|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Sugen på att sänka min nyinköpta E70. Fjädern på vänster sida är redan defekt, så då går jag direkt på nya lite lägre fjädrar. Frågan är hur mycket bör jag sänka? Hur går det med luftfjädringen bak? Justerar din sig direkt själv, eller måste jag tvinga ned den på nåt vis? Det är ju automatisk justering bak.. Mvh Hosse | |
|
Ingen som har gjort detta? Ser flera bilar på vägarna som gjort detta, men har inte hittat nån verkstad som genomfört det.. Mvh Hosse |
|
|
Tror att bmw kan ändra nivån bak. Har för mig att jag läst om det här. Sök lite här eller ring bmw. Inget bra svar, men ett svar. /G |
|
|
Man byter bara till ett par kortare pinnar i bak så lurar man ner den. jag gjorde detta på min gamla E53. fick med pinnarna när jag köpte kittet med framfjädrarna.. borde vara lika på E70 tycker jag |
|
|
Benzan: Ahh, givetvis! Den pinnen har jag faktistkt sett. Hur mycket bör man sänka när den redan har sportpaket? Nån som har några erfarenheter? Mvh Hosse |
|
|
Jag sänkte min E53 4cm, såg grymt bra ut med 22orna på .. men när man slängde på vintersulorna 19" orginalare + sänkningen var ingen höjdare, bilen såg grymt liten ut :) |
|
|
Det enda förnuftiga kittet jag hittar är AC Schnitzer fjädrar. Dom sänker 25-30 mm. Är detta ens synligt på en så stor bil med sportpaket? Jag har 22" sommar och vinter, så det ska gå bra Benzan:-) Mvh Hosse |
|
|
22" vinter ..... Najs :) på min gamla så skulle jag tro att den verkliga sänkningen vart 3cm, det baserar jag på att dom gamla fjädrarna hade hängt med ett tag . Så den var säkert redan ihop sjunken 1cm på dom gammla |
|
|
Då är AC Schnitzer beställt! Kommer om en vecka. Då kommer M Ratter, M Sport paketet, Sidestepsen också så då blir det en ny bil igen:-) Skulle helst haft 40 mm, men 25-30 får räcka. 50 mm så allt för lågt ut såg jag. Benzan; Jepp, och fetast av allt är att det är 22" vinterdäck med dubb:-) Visste inte att det fanns.. Mvh Hosse |
|
|
grymt .. vad ingår i M-sport paketet ? |
|
| Har en X5M ratt över, komplett med paddlar men utan airbag... (Det som skiljer den mot en vanlig X5 M-sport ratt är att sömmarna är i M-färgerna och att den har M-knapp.) | |
|
Hosse: Du vet väl att M-sport och side steps inte går att montera tillsammans. Benzan: Kjolpaket, skärmbreddare, stötfångare fram+bak, fönsterlister, instegslister, ratt, fotstöd, panellister, svart innertak och svarta detaljer. |
|
|
Robert: är du säker på det? Jag har skärmbreddare idag och dom passar mot sidestepsen. Tänkte behålla dom och bara byta fronten och baken till M Sport. I värsta fall får jag modda lite själv innan jag skickar den till lackering. Alltså dette är inte ett komplett M sport paket inne och ute. Bara godbitarna:-) Ang ratten så har jag redan en på väg. Med paddlar, uppvärmning och allt. Hoppas att den passar:-) Mvh Hosse |
|
|
Det är kjolarna på M-sport sidestepsen inte passar emot. Skärmbreddarna är också annorlunda på M-sport vs sport paketets. Är helt säker på att sidesteps inte funkar mot M-kjolarna, finns trådar på Xbimmer som visar att det går men då får man kapa rätt friskt. Sök på running boards, M-sport. Vet inte om det funkar med front och bak om du inte har skärmbreddarna också. Jag skulle nog ha valt Performance paketet i stället. M-sport och ett inte komplett sådant känns lite B. |
|
|
Har sett den tråden på xbimmers. Där är en kille som ordnat de ja. Lita kaping och plasting kan jag leva med:-) Sidesteps på nu iallafall! Sköt, snyggt men klumpigt at gå in och ut. Mvh Hosse |
|
|
Hosse du måste hålla oss uppdaterade med lite bilder. före och efter bilder är alltid kul. /Benny |
|
|
Jepp. Har en del bilder. Tips på ett snabbt å bra ställe att lasta upp bilder med kommentar på? Helst nåt som taklar Iphone IPad? Mvh Hosse |
|
| Lägga upp bilen på garaget.org kanske ? | |
|
Nackdelen med att bara byta "pinnarna" för att sänka baken är att man får helt fel ljusinställning eftersom bilen tror att den är normalhög bak och sänkt fram. Detta rätta sättet är att be BMW sänka den genom datorn. Diesel-räsern /Rickard |
|
| Kan det verkligen stämma. jag besiktigade min bil 2 gånger undertiden jag hade det så och det var inget fel på den ljusbilden. | |
|
Kan det vara så at E53 behöver nya pinnar och e70 görs via data? Mvh Hosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.