|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Har förvisso inga tvillingar, men väl dock tre barn. Har aldrig riktigt insett finessen med att köra omkring " med en massa luft" och extra kilon flertalet årets dagar som det innebär med en kombi, höghus (SUV) eller buss typ MB R-klass mfl. Har haft nuvarande E60 sedan yngsta dottern föddes, 2006 och har egentligen aldrig känt behov av något större till trots årliga skidresor till Alperna där alla i familjen har egna skidor som får plats i skidbox på taket samt egen villa med regelbundna besök på närmaste återvinningsstation med trädgårdsavfall. Kan dock hålla med om att bältesfästena i baksätet hade kunnat vara bättre placerade eller vara något mer flexibla när man har tre bilbarnstolar/-kuddar. För mig var valet enkelt att både tillgodose familjens utrymmesbehov och egna passionen för bilkörning, varför valet föll på en rymlig E60 då varken baksätet och bagageutrymmet var tillräckligt i E90 som annars varit det intressantaste alternativet, för mig som både uppskattar ha familjen med i bilen och njuta av bilkörningen som en körglad bil förmedlar. | |
|
marin849: Åtgärdas med disciplin! Skämt åtsido, det finns utmärkta skydd att klä båda baksidan av stolarna såväl som stolsryggar och säten (Brio är bra och klart billigare än BMW's egna, som håller samma kvalitet). Man ska bara vara försiktig när de skall hjälpa pappa att tvätta bilen. Att tappa svampen på marken, ta upp den och sedan fortsätta att tvätta bilen är inget problem för en 4-åring, tro mig... Bettan - ett utmärkt inlägg! Ska visa det för hustrun som propagerar för en VW Sharan (nya modellen). ---- BMW CS #6212 |
|
|
att tappa svampen är väl inget :) jag hittade en liten vass sten o satte igång med o rista in mitt namn i dörrsidan på nybilen när jag va i 4 års åldern. riktigt nöjd var jag med resultatet, tills föräldrarna kom på mig.... ärligt talat förstår jag inte heller vitsen med att köpa en SUV/buss bara för att få plats med två barn. men men klandrar ingen... vi blir ju mer o mer bortskämda i dagens samhälle o mycket vill ha mer ;) |
|
|
Narvselius, inte så dum den där nya Sharanen...har beställt, hoppas på leverans innan bilsemestern i juli. /M |
|
|
I min värld handlar det inte om att bara få plats - tycker det är riktigt skönt att bara kunna slänga in grejor utan att tänka på stuvning osv. Jagar just nu en Q7a som komplement till Turbon - ser tvärtom om de flesta här, kan man köpa sig utrymme så gör jag gärna det. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
tegel: Jo, Sharanen är faktiskt riktigt bra. Har provat den och är klart nöjd med den - men man måste ju kämpa emot lite av princip :o) Dessutom kommer jag att behålla E61:an, så jag skall egentligen inte klaga... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Q7an är riktigt fin att åka i. Känns som en landsvägskryssare av rang. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
Verdi |
Mercedes E-klass har väl största bagageutrymmet. Betydligt större än diverse SUV:ar som mest är stora på utsidan. Annars finns väl V70 också... Buss ska väl inte behövas för två småttingar. :) |
| vw multivan | |
|
För ett handbollslag ja. För tvillingar är det i överkant. ------- //Lövet |
|
|
Jag har ofta med min fru och våra barn, 2 och 5 år gamla. Tvååringen sitter bakåtvänd i baksätet och femåringen framåtvänd där bak. Min fru vill sitta fram så det har blivit så. Jag tror precis som flera inlägg säger, att det blir mer utrymme för alla om barnen sitter på rad Summa sumarum tror jag att E61 erbjuder minst lika mycket komfort som V70, passat och andra familjekombi kan göra. Dessa konkurenter har åtminstone inte jag upplevt som större invändigt. BMW erbjuder dessutom en hel del annat jämfört med andra märken men att säga det här är som att slå in öppna dörrar. |
|
| Här har du min kandidat.....Länk den är ruggigt snygg, till ett helt okej pris. Bra garantier dessutom. Hur den är utrymmesmässigt vet jag ej, men den är väl som V70 och Passat i storlek. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.