|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Sådär, nu har jag fotat lite nytt och lagt in ny annons, vad tror ni om den? Är den bättre eller? Länk Ligger en likadan här på Powerbörsen. |
|
|
Det är inget fel på annonsen. Det jag tror det är fel på är kombon 330 -01, pre-facelift, 15000 mil = 81.000kr. 70' nånstans tror jag det börjar ringa i telefonen. Din bil ser fin och fräsch ut men det är en 11 år gammal bil och faktumet att det finns många risiga 330 där ute drar ner prisbilden generellt oavsett hur fin din är. Tänkbara konkurrenter: Mer mil men facelift och M-Sport II Länk Facelift men ej M-paket, dock mindre mil Länk ------- //Lövet |
|
| Varför döljer du regnumret? | |
|
Mkr bättre annons nu helt klart men jag hade gjort 2 saker annorlunda om jag hade vart i din sits. 1) Skulle ej dölja reg nr 2) Göra rent motorutrymmet vilket ger en fräschare känsla på bilen BMW M-POWER |
|
|
Eller skippa bilden på motorn... ___ //Ulf |
|
|
Programmer: En bild på motorutrymmet avslöjar ganska mkt om bilens övriga skötsel oxå varför skippa? :) BMW M-POWER |
|
| Håller med föregående talare. Att dölja reg-numret sänder fel signaler. Trots att bilen verkar jättefin och säljaren seriös, kan man inte undvika att bli misstänksam. Så tänker i alla fall jag. Har du inget att dölja skulle jag rekommenderar att du delar med dig av plåten till allmänheten! | |
| GINO: Tror nog snarare att Programmer menade på att motorutrymmet kunde behöva lite puts ;) ! | |
|
:) BMW M-POWER |
|
|
Gillar inte alls annonsen. 330iM eller 330i M-Sport i rubrik. Utrustningen uppradad, helst efter utrustningskod. "rätt utrustning" låter konsigt, har den taklucka? En entusiastbil skall ha taklucka. 79tkr låter bättre än 81tkr. Ska man få mycket måste allt vara rätt. Stephan |
|
Roffa1 |
Tror det svala intresset beror på att priset är för högt satt, dessutom är det för tillfället riktigt kärvt på försäljningsmarknaden, verkar som om folk håller mkt hårt i penningpungen. Kanske p.g.a att det stundar semestertider inom kort. Sänk priset och erbjud inbyte...så kanske det löser sig. Eller så byter du in bilen och slipper allt strul. |
|
GINO: håller med dig och därför är det väl ingen bra idé att lägga ut en bild på ett smutsigt motorutymme. Med en annons så vill man ju skapa ett intresse för bilen... ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Taget ;) BMW M-POWER |
|
|
Jag tycker annonsen ser okej ut. Men som sagt tvätta motorn, och ta en ny bild efteråt, den ser lite väl dammig ut. |
|
| matte_j va har du i den hållet på vänster sida , och va är det för slangar vid coupefilter? | |
|
Förmodligen är det priset i kombination med en svag beg-marknad för tillfället... Annonsen uppdaterad utan motorbild då jag inte hunnit tvätta rent den. La till bilder med regnr också, vet egentligen inte varför jag censurerat det, brukar göra det av nån anledning. Uppe till vänster i motorrummet är bensinvärmaren. |
|
| ok | |
Roffa1 |
Ändra förslagsvis priset till 69.500:- så bör det nog dyka en eller annan spekulant. |
| Inte så sugen att sänka priset med 11 000:-.... | |
Roffa1 |
Om du istället lägger upp annonsen hos Blocket så får du nog betydligt fler intressenter. Att försöka sälja något via Powerbörsen är nästintill klippt omöjligt, hade mina nya 18" hjul ute i 2-3 månader och fick bara en massa konstiga idiot-mail. Sedan annonserade jag ut dem via Blocket och då vart de sålda under de första 10 min annonsen låg ute. (hade lätt kunnat sälja 20 omgångar) Du tjänar likaså på att sätta ut "rätt pris" med en gång istället för att hålla på och sänka vartefter köparna tryter. (en annons blir väldigt snabbt kall.) Jag skulle även rekommendera dig att ta nya spännande bilder på bilen, ligg t,ex ned på backen när du fotar och så tvätta/vaxa bilen innan, lite däckglans brukar ej heller skada;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.