|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk verkar vara bra pris också. Intressant höra om någon handlat sin uppgradering från dem. //Z3kent | |
| Skulle också behöva uppgradera sett att ca priset på ebay är betydligt högre än firman du hittat.. Länk | |
| Jag köpte den, de sa att det fungerar 100% på min bil (Z4 coupe 3.0si 2007). Struntar i om rösten är på Engelska men jag vill ha fartkamerorna och nyare vägar. //Z3kent | |
|
Jag väntar på resultatet! |
|
|
Testade de nya kartorna 2011 , men mycket av de senaste årens nybyggen finns inte med runt där jag bor. Borde följa med någon form av delta logg så man ser om ens närområde verkligen är uppdaterat innan man köper... :/ |
|
|
Skivorna är ju säkert kopior på de som BMW säljer och innehållet kommer i så fall från Navteq som är en av de stora leverantörerna av navigationskartor så om vissa områden är sämre uppdaterade så är de inget som är unikt för de skivor som ovanstående säljer. Det tar ett tag för vissa nybyggen att dyka upp sen är det ju så att 2011-kartorna släpptes i höstas och kartmatriallet färdigställdes säkert flera månader innan dess. På min Skandinavien 2011 så är de senset filerna från mars 2010...och när senaste datainsamlingen skedde är ju svårt att veta men det är kanske i slutet på 2009... ___ //Ulf |
|
|
Priset verkar vara bättre än att köpa över disk hos BMW. Men i vanlig ordning är E65 styvmoderligt behandlad, dvs kameror visas inte i navigatorn. Det verkar som om 7ser förare inte ska behöva tänka på bli fotograferade, vad det nu beror på(?). Så det blir en ful Bobrik för min del. Samt en kart uppdatering. |
|
|
Letade lite på nätet efter dem och hittade det här: Länk Kortfattat handlar det om dåliga pirat kopior och vad jag kan se avråder folk från att köpa från dem bmwnavi.eu är samma som bmwnav.net |
|
| Man skulle kunna tänka sig att det går alldeles utmärkt att ladda ner dessa kartor via till exempel piratbukten, för att sen bränna dom på Verbatim DVD+R på låg hastighet och få detta att funka... Men vad vet jag? ;) | |
| Det mailsvaret som killen på forumet fick var inte att leka med, hysteriskt kul. Kanske synd att det inte funkar bättre dock. Vad tycker du om kartorna annars Z3kent? | |
| Hej! Jag har inte fått dem ännu. Hör av mig när jag vet mera. //Z3kent | |
|
Hur är det med NAVTEQ kartorna, betydligt billigare än att köpa från BMW men ändå säkert original. Länk |
|
|
En anledning till att kameror inte visas i originalnavins kartor kan vara att detta är otillåtet i vissa länder. Även egna POI som visar t.ex platser med kameror (även om de kallas nåt annat) och med nåt käckt larm i högtalaren får sheriffen i t.ex Schweiz att se rött vid en kontroll. FP |
|
|
Att köra med Navteqs kartor bör inte vara några problem, det är ju samma som BMW sätter sitt namn på. ___ //Ulf |
|
| Jag fick min uppgradering idag. Med 2st CD att installera. Jag fått in 3D mode och Speedcamera alert. Ja bor på landet så även min gård finns med i kartan gator mm på Svenska. Har dock inte kolla fartkamerorna ännu gör jag imorgon. Att sen rösten är på Engelska kan jag leva med. Eller vet någon hur man enkelt kan ändra den till Svenska? Just nu väldigt positiv hör av mig imorgon när ja kollat det sista. | |
| Det fungerar helt perfekt! Röst på Svenska hade då varit ännu bättre.Lägger in en tråd om någon har tips enkelt få rösten till Svenska. //Z3kent | |
| Har nu kört Malaga ToR med de nya 2011 skivorna som jag köpt hos BMW funderar allvarligt på att lämna tillbaka och kräva min 2008 skiva tillbaka ..det har vart hur mycket fel som helst och den hittar inte heller hem till mig ..och i Tyskland så ville den på en sträcka bara svänga av på 6 avfarter...i Frankfurt så ville den till Munchen iställer för till Hannover som jag skulle till..och en hel del fel i både Spanien och Frankrike och då särskilt runt Lyon. | |
|
Varför behöver du kräva din 2008 tillbaka? Fick du inte behålla den och kan byta själv? Jag har inte 2011 än utan kör på 2010 och den har fungerat utmärkt så här långt. Körde igår från Skåne via Öresundsbron till norr om Köpenhamn och det var första gången en BMW-navi valde att guida genom stan istället för runt om stan och då vägen genom stan är rejält mycket kortare och oftast snabbare så brukar jag alltid välja den vägen ändå. Har tidigare enbart kört samma sträcka med olika naviskivor till E39 så jag vet inte om ruttvalet berodde på navigatorn eller kartinnehållet. ___ //Ulf |
|
|
Det var ingen liten resa gto80! Jag har ingen erfarenhet av 2011 skivorna ännu, men ska använda mig av dessa på väg till södra Frankrike om ett par veckor. Programmer: Igenom Köpenhamn kan vara snabbare med alla vägarbeten det är runt stan just nu. Dessutom är resan 2,5 mil kortare om du ska norr om Köpenhamn. |
|
| Vill man behålla sin gamla skiva så betingar uppdateringen det dubbla priset | |
|
Har fått nya skivor nu och det funkar så det var något fel på de skivor jag fick.. Sim: Hur långt ner i Frankrike ska du |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.