|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Andreas523, jag har just konstaterat en sak... Kosta på en e39a 96-00 är att kasta bort pengarna... Gör man det ändå och har en bil i mycket bra skick så är det bara så, att man kan inte förvänta sig att få tillbaka pengarna och jag tycker man ska hålla i den bilen och vara rädd om den... Bara då har man nån glädje av pengarna. Som nån sa tidigare, folk skiter i hur jävliga bilarna ser ut, bara dom är billiga... Men din bil du pratar om, är ju i toppskick! Den är inte bara rostfri som mycket handlar om. Jag har sagt det nu 100 ggr. Det går inte att hitta en e39 som är rostfri, oavsett resten av skicket på bilen, för en normal peng. Hittar man väl en e39 som har väldigt lite rost, då är den skitskabbig i övrigt men priser följer inte övriga skicket. Prisbilden på e39 är totalt skev. Det skiljer för lite mellan en toppbil och en skrothög. Folkets fel enligt mig, för att dom köper skrotbilarna för dom pengarna. Det håller uppe priserna på rishögarna. Ta en MB w210. Där skiljer det jäääävligt mycket mellan pärlor och skräp... |
|
|
Inte för att min bil är i ett sagolikt rostfritt skick exteriört men så mycket tid och pengar jag har lagt ner på den är det nästan löjligt vilka skitsummor som erbjuds. Jag kör hellre min bil tills allt rasar (även om det förmodligen kommer dröja minst 20 000 mil till) än ens försöker lägga ut den på blocket för att bli förlöjligad över vilket drömpris jag begär för den. Anpassar sig inte marknaden för min bil så anpassar jag mig inför den och behåller min tills skrotbils-döden skiljer oss åt. Fast den filosofin hindrar mig ändå inte från att underhålla och vårda. skulle olyckan vara framme och försäkringsbolaget vara framme med ett av marknadens skambud så får jag lov att dra fram min tegelsten av vårdande, underhållande kvitton. Kom gärna med ett bud på min bil om du vill bli skrattad åt ;) |
|
| Går det att haka av gummilisterna under dörrarna utan att ha sönder något? | |
| Andreas523: Jag tror också du får ut 35k om den är i det skick du påstår och du inte har bråttom att säja bilen... Det jag menar på är då att riktiga jävla skrothögar ligger på 25000:- Känns det då bra att sälja en pärla för 35000:- ?? Det är ju i stort sett ingen skillnad mellan asen och pärlorna... Varför?? Jo för att folk hellre köper ett jävla as som är 10000:- billigare fast absolut inget funkar på bilen... Därför har e39 en så skev prisbild på liken. Folk köper dom... | |
| @GINO: 100% Rostfri !! Vad mer begär Du ;) | |
|
Alex84: Dem här 100% rostfri annonserna där bilen på bilden ser ut som ett vrak mår man bara illa av :) Man borde ha köpt en E39:a ny och vårdat den ömt så skulle man slippa dessa bekymmer :) BMW M-POWER |
|
| GINO, eller så ser man till att åtgärda så fort det börjar komma rost... Det är inte så jävla dyrt att lacka om en dörr under listen... Men nä, varför göra det på en e39 när man får ut lika mycket pengar om den är rostig. Måste ju vara så folk tänker... | |
| Johan_e39: Om merparten värderar skillnad i skick mindre än ett fåtal entusiaster, är det då merparten som är skyldig till en "skev prisbild"? Se det från den ljusa sidan då som köpare. Du behöver inte betala särskilt mycket extra för en fin bil ;) | |
|
Johan-e39: Precis så hade jag tänkt om jag hade haft några som helst planer på att sälja någon gång. Varför ska man lägga en massa pengar på en bil som man får struntsummor för när man säljer som nästkommande ägare bara kommer köra tills dörrarna är som kex och oljan kan misstas för deg. Jag misstänker att priserna är så låga nu så de enda som underhåller sina bilar är de som vill behålla dem. |
|
|
Absolut,Du fattade vinken ;) Skulle definitivt köpa en E39 -98,-00 för 40' om den varit älskad av sin ägare !! Så otroligt mycket bil för pengarna ! Som jag skrivit i andra trådar tidigare ang beg-bilar så är det skötseln på bilen jag kikar på i första hand,dvs om den vårdats ömt så är i stort köpet klart. Senaste tillskottet i familjen ( Volvo V70 T5 -01 ) hade rullat +25' när jag köpte den,men den hade vårdats av sin ägare under hela sin tid och servats enl schema. Inget chippat inget sönderkört och att det fanns någon enstaka liten buckla på ena dörren samt kofångare bak är små-detajler i sammanhanget. Ägaren visade detta omg och förbannade de som orsakat detta på parkeringen nåt år tidigare. Ej maskintvättad = inga smårepor i lacken. 60' gav jag,för vissa ett överpris,men jag kikade tidigare på ett "välskött" ex som rullat 16' samt -02 som denne begärde 63' för och skicket på detta objekt var i klassen 35-40' max enl mej själv !! Min slutsats är att jag betalar vad jag får för pengarna och inte vilken årsmodell eller miltal det handlar om !! Tror Vi flesta av oss är överrens om detta här i Tråden. Men vi som är intresserade utav bilar och figurera på bil-forum av detta slag är entusiaster och de som inte är det ....tja vi vet hur det är oxå ;) |
|
|
OT-varning! :) marin849: Med ditt profilnamn i åtanke skulle jag nog likna listklipsen vid den typ av beslag som brukar sitta på fördäcket på HT-båtar som man lindar förtöjningslinan runt. Fast i miniatyr då, t-formad sak. Där är gummit direkt påhakat i sina runda hål. Man får alltså töja ut listen så hålet blir ovalt och haka av en ände på t-clipset åt gången. |
|
|
Johan_e39: Det stämmer nog det du säger men jag kan ändå inte fatta eller förstå människor som har köpt sina E39:or nya och haft dem i många år samtidigt som dem ser på medans bilen kexas sönder i smulor utan att åtgärda detta. Jag begriper mig inte på folk som har sådan tankesätt men det är jag det eftersom jag ser bilen mer än som ett transportmedel.... BMW M-POWER |
|
|
anders-72: Bilen är en 98a. Länk Känner till fler som är liknande skick och man hittar dem inte bland Blockets 5-billigaste. |
|
| En bil i sånt skick ska självklart inte heller ligga bland blockets 5 billigaste... Däremot så går det inte att få ut särskilt många tusenlappar mer, än för ett as som det ser ut idag med prisbilden på e39. Tråkigt tycker jag, för det resulterar ju i att folk inte vårdar sina e39or för det är bortkastade pengar, så länge man inte tänkt ha kvar bilen i bra många år. Jag har haft min nu i 3½ år och försöker fixa allt som dyker upp, allt eftersom. Även förebyggande. Har väl lagt ut ca 10k på bilen bara i år utan planer på att sälja, men nu har jag fått behov av annan typ av bil och måste sälja. Bara att bita i det sura äpplet... | |
|
Svar till Johan_E39: Jo precis, det är klart man inte får tillbaka pengarna, på två år totalt om vi går ett år tillbaka till så är den samlade räkningen med inköpet över 70 Tkr, så en försäljning för 35.000 är ju inte att få tillbaka pengarna precis. Jag har haft en milkostnad över 50 kr milen =). Däremot anser jag det rimligt att den som letar efter ett bra ex lägger 10-15.000 mer än för en komplett rishög. Allt annat är att lura sig själv, för det kostar mer, mycket mer, att fixa rishögen + tiden och besväret. jag fixade min bil med motiveringen att frugan skulle ha den 10-20.000 mil framöver, dessvärre hamnade jag i samma läge som du, att tjänstebil gjorde att den blev över. Jag kan inte ha 4 bilar som läget ser ut nu... Men den som lever får se, när den är besiktiga med blankt fint papper så får vi feedback på vad jag fick ut =) Mvh andreas |
|
| Johan_e39: Kan inte du posta lite bilder på din bil då? | |
| Dr.Pepper: Vad har det med diskussionen att göra? | |
| Jag har en 528i-99 som faktiskt är helt rostfri.Svensksåld,körts under somrarna,har nu gått ca 4300 mil.Skicket är därefter.Så dessa bilar finns. | |
| Visste det ;) | |
| Möjligt att man inte skulle hitta någon synlig rost på en sådan, även om man skärskådade den. Men dock till en värdeminskning på mellan 60-70:-/mil totalt :0! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.