AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.887

e39, skrotbil eller skrotägare?

Sida 2 av 6
Sc
47
Schaffhausen
F11 530i Touring -13
E61 523i Touring LCI -07
Kommer in något sent i tråden men håller med Zed82: E39 är en härlig bil och jag har lagt åtskilliga slantar på att hålla den i skick (den är dock inte rostfri) och njuter hellre av att köra den ibland och att låna ut den till släkt och vänner än att sälja den för 20000.

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Johan_e39:

Eftersom jag också letar efter den rostfria E39:an som nästan bör förknippas med Jesus "Där alla har hört talas om den men ingen vet om den finns" så förstår jag ditt tanke sätt och håller med dig i dina resonemang.

BMW M-POWER
Det finns mycket bra objekt där ute,enda problemet är att man får betala därefter !!

Å andra sidan,att betala 50' för ett fint objekt är inga pengar om man jämnför vad man förlorar de första åren på en ny bil ;)
GI
2.196
GINO
Alex84:

Show me, jag betalar bra jag svär :)

BMW M-POWER
Här snackar vi rostfritt grabbar hehe ;) ;)

Länk

Köp denna och ni blir garanterat rostfriast i europa :) :)

Mvh,
GI
2.196
GINO
Haha den var bra!

BMW M-POWER
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
€ 19000 var ju prisvärt. Eller inte.

-------
//Lövet
Ch
60
ChrisG
325 1992
Min 540 IA 97 är rostfri,tidigare ägaren hade bilen avställd på vintern vilket
kan vara en förklaring

Länk
Jag har svårt att förstå mig på pedanteriet kring rost på gamla bilar. Bilar rostar det är ett faktum, och ju äldre en bil är desto större risk att det finns rost.

Vad spelar det för roll om det är lite rost på dörrarnas nederkanter och ev lite på bakluckan? Om man inte klarar av att äga en bil med lite ytrost så får man vara utan.

Vill du ha en rostfri bil köp en bil med plastkaross eller i aluminium.
Andreas: släng upp en prisvärd rostfri e39 länk ;)

mvh!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns fina E39or under €19000. Själv sålde jag en för 109k för 2 år sedan som var i riktigt fint skick. Dock ej nyskick som bilen i länken. Men jag tycker ändå att prisskillnaden är närmast extrem.

-------
//Lövet
Äh, den där 530:n för 19000 är säkert skruvad. Inte en chans att den har rullat 3200 mil på 8 år. Säkert uppspacklad och skojad med också. ;)

Jag sålde en kanonfin 528iA -99 med massa utrustning för 46.000 i november 2010. Det var i stort sett noll intresse. Det verkar som att alla som är ute efter en E39 vill ha vad skrot som helst bara det är billigt. Man är absolut inte beredd att betala för bättre skick, allt ska kosta samma oavsett skick.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Beror väl på milen också Zed82, vad hade din gått ?
@GINO: Länk

Bara att handla ;)
captain: Den hade gått 18600 dokumenterade mil.
GI
2.196
GINO
Alex84:

Den bilen skulle jag köpa enbart för att piska på vintern :)

BMW M-POWER
//
300
///535power
320d EDE -11
Jag har en E39 523iA individual gått 218 så ljuger jag inte mycket bra maskinellt men lacken är sliten. som jag går i tankar på att sälja då det är dags för E60
An
111
Andreas523
BMW 523i Touring -97
BMW Z3M Roadster Hamann Ed. -97
Hej Johan-e39,

Jag tror som föregående talare att problemet ligger i att en person som pendantskött sin fullutrustade bil (även om det är en 97:a med 25000 mil) inte är beredd att sälja den för samma pengar som en som bara låtit den gå och rosta sönder...

Jag har en e39 (automat, 97, 26000 mil) som skall säljas inom kort, har precis den här problematiken. Jag har lagt ner 40.000 på ett år på att renovera den, det är exklusive inköpet för två år sedan. Min bil är fullutrustad, nyservad AC, skinnsäten, DVD, navipaket, farthållare, backsensorer, ny motor / kupevärmare med garanti, m.m. m.m. Plus att den är helt oskadad och helt rostfri, lacken går att spegla sig i. Nya däck, sommar + vinter.

Varför skulle jag sälja den för under 35.000? Och om någon inte tycker att den är värd det, så skulle jag rekommendera dem att köpa rishögen för 20.000, som förmodligen kostar 40.000 att få i det skicket du söker. Bara en AC renovering t.ex. kondensatorn går på över 7000, EWS som jag bytt, 4500 (endast material), motorvärmare 5000 etc. Finns det grejer att fixa på en e39 blir det lätt dyrt. Smartare att betala lite mer och få en 100% fixad tycker jag i a f.

Jag är övertygad om att jag får ut 35.000 för mitt ex, bara delarna är värda mer =)

Mvh
andreas
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Den som påstår sig ha en rostfri E39:a tycker jag ska lägga upp lite bilder annat än framifrån, från sidan och bakifrån. En bild på vardera sidas kittförsegling i motorhuvens framkant. Ett som visar tankholkens botten. Ett med förardörrens nederkant med gummilisten avhakad. Helst vid dräneringshålet.
Sedan att en bil går att sälja för något mer än den är påkostad det senaste året är ingen lag. Det är helt enkelt upprustningar för egen del, som tyvärr inte går att ta betalt för. Det man betalar för är det man själv kört sönder / slitit ut.
//
300
///535power
320d EDE -11
anders-72 bra sagt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.