lycka till!
Jo
9
Joel56
323iA Coupé -97
Efterfrågan är mindre än utbudet = sjunkande priser. Kapitalismens grundregler gäller även för BMW ; )

ha
395
haknil
330 Xi 02
hej

Tycker det är bedrövligt att en sån dyr fin bil sjunker så mycket.
Vid 10-12 tusen mil brukar det vara dags att byta mycket grejor
på bilen,vilket jag har gjort.Kostar ganska mycket med batteri
stötdämpare,bromsskivor,länkarmar,drivknutsdamasker(4 wd)
mm.mm.Detta måste väl vara ett bra försäljningsargument om
detta är gjort?
Håkan

Ma
96
Matte_J
Bmw 535dT -09
Tagit lite fler bilder nu får slänga upp dom så kanske någon nappar!

Tråkigt dock att man ska behöva "skänka" bort en så pass fin bil ändå precis som "haknil" säger...
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Skänka och skänka, bilen är ju 10 år gammal.
Sålde min E46 -03 förra sommaren, var trögt och verkade vara en del luft i priserna på blocket då, kanske samma idag.
Ma
96
Matte_J
Bmw 535dT -09
Det är sant, 10 år är ganska lång tid.

Verkar inte bättre!
16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Du har väl bilen på Blocket också? Hittar den inte där och det är ett absolut måste om du vill sälja. På powerbörsen säljs i stort sett ingenting. Har inte fått ett samtal på de annonser jag haft där.

-------
//Lövet
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag köpte min bil via powerbörsen ;-)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jag är ute efter en 330 e46 vilket Matte_J vet :)
själva grejen med de hela är att man kollar på -02 med m-paket å de har ju typ gt splitters och annan form under lyset som jag tycker är mycket finare.

finns en uppsjö av bilar idag. har hittat en -01 330 för 99k och en -05 325 för samma pris!? 325 av firma dessutom, dock mer mil.

Länk

Länk

sånt här blir man galen på. vilken är mest värt att köpa? kommer 330:in gå ner 10k snart så tar jag den istället? 325:an är mycket snyggare. men den har gått längre. firma. hmm.. man får garantier där. fortfarande lite dyr. gillar ljus inredning. är de värt? vad får jag tillbaka om 2 år? nä ja väntar ett tag till.. :S

BMW ownz
BM
191
BMW-Björne
F10 530d x-drive -14
lätt hade jag valt 325( en 05 har ju rostgarantin kvar.)
Dom har ju en benägenhet att göra det:::::
/B
För mig skulle facelift-bilen vara det självklara valet. Tyvärr ser det ut som att förarstolen på 325:an är tråkigt söndersliten på skålningen. Det är vanligt att det är så på bilar med den inredningen men så illa brukar det inte se ut. Men man kan ju leta vidare efter en facelift-bil med fräschare inredning...
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag tycker det är roande hur vissa verkar vägra inse att bilar sjunker i värde. Förstår inte att ni inte kan acceptera prisfallet oavsett vad det står på bakluckan.
Ma
96
Matte_J
Bmw 535dT -09
Klart man accepterar ett visst prisfall. Men det finns ju gränser också.
Har väl inget med att göra vad som står på bakluckan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.