|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
![]() 259 Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Va ute nu en sväng med min 540, efter en stund varnar den för låg kylarvätske nivå, sen ser jag att de ryker lite från motorn när jag stått stilla lite, och sen ser jag när jag kör iväg att det va en stor pöl under bilen och ett spår efter mig med kylarvätska! Försökte titta lite på det nu direkt och vad jag kunde se så såg det ut som det rann ut från framsidan på blocket lite längre ner, ur ett runt hål!!!??? Jag har aldrig varit med om något liknande och kan inte den motorn innan och utan till, vad fasen är det som har hänt?? Vääldigt tacksam för svar! Mvh David / David |
|
Gängbråk med pansarbrytande skott? Skämt åsido, berätta när du hittar läckan. |
|
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Har ju hittat läckan! Det är ju på framsidan motorblocket nertill, ur ett runt hål ca 1.5 cm i diameter!! Ingen som vet vad jag pratar om tro?? / David |
|
Kolla här ifall du kan hitta hålet Länk |
|
Känns som om det skulle kunna vara nr 6 eller någon av dom ovanför 11-12 på höger sidan framifrån sett! Men som sagt såg det bara lite i mörker igår kväll med ficklampa, ska ut och titta mer idag, jag kan vara helt ute och cykla, men känns som det skulle kunna vara i de området! Som sagt, hålet är ju runt, så borde väl vara någon typ av plugg eller skruv av något slag, frågan är väl varför de skulle ha lossnat isåfall och hur fasen man löser det! / David |
|
11-12 känns ju logiska eftersom dom har packning och kallas tätningsskruvar. Kan någon ha dragit sönder gängan så den har tryckts ut?? I.s.f kan man kanske gänga om den och ersätta med en annan??? |
|
Frågan är vem man ska låta göra jobbet, jag har inte tillgång till allt direkt. Nån enskild duktig, eller om man kanske ska lämna till mekonomen, men det känns som det kan dra iväg i pris! / David |
|
Har du konstaterat villket hål det är? Är det gängat? Det borde inte vara alltför blodigt med Helicoilgänga så att du kan sätta dit originalskruv. Någon här kanske vet vad det kan kosta. |
|
| kan det va så att den ej har varit ordentligt åtdragen så den skruvat ur sig med hjälp av vibrationerna i motorn. | |
Har inte konstaterat vilket hål det är ännu, vet ju inte vilket hål det skulle kunna vara där det kan rinna ur kylarvätska, vet ni exakt vilket hål det är enligt skissen/länken ovan? Ska kolla mera imorgon i dagsljus / David |
Sådär nu har jag äntligen fått tummen ur att kolla nogrannare! Detta blir lite svårt att beskriva ska göra mitt bästa, har tagit bild på de, men vet ej hur jag får upp en bild här!? Om man tänker sig den högra sidan på motorblocket alltså de högra cylindrarna, på framsidan av dessa har jag 3 som det verkar lika stora hål! Det översta sitter lite till höger och dom två under sitter rakt under varandra, dom är ca lika stora ungefär som den gamla 50 öringen, i det översta hålet ser det inte ut som om det sitter något i, i det mittersta hålet, är det inget i heller, "det är från detta hålet som det har runnit ut kykarvätska"! Och i det nedersta hålet ser det ut som om det sitter en plugg eller skruv av något slag! Kan inte beskriva mera egentligen tyvärr, hoppas jag kan få upp en bild annars om nu inte någon kanske förstår vad jag menar! Tack!! / David |
Är det verkligen ingen som vet?? Eller hur man lägger upp en bild?? / David |
| Ladda upp bilden här Länk | |
Här har jag lagt upp en bild nu! Hoppas det syns någorlunnda! [URL=Länk / David |
Länk / David |
Sista länken funkar!!! / David |
Söndag är det ju, men ingen som kan komma med lite tips?? Enligt bild? =) / David |
| Kan inte se vad de ska föreställa, går de inte få bättre bild? Ibland kan man behöva ta hjälp av spegel. Är de en telefon du tar bild med och den har videosamtalskamera så brukar de underlätta att använda den då man kan se i displayen vad man tar bild på. | |
Bilden är tagen med en Systemkamera, så mycket bättre bild kan jag nog inte få fram, det är soppas trångt där, så kommer inte ens ner med handen någonting! / David |
|
Kan de vara detta? Länk |
|
Det känns de tyvärr inte som att de är, ska ju vara typ tre hål i närheten av varandra i ungefär samma storlek som den gamla 50 öringen! Detta hålet kändes mycket mindre. Sen ser jag inga fler hål neråt med plugg så som min bild visar. Så det kan vi nog utesluta tror jag. / David |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.