|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
och det visdade sig att min plånbok hade rätt =( ställer upp detta i punktlista tror jag: * vanos är helt fel, värdena ligger kors o tvärs.. måste bytas * dåliga värden på cyl 3,4,5 detta avancerade sedan in i ett komptest vilket gav att cyl 5 inte alls ville vara med å leka, tror han pratade på att jag ska ha 11bar men där fanns bara 8 jag är nu ingen mekaniker och kan således inte hänga med hundra i snacket men tror det pratades på en hel drös trasiga ventiler och antagligen kolvringar på 5:an + toppackningen.. vart något annat också men minns inte vad det hette. + att det kan vara mera saker som dom tyvärr inte kunde se utan att klyva motorn. så vi snackade lite sinsemellan och kom fram till att detta skulle bli dyra slantar, så det slutade med att det blev en ny drifttestad spis med 11.000 mil på mätarn. teorin om vad detta beror på är tung gasfot och dåligt justerade ventiler. detta var min tisdag, får jag föreslå ett komptest? :) |
|
|
den extremt lynniga gången på motorn har nog inte haft så fruktansvärt mycket med vanosen att göra utan mer pga ett mindre motorhaveri skulle jag tro. men det får vi aldrig reda på eftersom jag inte vågar behålla den motorn, någon innan mig har nog plågat grejjerna rejält alltså. |
|
|
Hej. Fy fan va tråkigt. Låter som du fått i en lägre växel än vad man bör ha. Känns som höga varv orsakar såpass mycket skit. Har du inte gjort ventil justering på den nån gång? Ja skit samma. Nu har du iallafall köpt ny motor. Då ska den nog gå bättre :0) Lycka till. Mvh: Fredrik |
|
|