|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
och det visdade sig att min plånbok hade rätt =( ställer upp detta i punktlista tror jag: * vanos är helt fel, värdena ligger kors o tvärs.. måste bytas * dåliga värden på cyl 3,4,5 detta avancerade sedan in i ett komptest vilket gav att cyl 5 inte alls ville vara med å leka, tror han pratade på att jag ska ha 11bar men där fanns bara 8 jag är nu ingen mekaniker och kan således inte hänga med hundra i snacket men tror det pratades på en hel drös trasiga ventiler och antagligen kolvringar på 5:an + toppackningen.. vart något annat också men minns inte vad det hette. + att det kan vara mera saker som dom tyvärr inte kunde se utan att klyva motorn. så vi snackade lite sinsemellan och kom fram till att detta skulle bli dyra slantar, så det slutade med att det blev en ny drifttestad spis med 11.000 mil på mätarn. teorin om vad detta beror på är tung gasfot och dåligt justerade ventiler. detta var min tisdag, får jag föreslå ett komptest? :) |
|
|
den extremt lynniga gången på motorn har nog inte haft så fruktansvärt mycket med vanosen att göra utan mer pga ett mindre motorhaveri skulle jag tro. men det får vi aldrig reda på eftersom jag inte vågar behålla den motorn, någon innan mig har nog plågat grejjerna rejält alltså. |
|
|
Hej. Fy fan va tråkigt. Låter som du fått i en lägre växel än vad man bör ha. Känns som höga varv orsakar såpass mycket skit. Har du inte gjort ventil justering på den nån gång? Ja skit samma. Nu har du iallafall köpt ny motor. Då ska den nog gå bättre :0) Lycka till. Mvh: Fredrik |
|
|
jo vem vet vad eller vem som har orsakat detta men inte är det då jag, köpte ju bilen förra året och jag har inte kört speciellt hårt med den, det plingade ju till på displayen att det var dax för inspektion1 så jag gjorde ju den. den är ju servad enligt boken o så där, men kan man verkligen vara så säker? kollade pappren o vart G:A bil motor som gjorde inspektion2 på den sist vid 10000mil och det ser ju ut o vara en seriös firma faktiskt iaf. kan ju vara massa faktorer som har spelat in, kanske gått torr på olja vid något tillfälle med tanke på att den läckte e granna från den där tryckkontakten? är inte detta lite av charmen med att köpa en begagnad bil? =) |
|
|
Hej. Får man fråga vad den har gått. Motorn alltså som är ras. /Fredrik |
|
|
16000 mil hade den gått, är ju en cabbe lixom :) Pratade me verkstan nu, dom har precis byggt klart motorn och ska börja lirka i den Förväntningarna är höga :) |
|
|
tjenna. nu är det kul att vara bmw ägare fick tillbaka bilen idag och har varit ute o kört hela dagen lång går som ett spjut gör den. tyvärr så dök det upp en felkod på lambda bank#2 dom hann inte fixa detta för mig då den inte dök upp direkt utan på sista provkörningen innan dom lämnade över till mig. dom hade tydligen prövat att nolla den men dyker upp igen efter en stund får ta och byta denna på egen hand, vilken av lambdorna sitter på bank2 ? den går fin fint på tomgång nu, kan dyka upp någon sporadisk avgaspuff ibland men det är allt, och den levererar som den skall så jag e supernöjd :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.