|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att åka å kolla på denna. Och är den bra så funderar jag på att köpa den. Länk Men skulle ni här på forumet kunna kolla upp lite åt mig? kanske kolla om det finns nåt skumt på den. Eller om ni känner igen den eller kollat på den innan. Är den vetig? Eller ser ni nåt lurt? Jag tycker själv den har haft många ägare i sverige. Å hur kollar jag upp så mätarställningen stämmer? Vilken försäkring är billigast? Finns entusiastförsäkring eller kanske kan Bilsport vara billigast? mvh | |
|
Hej synd att ingen kunde svara. Dock kan jag varna för denna BMW. Kollade upp den på BMW och vi kom fram till att den gått 40000 mil. |
|
|
Vilken tur att du kollade upp bilen noga... Vad har du för budget? BMW M-POWER |
|
|
Ja det var tur. Fick reda på att mätare hade nollställts 2006. Jag är bara ute efter en 540 som får kosta max 50. Vad har du? |
|
|
Jag har inget att erbjuda men det här kan vara ngt kanske? Länk BMW M-POWER |
|
|
JO jag har kollat på den men den är för dyr. Och han ville absolut inte släppa den för 50000. |
|
| Vilket skick kan man räkna med att en 540iT är för 50k? Det är ingen spydig fråga, mer nyfiken på hur de ligger i pris. | |
|
Fanns en som sålde en 540 här på autopower. Den var i mycket fint skick. Dem jag kollat på har några skavanker men oftast i bra bruksskick. |
|
|
Var hittar man den billigaste försäkringen??? Jag har hittat det på if men kostar ändå lite över 10000 om året. Så finns det billigare? |
|
| Billigaste försäkringen kan bara du själv ta reda på eftersom bolagen beräknar alla premier individuellt. Ett bolag som är billigt för en person kan vara det dyraste för en annan. Du får gå in på alla försäkringsbolags hemsidor och beräkna pris manuellt baserat på din egen situation. | |
|
Jag har gjort det. Och IF vart billigast. Men tänkte om det fanns någon bmw försäkring man kunde kolla på nätet eller bilsportförsäkring lr kanske entusiastförsäkring. |
|
| Har du kollat BMW originalförsäkringar? Klart billigast för alla mina bilar. | |
|
Pratade med bmw försäkring nu och dem var helt klart billigast. Tack för tipset. har dock inte kollat Bilsport. |
|
|
Jösses, 40 000 mil, har du meddelat ägaren så att han kan korrigera sin lögnaktiga annons och toksänka priset? ;-) Finns så klart möjlighet att han har varit lyckligt ovetande. 20600 mil sedan 2006 är rätt bra jobbat. |
|
|
Nej jag har inte sagt vad jag fick fram för uppgifiter. tyckte han verkade oseriös. Men jag skickade ett sms till han och skrev att jag inte var intresserad för att den hade gått alldeles för långt. Men fick inget svar på det. Borde ju fått någon reaktion på det. Kanske vet han själv att den gått så långt. |
|
| Maila blocket , känns surt att någon ska bli lurad som inte vet hur man kollar upp sådant | |
|
Jag har visserligen läst lite i importguiden att man ijbland måste byta något som gör att mätarställningen nollställs. Sorry är inte så haj på vad det var. Fast dessa uppgifter jag fått är från bmw, att bilen hade gått 18000 nåt och var innte på service 2005, 2006 var den inne igen och hade då nollställts. nu har den ju gått 20600 dvs 20600 på 5 år! |
|
| så BMW sverige har alltså skruvat bilen? | |
| Verkar rätt skumt, någon måste veta, bilen kanske har ärliga mil ändå? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nja måsta man byta till nytt instrument eller Ljusmodul så överförs den lagrade mätarställningen från den enhet som sitter kvar i bilen, när den nya kodas in med bilens chassienummer. Däremot ett okodat instrument överförs inte mätarställningen från lkusmodulen alt instrumentet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej! Kan bara säga att jag blir Jäv** arg när massa stolpskott skriver massa grejer!" Då är det blandannat dej bosabengt tänker på. Man kanske inte ska ge dej hela skulden utan även den stollen på bmw som du har frågat. Var själv inne på bmw igår för jag tycker att det verkar mycket konstigt att det skulle vara som du säger, och mycket riktigt var det inte som du tror. Det som har hänt är att verkstan inte skrev in något miltal när bilen var inne på rep. och då står det 0 mil i deras dator. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.