|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Tack jag misstänker att stolarna kan bli en semesterdags tidsfördrivande.. Ang ljuddämparn kan man laga från mellendämparn till slutburken el är det nytt som gäller? ( el bättre begagnat...?) mån s vet annars vad ett sportsystem kostar? |
|
|
Hej Lite intressant att det bara kommer upp vilka elektroniska resp mekaniska problem bilarna har. Är det ingen som studerar så som rost, bucklor, inredning mm vilket är minst lika kostsamt att åtgärda, tex hur många som letar bil tittar ordentligt under bilen så som under sidokjolarna som täcker trösklarna nästan helt eller bakom innerskärmarna som kan dölja en hel del överaskningar eller övre stötdämparfästena bak som har en förmåga att ge sig i plåten ja listan kan göras lång. /Per |
|
|
jo jag vet , det finns en hel del att kolla. Denna bilen hade helt ok skärmar. En rostbämla i vänster bakskärm, och kanske någon enstaka rostpärla i övriga skärmar på något stället, men dörrfalsar var helt rostfria. Jag hade inte tid idag att demontera bilen och kolla...:) men det kanske få bli nästa gång. Inredningen var jättefin, inga revor utan väldigt normalt slitage för mil och ålder, panelen samt mittkonsolen kunde lika gärna gått 5000 mil. Baksätet var i nyskick tom det grå lädret hade den här puffiga mjuka formen som nyare bilar har. I båda framstolarna var det iofs de traditionella svarta fårorna, dock inga revor. Färddator, panel m.m hade inga pixelbortfall utan allt fungerade perfekt. Innertaket rent och fräscht, listen runt takluckan så såg svart, ren och fin ut, inga erjningar i kanten. Mycket stenskott i frontläppen samt lite lacksläpp på några ställen..bla i kofångaren (plastdelen) så dessa ska nog lackas om för att det ska se riktigt bra ut. Klart man helst vill få upp den på en lyft och syna den med lampa och förstoringsglas innan man gör affär... kan nämna att den har EDC dämpare....i S läget var bilen riktigt styv...personligen är jag lite skraj för EDC...med tanke på vad nya kostar... men pajar de får man väl sätta i något annat? Var EDC standard från viss årsmodell? För övrigt kan jag väl säga att jag titta på bilar i olika prisklasser, och egentligen finns det väl fel på alla, har jag märkt, spelar ingen större roll om det är 60k el 110k om man inte kommer upp i bilar som folk begär 200 000 kr för, men då lägger jag hellre pengarna på något annat ex M5 E60 el Porsche 996.. men 850 GT vagn som den är har varit en dröm sedan tonåren då man skidåkande i alperna kollade alla täta feta tyskar åka runt i sådana...:) |
|
|
Ja men då är det väl inget att fundera på köp den då. /Per |
|
| He he | |
| Men självbevarelsedriften gör att man känner suget av att åka runt o se ett par till...:) | |
| Gustaf - titta i din pp. | |
|
Så ja! Nu är man ägare till en E31, köpte den bilen jag inledde denna tråd med.... Det blev en Biaritzblå med 18" Fälgar, i övrigt original. Efter att har farit runt och provat 9 st bilar så kändes denna bäst, och allt funkar på den. Orkar inte fara runt längre... Kvitton på bl a insugspackningar, kattar, kylare samt en massa annat bytt på den. Även AC har blivit konverterad och fixad med kvitto. Servicebok och lite annat smått och gott. Så det känns helt ok :) Men den saknar spoilern i bak, den under kofångaren, som sitter mellan slutburkarna. Någon som har en sån liggande till salu ?? Snälla hör av Er. Förre ägaren skulle kolla med sin bilmek om den fanns där, men jag räknar inte med det. Tack alla för era input, tips och råd inför mitt köp! |
|
|
Bara att gratulera till en fantastisk bil. /AGW |
|
| spoiler är till csi-paketet c.a 1500:- på bmw,är det org. plasten till icke csi du är ute efter så har jag en sån liggande... | |
|
Stefan låter intressant jag drar ett pp till dig inom kort. För att förtydliga bilen är Mauritiusblå metallic, skrev fel innan.. |
|
|
Hej Stefan-m Kan du plocka fram difusern för 1500:- med monterings kitt så köp ett par st till mig, bara difusern för 1500:- är billigt så var får du tag i dessa. /P |
|
|
diffuser 51122253005 : 1584:- inköpt på m-bilar västerås 2009-11-26 enligt mitt kvitto. monteringssatsen är mycket riktigt dyr: 1231:- enligt samma kvitto ,då är det dock komplett mont. sats för både fram och bakspoiler. fästet till diffusorn(51122252015) finns att köpa separat för c.a 650:- ,tillkommer täcklock(51122256195) a' 72:-+några clips(51121945136) a' 3,50:- skyddstejpen(51122252014) struntade jag i. Mvh. Stefan |
|
|
Hej Stefan De priserna som du anger tror jag inte håller längre eftersom jag kontrollerade dessa i mars och då låg spoilern bak på 2399 samt mont satsen på 1738, vist kan man säker få en del rabatt men tror inte man kommer ner i de priser som du anger. /Per |
|
|
Stefan kolla din post... Så kanske vi kan surra om den spoilern du har liggande? mvh Gustaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.