|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| På min 540 -94 har jag haft liknande tomgångsproblem. Dessutom började automaten växla ryckigt. Ett byte av ventilkåpspackningarna löste båda problemen! Dom få vakuumslangarna som finns, bör man nog också byta med jämna mellanrum. | |
|
Drar upp en gammal tråd. Har liknande problem på min 523i 97 Den varvar ca 300-500 rpm extra när jag kopplar för att växla upp sen sjunker den mot tomgång men kanske något för sakta. Skillnaden mot de tidigare fallen i tråden är att detta främst sker på från tomgång upp till ca 3000 rpm varvar jag över detta så ökar inte varven anmärkningsvärt när jag kopplar. Är motorn kall så är den extremt seg på att varva ner ca 5-10 sekunder från 3000 rpm till <1000. Den går även ojämnt runt 1000-1500 rpm. Den höll på som beskrivet ovan några dagar för att sedan börja gå bra igen ca en vecka. Nu på slutet har den dock gått dåligt konstant ett bra tag. Testade rengöra tomgångsventilen men utan resultat. Bytte även Gasspjällslägesgivaren men även detta utan resultat. Har testat en annan LMM men även det utan resultat. Verkar inte heller dra någon tjuvluft. Ska sägas att ekonomimätaren började leva sitt eget liv i samband med de andra problemen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.