|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Måste tyvärr varna för ännu en skruvad BMW på blocket... Höll på att köpa denna 530d. Länk Den ser riktigt fin ut, men när jag ringde till BMW i Sverige och bad dem ge mig lite feedback visade det sig att sista registrerade mätarställning i Tyskland var 14 600 mil.... alltså backad minst 7 000 mil. Jag vet inte om det är säljaren som skruvat eller ägaren före har skruvat... men det spelar ju i princip ingen roll, bilen är skruvad! Trist/sorgligt och nu är jag jävligt förbannad för att jag måste leta ny bil... IGEN!!! | |
| Mycket ovanligt att en diesel från -08 har rullat så lite. Särskilt i Tyskland. All anledning att kolla upphistoriken på lågmilare. | |
| En ägare i Sverige. Googlar man på telefonnumret i annonsen går det till Excellent Cars som figurerat en del här på AP tidigare. | |
|
Det var fan droppen!! Nu blir det antingen svenk såld eller att importera fanskapet själv. |
|
|
Hittade en tråd om det: Länk Kopplingar till Linus Bil tydligen... |
|
| Det går knappt att få en 08'a med M-paket, Logic 7, Panorama samt NAVI Pro med 7,5k mil i Tyskland till 319.000 SEK. | |
|
Excellent Cars är som jag förstår det gamla Intersprint som mer eller mindre levde på att kränga över 5-serie dieslar med kreativ mätarställning. ------- //Lövet |
|
|
Bra att du kollar Svenrik! Har du också tipsat Blocket? ---- BMW CS #6212 |
|
| Reg nummer? | |
|
Surprise att annonsen tagits bort... Den dyker nog upp inom kort med dolt reg nummer. Här är info från transportstyrelsen: Registreringsnummer: CPJ309 Fabrikat: BMW 530D 560L Färg: MBLÅ Fordonsslag: PB Fordonsår: 2007 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: WBAPX710X0B615061 Typgodkännandenummer: e1*2001/116*0230*09 Typgodkännandedatum: 2007-01-31 Senaste EU-regbevis del 1: 2010-12-30 Senaste EU-regbevis del 2: 2010-12-30 Handelsbeteckning: 5ER REIHE Upplysningar: Kredit Fordonsstatus: I trafik (2010-12-30) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2010-12-30 I trafik första gången i utlandet: 2007-09-28 Senast godkända besiktning: 2011-01-25 Vägmätarställning, km: 76987 |
|
|
Favorit i repris är ute igen: Länk |
|
|
woohoo... Jävla idiot! Om man säljer en skruvad bil, är det då lag på att man måste informera köparen? |
|
|
Ljusgrå Z4??? Och är bilen utrustad med 3 dragkrokar??? |
|
|
Jag noterar att det står Linus Bil AB på främre regskylten. Alltid ett tecken på en ärlig bil :P ------- //Lövet |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
svenrik : Det är full lagligt att ändra på mätarställningen. Däremot får du inte sälja bilen utan att uppge detta, det vill säga du får inte uppge felaktiga uppgifter när du säljer bilen. |
|
Han försökte blåsa mig i våras. Denna bilen var droppen som fick mig att åka till Tyskland. Trött på fifflade bilar! |
|
|
Ute igen! Länk |
|
|
Bra Lloydan - på dem igen! ---- BMW CS #6212 |
|
| Leaving Home lights? | |
|
Länk Zzzzzzz.... |
|
|
När jag tittar hur sliten den där komfortstolen är, och sedan jämför med hur min ser ut som har gått 16k" så skulle det inte förvåna mig om den i verkligheten gått över 20' mil. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.